Browsing by Author "Atcan Altan, Neslihan"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Fear and Wish-fulfilling Flights of Fancy: Walpole’s Nightmare of Class Conflict and the Restoration of Aristocracy in The Castle of Otranto(2014) Koç, Ertuğrul; Atcan Altan, NeslihanThis article discusses The Castle of Otranto by Horace Walpole as the first gothic work dramatizing, through the theme of “usurpation”, the emergence of the new but “greedy” bourgeoisie in England in the eighteenth century as a threat against the long-established, and from Walpole’s perspective, “divinely ordered” aristocratic system. Au fait with the worries and expectations of aristocracy, for he is the son of Robert Walpole (the first Prime Minister of England), and a member of nobility and the Parliament, Walpole, in his work, cannot help defending the established system against the emerging bourgeois paradigm. In the article, Walpole’s concern with the chaotic state of his country, which he reveals through building a devastating class conflict in Otranto, will be analyzed with the help of biographical, historical, and Marxist approaches. Finally, by referring to the Freudian theory of “wish-fulfillment through dreams”, Walpole’s solution for the conflict will be shown to be a self-gratifying one, satisfying the author’s aristocratic selfMaster Thesis Simulacra and hyperreality in Neil Gaiman's American Gods(2014) Atcan Altan, NeslihanNeil Gaiman'ın American Gods adlı romanı farklı kadim mitolojilerden gelen bir çok mitolojik tanrı ve figürün yirmi birinci yüzyıl Amerika'sında hayatta kalma çabasını anlatmaktadır. Bununla birlikte bu kadim tanrılar giderek yerlerini Amerikan toplumunun Televizyon, Teknoloji ve Medya gibi yeni tanrılarına bırakmaktadırlar. Bu tez Gaiman'ın romanını Fransız kuramcı Jean Baudrillard'ın simülakr kuramına dayandırarak incelemeyi hedeflemiştir. Baudrillard günümüz çağdaş dünyasında gerçeklik kavramının yerine sadece kopyaların geçmediğini ve bu kopyaların kendi gerçekliklerini yaratmış ve bu şekilde de hipergerçekliğe ulaşmış simülakrlar olduğunu öne sürmektedir. Tezin amacı, romanın ana karakteri Norveç mitolojisinden Baldur'un simülakrı Shadow Moon, yine Norveç mitolojisinden Odin'in başarısız kopyası Wednesday ve diğer ikincil karakterleri inceleyerek bu figürlerin bir simülakra dönüşemedikleri sürece Amerika'da hayatta kalamayacakları gerçeğini ortaya koymaktır. Neil Gaiman'ın romanı da bu eski tanrıların, kopyası oldukları tanrıların öykülerini yeniden yaşamak yerine, Amerikan değerlerine uyum sağlayıp kendi öykülerini yazma uğraşlarını betimlemektedir. Neil Gaiman da Amerika'da yaşamını sürdüren Avrupalı bir göçmen olarak bu sürece uzak değildir. Kendisi, bu deneyimini Avrupalı tanrıların Amerika'ya uyum sağlaması olarak romanında yansıtmaktadır. Eski tanrıların ardından yeni tanrıları ele alan bölüm, Amerikan toplumunun tüketicilik, teknoloji ve tarihi reddetmesi gibi özellikleri Baudrillard'ın kuramı çerçevesinde incelemektedir.