Fen - Edebiyat Fakültesi
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1
Browse
Browsing Fen - Edebiyat Fakültesi by Department "Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı"
Now showing 1 - 14 of 14
- Results Per Page
- Sort Options
Article Action Research Organizational Intelligence Curriculum Development(2002) Demirbulak, Dilara; Demirbulak, Dilara; İngiliz Dili ve EdebiyatıArticle Akran Arabuluculuğu Eğitimi Programının İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Akran Arabuluculuğu Becerilerine Etkisi(2008) Taştan, Nuray; Öner, Uğur; 113200Bu araştırmada, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine uygulanan akran arabuluculuğu eğitimi programının akran çatışmalarını çözmeye etkisi incelenmiştir. Araştırmada akran arabuluculuğu eğitimi programının akran arabuluculuğu sürecini doğru biçimde uygulama ve akran çatışmalarını çözmedeki etkililiği test edilmiştir. Bu amaçla on tane altıncı sınıf öğrencisine (5 erkek, 5 kız) her biri 80 dakika süren beş oturumluk akran arabuluculuğu eğitimi programı uygulanmıştır. Akran arabulucusu olarak yetiştirilen öğrenciler, akranlarının yaşadıkları gerçek çatışmaları arabuluculuk süreci aşamalarını kullanarak çözmeye çalışmışlardır. Bu uygulama sürecinde arabulucu öğrencilerin çatışma çözme süreçleri (çatışma yaşayan taraflardan ve arabulucu öğrencilerden izin alınarak) video kamera ile kaydedilmiştir. Daha sonra kayıtlar araştırmacı tarafından izlenerek Arabuluculuk Süreci Değerlendirme Gözlem Formu (ASDGF) üzerinde; arabulucuların arabuluculuk süreci aşamalarını doğru biçimde uygulama ve akran çatışmalarını çözebilmede yeterli olmaları açısından, değerlendirilmiştir. Ayrıca arabuluculara Arabuluculuk Süreci Değerlendirme Arabulucu Formu (ASDAF), taraflara Arabuluculuk Süreci Değerlendirme Taraf Formu (ASDTF) uygulanmıştır. Akran arabuluculuğu eğitimi programının etkililiği, ASDGF, ASDAF, ASDTF sonuçları ile arabulucu ve taraflarla yapılan görüşmelerin sonuçları temel alınarak, test edilmiştir. Araştırmanın bulguları, akran arabuluculuğu eğitimi alan arabulucuların arabuluculuk süreci basamaklarını doğru biçimde uygulayabildiklerini ve akran çatışmalarını çözebildiklerini göstermektedir. Elde edilen bu sonuçlar, akran arabuluculuğu eğitimi programının kullanışlığına ve etkililiğine ilişkin yeterli kanıtlar olarak ele alınmış ve tartışılmıştır.Conference Object Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Çocuk Edebiyatından Yararlanma(Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2007) Uğur, Öner; Yeşilyaprak, Binnur; 113200Bibliyoterapi, doğru zamanda, doğru bireyle, doğru kitab› buluşturmak olarak tan›mlanabilir. Kitaplar›n psikolojik dan›şma sürecinde kullan›lmas› oldukça eski bir geçmişe dayan›r. Öyküyle okuyucunun kişiliği aras›nda dinamik bir ilişki kurulmas› ile başlayan bu süreç 3 evrede gerçekleşir. (1) Özdeşim ve yans›tma, (2) Ar›nma( katarsis), (3) içgörü ve bütünleşme. Bu evreler öncesinde uygulay›c›- lar için haz›rl›k ve kitap seçimi aşamalar› yer al›r. Kolay bir yöntem gibi alg›lanmas›na karş›n, bu yöntemi uygulayacak psikolojik dan›şman ve öğretmenlerin baz› yeterliklere sahip olmas›, hangi amaçlarla nas›l uygulanacağ›n› iyi bilmesi , s›n›rl›l›klar› dikkate almas› gereklidir. Bu makalede, bibliyoterapi yönteminin kullan›m› ile öykülerin insan yaşam›ndaki yeri ve önemi sunulmuştur.Book Çağdaş Türk Öykü ve Romanında Yaratıcılık(Hayal Yayınları, 2009) Erden, AysuBook Evil in English Literature Proceedings 23rd all turkey english literature conference(2002) Doğramacı, Emel; İngiliz Dili ve EdebiyatıBook Kısa Öykü ve Dilbilimsel Eleştiri(2010) Erden, AysuArticle Male Friendship As Masculine Individuation in Romeo and Juliet(2016) Aral, Halide; İngiliz Dili ve EdebiyatıThe purpose of this essay is to analyse from a Jungian perspective how heroic masculinity and Christianity, due to their negative