Browsing by Author "Taş, Ayşegül"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Article A Fuzzy AHP approach for selecting a global supplier in pharmaceutical industry(2012) Taş, Ayşegül; 29252Our study looks into the strategy that should be pursued for raw material procurement by a pharmaceutical firm operating in Turkey. In this paper, pharmaceutical research companies and food industry chemists operating in the global market in the pharmaceutical industry are examined and a suitable supply strategy is suggested for a company operating in Turkey under the specified criteria. The supplier selection is a multi-criterion problem which includes both qualitative and quantitative criteria. This paper proposes a fuzzy analytic hierarchy process (fuzzy-AHP) to efficiently tackle both quantitative and qualitative criteria involved in selection of global supplier in pharmaceutical industry. Four main criteria and thirteen sub-criteria were identified for supplier selection in this problem. The number of suppliers to be selected under these criteria was identified as four. A numerical example presented illustrates the different selection criteria to select the best supplier in pharmaceutical industry.Article Denizli tekstil hazırgiyim sektörü bölgesel yoğunlaşma (kümelenme) göstergeleri(2012) Erenler, Gülşen; Aluftekin, Nilay; Yüksel, Öznur; Taş, Ayşegül; Bayraktar, Fatma; 29252Bu çalışmanın amacı, Denizli tekstil hazır giyim işletmelerinin bölgesel yoğunlaşma (kümelenme) göstergelerini ortaya koymak ve öneriler sunmaktır. Bölgesel yoğunlaşma yerel ekonomik kalkınmanın önemli bir bileşenidir. İşletmeler arasında iş birliğini ve buna bağlı olarak kurumsal gelişmeyi sağlar. Aynı zamanda yerelde katma değer yaratılarak ekonomik kalkınmanın sağlanmasına yönelik olarak da kullanılan bir modeldir. Bölgesel yoğunlaşma, sektörde yer alan tüm aktörlerin arasındaki etkileşimin güçlendirilmesine yönelik çalışmaları ana felsefe olarak kabul eden bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımın yerel bir alana ve/veya bölgeye uygulanabilmesi için bazı gerek ve yeter koşulların oluşması ya da oluşturulması gereklidir. Çalışma sonucunda, Denizli tekstil ve hazır giyim sektöründeki bölgesel yoğunlaşma göstergeleri doğrultusunda olması gereken temel koşullara göre öneriler sunulmuştur.Article Deterministik ve Stokastik Talep Varsayımları Altında Envanter Parti Büyüklüğü Belirleme Problemi İçin Modeller(2007) Taş, Ayşegül; 29252Üretim planlamasının en önemli ve en zor problemlerden biri parti büyüklüğü belirleme problemidir. Parti büyüklüğü problemleri literatürde oldukça geniş bir şekilde çalışılmaktadır. Bu çalışmada, parti büyüklüğü problemi için bazı çözüm yaklaşımları gözden geçirilmiş ve bu konuda yapılmış daha önceki çalışmalar incelenmiştir.Article Durağan Olmayan Talep Varsayımı Altında "Tedarik Dönemi" Politikasının Maliyet Performansı Üzerine Bir İnceleme(2006) Can, Mehmet; Taş, Ayşegül; 29252Bu çalışmada envanter yönetiminin temel politikalarından olan "min-max" (s,S) ve "tedarik dönemi" (R,S) politikaları durağan olmayan talep varsayımı altında maliyet performansı bakımından karşılaştırmıştır. Envanter literatüründe "min-max" politikasının optimal çözüm verdiği gösterilmiştir. Bu çerçevede çalışmanın temel katkısı "tedarik dönemi" politikasının en iyi çözüme olan yakınlığının belirlenmesi yönündedir. Durağan olmayan talep durumu için her iki politika parametrelerinin hesaplanmasına ilişkin yöntemler incelenmiş ve maliyet performansı karşılaştırması geniş bir hipotetik deney seti üzerinde gerçekleştirilmiştir. Test sonuçlan "tedarik dönemi" yaklaşımının özellikle düşük sipariş maliyeti altında "min-max" politikasına çok yakın sonuçlar verdiğini göstermiştir.Article Key Factors for Student Recruitment: The Issue of University Branding(2012) Taş, Ayşegül; Akagün Ergin, Elif; 29252; 120408Considering the number of universities and the size of the young population targeted for higher education in Turkey, there is an urgent need for further research studies on university branding efforts. The aim of this exploratory research study is to explore specific factors/criteria that Turkish students consider during the process of selecting