Browsing by Author "Türkoğlu, Haşmet"
Now showing 1 - 10 of 10
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Analysis and simplified modelling of simulation of tests for mediumduty truck collision with twin antiram bollards(2020) Türkoğlu, Haşmet; 12941; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiArticle Gözenekli Düz Bir Yüzeye Çarpan Jetin Sayısal Olarak İncelenmesi(2017) Elibol, Emre Aşkın; Türkoğlu, Haşmet; 12941; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiBu çalışmada, gözenekli malzeme ile kaplanmış sabit sıcaklıkta tutulan düz levha üzerine çarpan jetin akış ve ısı transferine etkileri nümerik olarak incelenmiştir. Birbirine paralel olarak duran, iki yatay levhadan biri olan alt levha, gözenekli bir tabaka ile kaplanmış ve üst levhanın ortasında bulunan lüleden çıkan hava jeti alt levhaya çarptırılmıştır. Gözenekli tabakanın katı matrisi ile akışkan arasında yerel ısıl denge olduğu kabul edilerek, laminar ve kararlı rejim için çözümler yapılmıştır. Gözeneklilik, gözenekli tabakanın kalınlığı ve jet Reynolds sayısının farklı değerlerinde simülasyonlar yapılarak, bu parametrelerin yerel Nusselt sayısı’na (Nu) etkileri analiz edilmiştir. Sonuçlar, yatay (x) yönde; yerel Nu sayıları ve sıcak alt levhadan olan ısı akıları, gözenekli tabaka bulunmayan durum ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Analizler için yazılım paketi olan ANSYS Fluent yazılımı kullanılmıştır. Sonuçlar, sıcak levha yüzeyinin gözenekli tabaka ile kaplandığı durumlarda, gözenekli malzemenin belirli gözeneklilik ve kalınlık değerleri aralığında olması halinde, ısı transferinin gözenekli tabaka kullanılmayan duruma göre daha etkin olduğunu göstermiştir.Article Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun Aerodinamik ve Aeroakustik Performansının Sayısal Analizi(2021) Türkoğlu, Haşmet; Ayli, Ece; Koçak, Eyup; 265836; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiFanlar, rüzgâr ve su türbinleri gibi birçok akım makinesinde ve uçak gövdesi bileşenlerinde akışın fiziğinin ve akustik performansının anlaşılmasında, kanat profilisilindir konfigürasyonlarının akış performansından yararlanılmaktadır. Silindirin arkasında meydana gelen kayma tabakası ayrılmaları ve Von Karman girdapları, kanat girişinde parçalanmakta ve birçok küçük yapı meydana getirmektedir. Ortaya çıkan akış-katı yüzey etkileşimine bağlı olarak gürültü ve titreşim meydana gelmektedir. Akım makinelerinde geniş bant gürültüsünün en önemli sebebi, türbülanslı akış ve stator kanat giriş ucu etkileşimidir. Bundan dolayı akım makineleri gürültüsünün analizi için, kanat profili-silindir konfigürasyonu modellemesi yapılır. Bu çalışmada, kanat profili dairesel silindirin iz bölgesine yerleştirilerek sayısal simülasyonlar yapılmıştır. Simülasyonlar için Large Eddy Simulation (LES) metodu kullanılmıştır. Sayısal sonuçlar literatürdeki deneysel çalışmalar ile karşılaştırılarak sonuçlar doğrulandıktan sonra, farklı çaplardaki silindirler için simülasyonlar yapılarak, silindir çapının girdap oluşum bölgesi, akış birleşme noktası, akış ayrılma noktası, basınç dağılımı ve ses basınç seviyesi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, Strouhal sayısındaki artış ile ses basınç seviyelerinin yükseldiğini göstermiştir.Conference Object Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun aerodinamik ve aeroakustik performansının sayısal analizi(2019) Koçak, Eyüp; Aylı, Ece; Türkoğlu, Haşmet; 12941; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiFanlar, rüzgâr ve su türbinleri gibi birçok akım makinesinde ve uçak gövdesi bileşenlerinde akışın fiziğinin ve akustik performansının anlaşılmasında, kanat profili-silindir konfigürasyonlarının akış performansından yararlanılmaktadır. Silindirin arkasında meydana gelen kayma tabakası ayrılmaları ve Von Karman girdapları, kanat girişinde parçalanmakta ve birçok küçük yapılar meydana getirmektedir. Ortaya çıkan akış-katı yüzey