Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1870
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri by Department "Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Bölümü"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Enflasyonun toplam otomotiv sanayi üretimi üzerine etkileri(2017) Üstündağ, KaanOtomotiv sanayii her geçen gün gelişmekte ve değişim göstermektedir. Sanayi bakımından gelişmiş ülkelere bakıldığında, ortak özelliklerinden biri güçlü bir otomotiv sanayisine sahip olmalarıdır. Sektörün bu kadar önemli olmasının sebebi ise ekonomiye olan büyük katkısıdır. Diğer sektörlerle olan ilişkileriyle, teknolojik gelişime olan katkılarıyla ve yarattığı istihdamla önemini korumaya ve arttırmaya devam etmektedir. Bu büyük sektör gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler gibi Türkiye ekonomisinde de anahtar rolü oynamaktadır. Otomotiv sektörü dünya genelinde yaşanan olumlu ya da olumsuz her ekonomik koşuldan fazlasıyla etkilenmektedir. Enflasyon kavramının da bu etkilerden biri olduğunu söylemek mümkündür. Geçmişten günümüze enflasyon kavramına bakacak olursak toplumlara ve işletmelere olan etkilerini farklı şekillerde görebiliriz. Bu çalışmamda, enflasyonun toplam otomotiv üretimi üzerine etkilerini, veri seti ve ekonometrik yöntem kullanarak araştırılmıştır. Elde edilen veriler ile enflasyonun toplam otomotiv üretimi üzerine etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.Master Thesis Impulse buying behavior: Packaging effects of snack foods(2019) Bülbül, GözdeBu çalışmanın amacı, atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkilerinin tüketicileri anlık satın alma davranışına yönlendirip yönlendirmediğini araştırmaktır. Sürekli değişen ve gelişen ürün kategorilerinde tüketicilerin dikkatini çekmek günümüz dünyasında giderek zorlaşıyor. Bu nedenle, ürünleri piyasada tutmak ve satın alma miktarlarını artırmak için tüketicilerin dikkatini çekmek gerekli hale gelmektedir. Her gün gözlerimizle veya ellerimizle raflarda temas ettiğimiz ürünler bizi nasıl etkiliyor? Buna en bariz cevap ambalajdaki farktır. Sessiz satıcı olarak kabul edilen ambalaj, görselleriyle dikkat ekmekte ve tüketicinin hafızasında yer almaktadır. Bir sonraki satın alımda tüketici, ürüne karşı tanıdık bir tutum sergiler. Farkındalık duygusu, tüketicinin ürünü satın almasına neden olabilir. Buna ek olarak, ürünlerin ambalajı tüketiciyi dürtüsel satın alma davranışlarına yönlendirebilir. Ambalajın birçok farklı özelliği, farklı tüketici gruplarına veya farklı tüketicilerin istek ve gereksinimlerine hitap edebilir ve bu da kendini dürtüsel satın alma davranışında gösterir. Araştırmada, dürtüsel satın alma davranışındaki paketleme etkilerini araştırmak için 174 katılımcı ile anket yöntemi kullandı.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, "atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkisi, tüketicinin ruh hali ve atıştırmalık gıdaların ambalajlama işlevleri" olan faktörler tüketicilerin anlık satın alma davranışını etkilemektedir.Master Thesis Türkiye'nin halıcılık ihracatında pazarlama stratejilerinin önemi üzerine bir alan çalışması(2019) Çağlak, BeratUluslararası pazarlara girişin en alt basamağı olan ihracat faaliyeti, küçük ve orta ölçekli işletmelere uluslararası pazarı tanıma ve kendilerini bu pazar ortamına hazırlamaya yardımcı olmaktadır. Dış pazarlara açılan işletmeler, pazarda devamlılıklarını sağlamak için ürün çeşitliliğini sağlamak, rakip ve müşteri koşullarını uygun fiyatlandırmak, ürünlerin müşterilere ulaştırmak için uygun kanallar seçmek ve kalıcı olabilmek için ise çeşitli faaliyetler gerçekleştirmek durumundadır. İhracat, ülkelerin üretmiş olduğu ürünleri dünya pazarlarına satmalarını ve satış sonrası elde ettikleri döviz ile ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlar. İhracat, potansiyel müşterilerinin diğer ülke pazarında belirlenmesi, ürün satışının yapılması ve ürünlerin tüketiciye ulaştırılmasıdır. İhracat, ülkenin ekonomisi ve kalkınması açısından oldukça önemlidir. Ülkenin kalkınması ve refahı o ülkenin ihracatta göstermiş olduğu performansa bağlıdır. Tüm ülkeler bu nedenden dolayı uluslarası ticarete fazlaca önem vermektedirler. Pazarlama, geçmişten günümüze gelişiminin hala yoğun bir şekilde devam etmekte olan bir kavramdır. Teknolojik gelişmeler devam ettiği sürece piyasada farklı pazar kolları çoğalmaktadır. Pazarlama, geçmişten günümüze birçok farklı değişim yaşamış ve düşünce ve uygulamaları ne kadar fazla olursa gelecekteki yaşanılacak olan değişimlerin de o kadar fazla olacağı düşünülmektedir. Bu araştırmada halıcılık sektöründe üretim ve ihracat yapmakta olan firmaların araştırılması yapılmıştır. Araştırma anket aracılığıyla gerçekleştirilmiş olup Gaziantep ili içerisinde halı ihracatı yapan rastgele örnekleme yöntemiyle seçilmiş 55 firmada çalışmakta olan 453 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümden meydana gelmiş olup araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Birinci bölümde katılımcılara ilişkin demografik bilgileri içeren bağımsız değişkenler yer almakta olup ikinci bölümde şirket ve üretim bilgilerinin yer aldığı 20 maddelik bölümden oluşmaktadır. Üçüncü bölümde ise Sektörde reklamın satın almaya etkisini ortaya çıkarmayı amaçlayan 10 maddelik bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bağımsız değişken olarak değerlendirilmiş olan yaş, cinsiyet, gelir durumu, mesleki kıdem açısından ihracat stratejilerine göre anlamlı farklılıklar meydana geldiği tespit edilmiştir.