İşletme Yönetimi Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/161
Browse
Browsing İşletme Yönetimi Bölümü Tezleri by Department "Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bölümü"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Telecommunication operators' service quality perception analysis(2017) Şahin, Ömer FarukSon zamanlarda telekomünikasyon giderleri Türkiye ve dünya genelinde hane halkları için sabit bir gider haline geldi. Telekomünisyon sektöründe teknoloji bakımından ortaya çıkan yeni buluşlar, telekomünikasyonun en popüler servisler arasında olmasına yol açtı. Günümüzde düşük gelir seviyesinden yüksek gelir seviyesine kadar her kademe gelir seviyesi ses, internet, kısa mesaj, internet tv vb. servislere ulaşabiliyor. Bu çalışmanın amacı, telekomünikasyon sektöründe SERVQUAL kriterlerinin belirlenmesi, tedarikçilerde çalışan profesyoneller tarafından kriterlerin ağırlıklandırılması, tedarikçi firmaların servis kalitesinin ölçümlenmesi, beklenen ve algılanan servis kalitesi sonuçları arasındaki farkların bulunması ve servis kalitesi sonucunun ortaya çıkarılmasıdır. SERVQUAL kriterlerinin telekomünikasyon profesyonelleri tarafından ağırlıklandırılması sonucunda TOPSIS metodundan faydalanılmıştır. Sonuca ulaşmak için SERVQUAL kriterleri kullanılmış ve bu kriterler bir anket haline getirilerek operator çalışanlarına uygulanmıştır. Anket sonuçlarının analizinde SPSS kullanılmış olup, SERVQUAL GAP modeli ile servis kalitesi sonuçları hesaplanmıştır. Operatörler tarafından yüksek servis kalitesi beklentisi olduğu görülmüş, buna rağmen algılanan servis kalitesinin beklenenden düşük olduğu gözlemlenmiş ve sonuç olarak düşük servis kalitesi tespit edilmiştir. Bir diğer önemli sonuç ise hiç bir SERVQUAL boyutunun tatmin edilememiş olduğudur.Master Thesis The role of TUBIAK in national innovation system: A qualitative analysis(2019) Biçme, İsmailEkonomik kalkınmanın ön koşullarından biri olarak literatürde uzun süredir incelenmeye devam eden inovasyon, hala bir çalışma alanı olarak güncelliğini korumaktadır. Bununla birlikte, inovasyon faaliyetleri kurumların veya devletlerin tek başına icra edemeyeceği bir konu olduğu için çalışmaların bir sistem dahilinde ve ulusal olarak bu alanda ilerleyecek şekilde icra edilmesi gerekmektedir. Ancak ulusal inovasyon sistemlerinin oluşturulması ve işletilmesi mekanikten ziyade organik ve evrimsel bir yaklaşım gerektirdiği için uzun dönemli proje ve politikalara ihtiyaç bulunmaktadır. Bu çalışmada Türkiye'nin ulusal inovasyon sisteminde önemli bir aktör olan TÜBİTAK'ın, sistem içindeki etkinliği nitel bir araştırma deseni çerçevesinde, bu alanda 2000 yılından beri yayınlanan belirlenen belgelerden faydalanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre TÜBİTAK'ın ulusal inovasyon sistemi içindeki; araştırma ve geliştirme faaliyetlerini finansal olarak destekleme, bilim adamlarının gelişimi için burs ve ödüller verme, topluma ve ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunmak için Ar-Ge konusunda farkındalık yaratma gibi önemli rolü ortaya koyulurken inovasyon sistemi içinde icra edilen çalışmaların daha derinlemesine anlaşılabilmesi için ilave çalışmalara ihtiyaç olduğu değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarından ilgili kurumların ve bu alanda çalışma yapan araştırmacıların faydalanacağı umulmaktadır. Anahtar Kelimeler: TÜBİTAK, Türkiye'nin ulusal inovasyon sistemi, inovasyon