etkileşimine bağlı olarak gürültü ve titreşim meydana gelmektedir. Akım makinelerinde geniş bant gürültüsünün en önemli sebebi, türbülanslı akış ve stator kanat giriş ucu etkileşimidir. Bundan dolayı akım makineleri gürültüsünün analizi için, kanat profili-silindir konfigürasyonu modellemesi yapılır. Bu çalışmada, kanat profili dairesel silindirin iz bölgesine yerleştirilerek sayısal simülasyonlar yapılmıştır. Simülasyonlar için Large Eddy Simulation (LES) metodu kullanılmıştır. Sayısal sonuçlar literatürdeki deneysel çalışmalar ile karşılaştırılarak sonuçlar doğrulandıktan sonra, farklı çaplardaki silindirler için simülasyonlar yapılarak, silindir çapının girdap oluşum bölgesi, akış birleşme noktası, akış ayrılma noktası, basınç dağılımı ve ses basınç seviyesi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, Strouhal sayısındaki artış ile ses basınç seviyelerinin yükseldiğini göstermiştir.Article Citation - WoS: 2Laminar Forced Convection Over an Inclined Flat Plate With Unheated Starting Length(2019) Özcan, Ahmet Cem; Turgut, Oğuz; Türkoğlu, Haşmet; 12941; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiTwo-dimensional laminar forced convection over an inclined flat plate with an unheated starting length was investigated numerically for both constant surface temperature and constant heat flux boundary conditions. The numerical study was implemented using the commercial software ANSYS Fluent 15.0. Air is used as working fluid. The influence of Reynolds number, inclination angle and the length of unheated plate on velocity and temperature distributions, surface temperature, surface heat flux and local Nusselt number was investigated. The results show that Reynolds number, inclination angle and the length of unheated region of plate play important role on heat transfer from the plate. It is seen that Nusselt number increases with increasing Reynolds number and inclination angle of inclined flat plate but decreases with increasing the length of unheated region of plate.Conference Object Numerical Analysis of Aerodynamic and Aeroacoustic Characteristics of Subsonic Rectangular Cavity with Different Aspect Ratios(2020) Koçak, Eyup; Aylı, Ece; Türkoğlu, Haşmet; 283455; 265836; 12941; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiArticle Numerical Analysis Of Pulsating Circular Impinging Laminar Jet On A Planar Disc(2017) Türkoğlu, Haşmet; Kahroba, Mitra; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiBu çalışmada, düzlem bir diske çarpan dairesel osilasyonlu jetlerin akış ve ısı transferi karakteristikleri sayısal olarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı, dairesel bir nozuldan çıkıp düzlem bir yüzeye çarpan salınımlı hava jetinin, Reynolds sayısının, salınım genliğinin ve salınım frekansının, hedef yüzeyden akışkana olan ısı transferine etkilerini incelemektir. Bu sayısal çalışmayı yapmak için, kontrol hacmi formülasyonu ve SIMPLE algoritmasına dayanan bir bilgisayar programı geliştirilmiştir. Simülasyonlar, Reynolds sayısı 300 - 700, salınım genliği 0.0V0-0,8V0 ve salınım frekansı 1-6 Hz aralığındaki jet akışlar için yapılmıştır. Nozul-çarpma yüzeyi arasındaki uzaklığın, lüle çapına oranı H/d=3 sabit tutulmuştur. Simülasyon sonuçlarından çarpma periyodunun bütün anlarında durma noktası Nusselt sayısının maksimum olduğu ve durma noktasından uzaklaştıkça Nusselt sayısının azaldığı görülmüştür. Nusselt sayısındaki bu azalma, kararlı jetlerde olduğu gibi monotomik olmayıp yerel maksimum ve minum değerlere sahip olduğu gözlenmiştir. Alt levha üzerinde hareketli akış döngüleri meydana geldiği ve bu döngüler nedeniyle Nusselt sayısında yerel maksimum ve minimum değerlerin oluştuğu görülmüştür. Düşük salınım frekanslarında, Nusselt sayısı aynı Reynolds sayısına sahip kararlı jet Nusselt sayısından daha küçük olduğu, ancak artan frekansla salınımlı jet Nusselt sayısının arrtığı ve kararlı jet Nusselt sayısından daha yüksek değere