Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1870
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri by Language "tr"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Ankara ilinde çalışan eczacıların ilaç temininde yaşanan sorunlar konusunda görüşleri: Anket çalışması(2019) Taşar, Semra İlayYirmi milyar Türk Lirasından fazla yıllık satış hacmi ile dünyadaki 16. büyük ilaç pazarı olan Türkiye'de, ilaç sektörü hızla büyümektedir. Ülkemiz açısından büyük bir pazara sahip olan ilaç sektörünün her yönü ile iyi yönetilmesi gerekir. Bu anket çalışmasında, Ankara genelinde eczanelerde serbest çalışan toplam 73 eczacının ve farklı ecza depolarında çalışan toplam 5 eczacının ilaç teminde yaşanan problemler ile ilgili görüşlerinin tespit edilmesi amaçlandı. Hem serbest hem de ecza deposunda çalışan eczacılar yurt dışından temin edilen ilaçlar ile ilgili problemler yaşanabildiği konusunda hem fikir olmasına rağmen, reçeteli ilaç temini konusundaki tespitleri farklılık gösterdi. Eczanede çalışan serbest eczacıların % 67.1'i reçeteli ilaç, %30.1'i yurt dışından getirilen ilaç temininde; ecza deposunda çalışan eczacıların ise %100'ü sadece yurt dışından getirilen ilaçların temininde sorunlar yaşandığını bildirdi. Eczanede çalışan eczacıların büyük çoğunluğu (%80) reçeteli ilaç temininde sorun yaşama sıklığını 'bazen' şeklinde tanımladı ve %76.7 oranında ilacın depoda bulunmaması, %23.3 oranında firma tarafından piyasadan kaldırılması, ilaç temin edilememe nedeni olarak belirtildi. Ecza deposunda çalışan eczacılar ise, firma ile ecza deposunun anlaşmasının bitmesini %40 oranında, muadil ilacın bulunmamasını ise %60 oranında ilaç temin edilememe nedeni olarak görmekteydi. İlaçların takip edilmesi ve bilgi verilmesi ile ilgili hasta talebinin çok olduğunu belirten eczacıların oranı %37, az olduğunu belirten eczacıların oranı %37, hiç olmadığını belirten eczacıların oranı ise %26 idi. Ancak uzun süredir, zor temin edilen ilaçları özel olarak izleyen ve bu konuda hastalarını bilgilendiren eczacıların oranı %31.5, bu izlemi yapmaya yeni başlayanların oranı ise %5.5 olarak saptandı. Bu çalışmada ilacın hastaya ulaşımı ile ilgili temel problemin, yurt dışından temin edilen ve nadir hastalıkların tedavisinde kullanılan yetim ilaçlar ile ilgili olduğu görüldü. Ülkemizde 5-6 milyon kişide nadir bir hastalığın görüldüğü göz önüne alındığında, yetim ilaç temininin ülkemiz açısından önemli bir sağlık sorunu olduğu söylenebilir. Türkiye ilaç endüstrisi neredeyse bütün ilaçları üretebilecek teknolojiye sahiptir. Bununla birlikte, ilaç konusunda ithalatçı durumda olup, ihtiyacın sadece %43'ü yerli üretim ile karşılanmaktadır. İlaç üretiminde kullanılan hammaddelerin de yaklaşık % 80'i ithal edilmektedir. Ülkemizdeki ilaç sanayinin geliştirilmesi ve desteklenmesi ile ilgili eylemler, orta ve uzun vadede problemin çözülmesinde veya azaltılmasında etkili olacaktır. Ayrıca yerli ilaç üretiminin artması, döviz kurundaki dalgalanmaların etkisini azaltarak, reçeteli ilaç teminini de kolaylaştıracaktır. Eczacıların özel bir takip sistemi ile hastaların ilaçlarını ve stok durumlarını takip etmeleri ve hastaları bilgilendirmeleri ise, kısa vadede etkili olabilecek bir çözüm gibi görünmektedir. Anahtar Kelimeler: İlaç lojistiği, eczacı, ecza deposu, yetim ilaçMaster Thesis E-ticaretin ve dolaylı ihracatın Türkiye mermer sektörü ihracat stratejilerine etkisi: Afyonkarahisar ili örneği(2019) Bağırıcı, Ömer BuğraBu çalışmanın amacı ihracat yöntemlerinden e-ticaretin ve dolaylı ihracatın ülkemiz mermer ihracatına etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaçla