Adalet Meslek Yüksekokulu Yayın Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4378
Browse
Browsing Adalet Meslek Yüksekokulu Yayın Koleksiyonu by Department "Çankaya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Adalet Meslek Yüksek Okulu"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Book Part Eğitime Giriş(Pegem Akademi, 2019) Ökdem, Meltem; 45368Article İki Hukuk Devleti, İki Devlet Teorisi Mübadele Mantığı, Sermaye Mantığı(2019) Kılıç, İlker; 43431Birbirinin yerine kullanılagelen ve benzer anlamlara sahip olduğu düşünülen İngilizce “Rule of Law” karşılığı “hukukun üstünlüğü” ve Almanca “Rechtsstaat” karşılığı “hukuk devleti” kavramlarındaki hukuk ve devlet üzerine vurguların iki farklı kapitalist gelişme tarzının ürünü olduğunu ileri sürüyorum. Marksist teori içerisinde yer alan mübadele mantığı ve sermaye mantığı yaklaşımları, kapitalist gelişme tarzının ürünü olan kavramlar arasındaki farklılıkları gün yüzüne çıkarmada elverişli araçlar sunuyor. Kavramlar arasındaki ayrımı bu iki yaklaşım biçimleriyle açıklamak genel hukuk teorisi yanında hukuk sosyolojisinin kimi konularına ilişkin de sonuçlar üretmektedir.Article Üniversitesi Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları(2019) Ökdem, Meltem; 45368Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerini ortaya koymak ve zaman yönetiminde düştükleri tuzaklar ve bu tuzaklarla baş etme yollarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, okul türü ve sınıf) göre değerlendirmektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından “yakınsayan paralel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmının katılımcılarını 2017-2018 öğretim yılında bir kamu üniversitesi ve bir özel üniversitede öğrenim görmekte olan 275 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel kısmının katılımcılarını 12 si devlet ve 29’u özel üniversiteden olmak üzere 41 öğrenci oluşturmaktadır. Nicel verilerinin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma, t-testi ve ANOVA nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırma kapsamında yer alan öğrencilerin zaman yönetimi konusunda bireysel çabaları olmakla birlikte bu çabaların yetersiz kaldığı ve zamanı etkin ve verimli kullanamadıkları ve bu süreci yönetemedikleri söylenebilir. Zamanı iyi kullanamama nedenleri planlama yapmadıklarından, sosyal medya ve iletişim araçlarını iyi kullanamadıklarından arkadaşlarına “hayır” diyemediklerinden, sosyal hayatlarından kaynaklandığını söyleyebiliriz. Zamanlarını daha etkin kullanmaları için öğrencilerin planlama yapmaları önerilmektedir. Zaman planlaması zaman kayıplarını önler. Öğrencilerin sosyal medyada çok zaman geçirdikleri iletişim araç