ulaştığı görülmüştür.Article Citation - WoS: 1Numerical Analysis of Pulsating Circular Impinging Laminar Jet on a Planar Disc(Turkish Soc thermal Sciences Technology, 2017) Kahroba, Mitra; Türkoğlu, Haşmet; Turkoglu, Hasmet; 12941; Makine Mühendisliği; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiIn this study, the flow and heat transfer characteristics of pulsating circular air jets impinging on a flat surface were numerically analyzed. The jet velocity pulsated in time. The objective of the work is to investigate the influence of the jet Reynolds number, pulsation amplitude and pulsation frequency on the rate of heat transfer from the target hot surface. For the analysis, a computer program, based on the control volume method and SIMPLE algorithm, was developed. Laminar flow with the time averaged jet Reynolds numbers between 300 and 700 were analyzed. The pulsation amplitude is ranged between 0.0V(0) (steady jet) and 0.8V(0) (m/s) (V-0 is period averaged jet velocity), and the frequency is ranged between 1 and 6 Hz. The nozzle-to-plate distance was kept constant at H/d=3. From the simulation results, it was observed that at any instant of the pulsation period, the local Nusselt number is maximum at the stagnation point, and it decreases along the plate. This decrease in the local Nusselt number is not monatomic as in the steady jet cases. It has local maximum and minimum values (fluctuations) due to the moving recirculating flow regions along the bottom plate. At low frequencies, the time (period) averaged stagnation point Nusselt numbers are lower than the corresponding steady jet Nusselt numbers. However, with the increasing frequency, the stagnation point Nusselt number increases and become higher than the steady jet Nusselt number.Conference Object Santrifüj Pompada Spiral Gövdenin Akışa Dik Kesit Alanının Pompa Performansına Etkisinin Sayısal Olarak İncelenmesi(2017) Özbilgin, Onur; Türkoğlu, Haşmet; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiArticle Soğutma Yüküne Bağlı Olarak Set Sıcaklığı Değişen Hava Soğutmalı Soğutma Grubunun Performansının Deneysel İncelenmesi(2017) Erşahin, Yasin; Türkoğlu, Haşmet; 12941; 06.06. Makine Mühendisliği; 06. Mühendislik Fakültesi; 01. Çankaya ÜniversitesiAlışılmış enerji kaynaklarının global enerji ihtiyacını karşılamadaki yetersizliği, her geçen gün enerji ihtiya- cının artması ve enerji üretiminden kaynaklanan çevre kirliliği gibi sebepler enerji verimliliğinin önemini artır- maktadır. Günümüzde bütün sektörlerde, enerjiyi ola- bildiğince verimli kullanabilecek teknikler geliştirilmeye çalışılmaktadır. Gelişmiş ülkeleri incelediğimizde, ısıt- ma ve soğutma alanındaki önceliklerde ilk sırayı enerji verimliliği almaktadır. Merkezi yaşam alanları için gerekli olan soğutma ih- tiyacı, gün veya sezon içerisinde sürekli değişiklik gös- termektedir. Mahaldeki insan sayısının ve hava hare- ketliliğinin değişmesiyle ihtiyaç olan soğutma yükü de değişmektedir. Mahale bağlı bulunan soğutma grubu- nun bu değişken soğutma yüküne göre kendini ayar- layıp, hızlı bir şekilde reaksiyon vermesi enerjinin daha verimli kullanılmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada, standart soğutma grubu kontrol tekniği ve adaptif algoritmalı kontrol tekniği ile kontrol edilen bir soğutma grubunun performansı ve enerji tüketimi, deneysel olarak incelenmiş ve sonuçlar karşılaştırma- lı olarak sunulmuştur. Testlerde, her iki kontrol sistemi için değişken soğutma yükü sağlanması amacıyla ciha- zın evaporatör su giriş sıcaklığı 12-7°C arasında de- ğiştirilerek, soğutma grubu kompresörlerinin devreye girmesi ve devreden çıkması sağlanmıştır. Tam ve kıs- mi soğutma yükleri altında yapılan ölçümlerde, adap- tif kontrol sistemi ile kontrol edilen soğutma grubunun, standart kontrol sistemine göre ortalama %10,72 daha az enerji tükettiği ve toplam ekserji yıkımının ise orta- lama % 6,23 daha az olduğu görülmüştür.