anket hazırlanmış ve Afyonkarahisar ili içerisinde bulunan 40 firma ile görüşmeler yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde e-ticaretin ve aracılar ile ihracat yapmanın firmalar üzerine büyük kazançlar sağladığı tespit edilmiştir. Aynı zamanda firmaların demografik özellikleri ile e-ticaret ve aracılarla çalışma konuları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. İhracat yöntemlerinden diğer faktörlerde herhangi bir anlamlı sonuç çıkmamıştır.Master Thesis Enflasyonun toplam otomotiv sanayi üretimi üzerine etkileri(2017) Üstündağ, KaanOtomotiv sanayii her geçen gün gelişmekte ve değişim göstermektedir. Sanayi bakımından gelişmiş ülkelere bakıldığında, ortak özelliklerinden biri güçlü bir otomotiv sanayisine sahip olmalarıdır. Sektörün bu kadar önemli olmasının sebebi ise ekonomiye olan büyük katkısıdır. Diğer sektörlerle olan ilişkileriyle, teknolojik gelişime olan katkılarıyla ve yarattığı istihdamla önemini korumaya ve arttırmaya devam etmektedir. Bu büyük sektör gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler gibi Türkiye ekonomisinde de anahtar rolü oynamaktadır. Otomotiv sektörü dünya genelinde yaşanan olumlu ya da olumsuz her ekonomik koşuldan fazlasıyla etkilenmektedir. Enflasyon kavramının da bu etkilerden biri olduğunu söylemek mümkündür. Geçmişten günümüze enflasyon kavramına bakacak olursak toplumlara ve işletmelere olan etkilerini farklı şekillerde görebiliriz. Bu çalışmamda, enflasyonun toplam otomotiv üretimi üzerine etkilerini, veri seti ve ekonometrik yöntem kullanarak araştırılmıştır. Elde edilen veriler ile enflasyonun toplam otomotiv üretimi üzerine etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.Master Thesis Finansal tabana yayılmayı kolaylaştırıcı mobil para: Ankara ilinde bir uygulama(2020) Yıldırım, MertÜlkelerin ekonomik seviyeleriyle bağlantılı olarak, her toplumda birtakım kesimler ne yazık ki en temel düzeydeki finansal ürün ve hizmetlere dahi erişim sağlayamamaktadır. Dünya genelinde yaklaşık olarak 2 milyara yakın kişinin herhangi bir banka hesabı bulunmaması aslında finansal tabana yayılmanın küresel bir problem olduğunu gözler önüne sermektedir. Finansal sistem oyuncularından olan bankaların ve finansal teknoloji kuruluşlarının yegâne amacı gelişen teknolojinin yarattığı avantajları toplumun her kesimiyle buluşturabilmektir. Nitekim yaşadığımız yüzyıl içerisinde, gelişen teknolojik imkânlarla birlikte, akıllı cihaz ve internet kullanımının çok yüksek seviyelere çıkması, mobil cihazlar üzerinden finansal ürün ve hizmetlere ulaşım kabiliyeti veren mobil para teknolojisini hayatımızın bir parçası haline getirmeye başlamıştır. Finansal tabana yayılma ile ülkelerin ekonomik kalkınmalarının desteklenmesi, gerek sosyal gerek ekonomik yönden bireyler arasındaki ayrımın azaltılması ve kişilerin finansal konularda başkalarına olan bağımlılıklarının azaltılması beklendiğinden ülkeler, her bir vatandaşına ayrı ayrı önem vermekte ve toplumun her kesiminin yer alabileceği bir finansal sistem oluşturmaya çaba göstermektedir. Finansal tabana yayılmayı kolaylaştırması beklenen mobil paranın değerlendirildiği bu çalışmada, mobil para kullanan ve kullanmayan bireylerin demografik özelliklerinin tespit edilmesi ve bu demografik özellikler itibariyle kişiler arasında anlamlı bir farklılığın mevcudiyetinin belirlenmesi temel amaç olarak görülmüş ve bu doğrultuda Ankara ilinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan anket çalışmasında, 256 katılımcının görüşleri SPSS programıyla değerlendirilmiş, nihayetinde iki grubun da demografik özellikleri belirlenmiş ve hem mobil