a graduate degree program at a university in the USA and to contribute to the limited research in the area of university branding. The Analytic Hierarchy Process (AHP), which is a structured technique for analyzing complex, multi-criteria decisions, has been used for this research. Surveys were applied to students in order to discover specific factors/criteria that Turkish students employ during the process of selecting a graduate degree program at a university in the USA. In this study, there are many decision-criterias that need to be taken into consideration and each criterion must be analyzed with respect to a specific university. The in-depth interviews with professors/education counselors, student survey applications, and the analysis of previous stream of related research has led to identification of criterias to be used in the study. Following the pairwise comparisons, a survey has been designed to assess the relative superiority of the 12-criteria in the model. The most prominent criteria during the process of selecting a graduate degree program was reported as “Post Graduation Job and Career Prospects”. The findings of this study can be used to support those who have the intention to develop a successful university brand.Article Küresel krizden çıkışta kümelenme modeli: Tekstil ve hazır giyim sektörü örneği(2009) Aluftekin, Nilay; Yüksel, Öznur; Taş, Ayşegül; Çakar, Gülşen; Bayraktar, Fatma; 29252Tekstil ve hazır giyim sektörü gerek ihracat, gerek istihdam, gerekse katma değer bakımından yıllarca ülkemizin kalkınmasında öncü sektör olmuştur. İç ve dış gelişmelerden çok çabuk etkilenen tekstil ve hazır giyim sektörünün rekabetçi avantajını devam ettirebilmesi için dünyada tekstil ve hazır giyim sektöründe meydana gelen gelişmeler ve özellikle son yıllarda yaşanan küresel kriz nedeni ile uygulanacak yeni politikalar dâhilinde yeniden yapılanması önem taşımaktadır. Bu politikalardan birisi olan “kümelenme” bölgeye konsantre edilmiş aktivitelerle sektörel ağ yapılarının oluşturulması ve devamında güçlendirilmesi olarak geliştirilmiş yeni bir bölgesel kalkınma modelidir. Model belirlenen sektörlere odaklanarak, bir ağ yapısı içinde birbirini destekleyen firmalarla üretim bölgeleri oluşturmayı hedeflerken, model içinde yer alan firmalarda da rekabet üstünlüğü sağlamaktadır. Bu makalede Türkiye’de tekstil ve hazır giyim sektörünün mevcut yapısı ve sorunları, küresel krizin sektöre yansımaları ve bu sektörün rekabet avantajı kazanabilmesi için dünyada ve Türkiye’de uygulanan “kümelenme” politikalarının tekstil ve hazır giyim sektörü için önemi tartışılmıştır.Master Thesis MIS strategies approach to university education(2001) Taş, AyşegülBilgi yönetimi stratejileri bir kurumun başarısında çok önemli bir rol oynamaktadır. Stratejinin hazırlanmasındaki amaç o kurumdaki etkinliği ve verimliliği arttırmaktır. Bu stratejinin oluşturulmasını teknolojik gelişmeler belirler. Konulan hedeflerin gerçekçi olması ve zamanında tamamlanması sistemin dinamikliğini sağlamaktadır. Bu tezde uygulama alanı olarak bir üniversite seçilmiştir. Stratejinin temel hedefleri üniversitenin nitelikli bir eğitim verebilmesi ve uluslararası standartlara sahip olmasıdır. Bilgi yönetimi stratejileri çalışması hazırlanırken, üniversitenin misyonu, vizyonu, amaç ve hedefleri temel alınıp bu hedef ve amaçlar çerçevesinde uygulama alanları belirlenip, bu alanlarda yapılması gereken çalışmalar anlatılmıştır.Article Tekstil Sektöründe Tersine Lojistik Sistemlerinin Tasarımını Etkileyen Kriterlere İlişkin Bir Karar Analizi(2018) Güzel, Barış; Taş, Ayşegül; 29252Bu çalışmada tersine lojistik uygulaması, tekstil sektörü açısından incelenmektedir. Tekstil sektöründe tersine lojistik uygulamalarının Türkiye’de hangi düzeyde, hangi bilinç ile uygulandığı, uygulamada hangi atık tiplerinin kullanıldığı ve kullanılmadığı araştırılmaktadır. Çalışmanın analiz bölümünde, tekstil geri dönüşümü faaliyetleri içerisinde olan işletmelerin kararlarını ve faaliyetlerini etkileyen kriterler belirlenmiştir. Literatür araştırması ve uzman görüşleri sonucu belirlenen bu kriterlerin AHP ve DEMATEL çok kriterli karar verme teknikleri kullanılarak sektörel önem sıralamaları elde edilmiştir.