attitude toward the feminine, problematize masculine individuation and cause tragedy in Romeo and Juliet. Although all male characters in Verona fall short of the mature masculinity that could come with developing a relation to the feminine, I focus on Romeo and Mercutio whose problematic development clarifies man’s difficulty with integrating the feminine without forgoing the masculine structure. Romeo, the puer, who represents the spirit, suffers from a positive mother complex. Mercutio, the trickster, the dark side of the puer, represents the body which is considered evil by Christianity, and has a disturbed relation to the feminine. Hence he compensates for, completes, and gives body to Romeo who is otherwise nothing but the spirit. Being the evil component, Mercutio is essential to the individuation process, and with his simultaneous resistance to and what seems to be an unconscious identification with the feminine, Mercutio serves as a medium through which Shakespeare presents what we may now call, following Eugene Monick’s model, bisexual androgyny as an alternative to heroic masculinity. But this potential as embodied in Mercutio is wasted tragically by the heroic masculinity in Verona.Article Reframing Pablo Picasso and Dora Maar in Grace Nicols’s ‘Weeping Woman(Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2018) Uzundemir, Özlem; 49324; İngiliz Dili ve EdebiyatıThe Guyanese poet Grace Nichols’s ekphrastic poem “Weeping Woman” in her Picasso, I Want My Face Back challenges Pablo Picasso’s iconic status in twentieth-century art. Written in the form of a dramatic monologue, the poem gives voice to Picasso’s model, muse and lover, Dora Maar, who was a Surrealist photographer before she had an affair with Picasso. Unlike traditional ekphrastic poems which involve the description of a fixed, silenced and gazed beautiful image through a male persona who is also a gazer of that image in poetry, Nichols transforms Maar’s objectified position in Picasso’s painting into a subject by voicing her critique of the artist’s cubist art, his use of colors as well as his geometric figures, and of his maltreatment of her. Through this ekphrastic stance, Maar reconstructs her identity as a photographer and rids herself from the artist’s domination over her in his art and personal life. Hence, the aim of this article is to discuss in what ways Nichols’s poem problematizes the privileged status of the male artist over his silenced female model and acknowledges the artistic talent of the woman through the use of ekphrasis.Article The Haunting Spectres within Consciousness: Melancholia, Memory and Mnemonic Entrapment in Shakespeare and Joyce(2016) Ekmekçioğlu, Neslihan; 145553Book The Organic Project of American Literature(Platin Yayınları, 2007) Akın, Nüzhet; İngilizce Mütercimlik ve TercümanlıkArticle The Uncontrollable Mnemonic Fragments within Consciousness Reflecting Ophelia’s and Lady Macbeth’s Disturbed Minds(2015) Ekmekçioğlu, Neslihan; 145553Memory plays an important role in most of Shakespeare's plays. Shakespeare delves into the dark realms of human consciousness to reflect the disturbed minds and gnawing consciences of his characters with a profound psychological insight into the human psyche. Time, memory, madness and death seem to be the basic issues dealt with in his canon. My paper will address the uncontrollable mnemonic fragments within the human consciousness which reflect past traumas, fears and disturbances and will examine the cases of Ophelia and Lady Macbeth from a feminist reading of women.Article William Blake and William Wordsworth’s Reactions to the Industrial Revolution(2014) Güvenç, Özge; 18329; İngiliz Dili ve EdebiyatıBook Yazarın Çağına Tanıklığı(Hayal Yayınları, 2010) Erden, AysuBook Yazınsal Yaratıcılıkta Temel İlke ve Kurallar(Hayal Yayınları, 2009) Erden, Aysu