para kullanan hem de kullanmayan bireyler arasında demografik özellikleri itibariyle bazı faktörlerde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Master Thesis İş dünyasında girişimcilik eğitiminin önemi: İstanbul KOSGEB örneği(Çankaya Üniversitesi, 2018) Ekici, Tuğçe ÖzlemBu araştırmanın amacı; girişimcilik eğitimlerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisini ölçmek ve bireylerin iş dünyasına girmeye ne kadar meyilli olduklarını görmektir. İstanbul ilinde 2018 yılının ilk 6 ayı içerisinde, farklı dönemlerde KOSGEB destekli girişimcilik kurslarına katılan tesadüfî yöntemle seçilmiş 300 kişiye anket uygulanmıştır. Anketlerin sonucuna göre; girişimcilik eğitimi etkisinin heveslilik ve iş görmeme eğilimi düzeyinde kaldığı görülmüştür. Bireylerin uygulama konusunda zayıf olduğu görülmüştür. Bunun için temelden yani küçük yaşta girişimcilik ile tanışıp proje ve aktivitelerin içerisinde yer alması bireylerin heveslerini gerçeğe dönüştürme sürecinde özgüven ve kararlılık sağlayacaktır. 2014 yılında yapılan bir araştırmanın sonuçlarının 4 yıl içerisinde İstanbul'da değişmediği gözlemlenmiştir.Master Thesis Türkiye'nin halıcılık ihracatında pazarlama stratejilerinin önemi üzerine bir alan çalışması(2019) Çağlak, BeratUluslararası pazarlara girişin en alt basamağı olan ihracat faaliyeti, küçük ve orta ölçekli işletmelere uluslararası pazarı tanıma ve kendilerini bu pazar ortamına hazırlamaya yardımcı olmaktadır. Dış pazarlara açılan işletmeler, pazarda devamlılıklarını sağlamak için ürün çeşitliliğini sağlamak, rakip ve müşteri koşullarını uygun fiyatlandırmak, ürünlerin müşterilere ulaştırmak için uygun kanallar seçmek ve kalıcı olabilmek için ise çeşitli faaliyetler gerçekleştirmek durumundadır. İhracat, ülkelerin üretmiş olduğu ürünleri dünya pazarlarına satmalarını ve satış sonrası elde ettikleri döviz ile ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlar. İhracat, potansiyel müşterilerinin diğer ülke pazarında belirlenmesi, ürün satışının yapılması ve ürünlerin tüketiciye ulaştırılmasıdır. İhracat, ülkenin ekonomisi ve kalkınması açısından oldukça önemlidir. Ülkenin kalkınması ve refahı o ülkenin ihracatta göstermiş olduğu performansa bağlıdır. Tüm ülkeler bu nedenden dolayı uluslarası ticarete fazlaca önem vermektedirler. Pazarlama, geçmişten günümüze gelişiminin hala yoğun bir şekilde devam etmekte olan bir kavramdır. Teknolojik gelişmeler devam ettiği sürece piyasada farklı pazar kolları çoğalmaktadır. Pazarlama, geçmişten günümüze birçok farklı değişim yaşamış ve düşünce ve uygulamaları ne kadar fazla olursa gelecekteki yaşanılacak olan değişimlerin de o kadar fazla olacağı düşünülmektedir. Bu araştırmada halıcılık sektöründe üretim ve ihracat yapmakta olan firmaların araştırılması yapılmıştır. Araştırma anket aracılığıyla gerçekleştirilmiş olup Gaziantep ili içerisinde halı ihracatı yapan rastgele örnekleme yöntemiyle seçilmiş 55 firmada çalışmakta olan 453 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümden meydana gelmiş olup araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Birinci bölümde katılımcılara ilişkin demografik bilgileri içeren bağımsız değişkenler yer almakta olup ikinci bölümde şirket ve üretim bilgilerinin yer aldığı 20 maddelik bölümden oluşmaktadır. Üçüncü bölümde ise Sektörde reklamın satın almaya etkisini ortaya çıkarmayı amaçlayan 10 maddelik bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bağımsız değişken olarak değerlendirilmiş olan yaş, cinsiyet, gelir durumu, mesleki kıdem açısından ihracat stratejilerine göre anlamlı farklılıklar meydana geldiği tespit edilmiştir.