İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/418
Browse
Browsing İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü by Language "tur"
Now showing 1 - 13 of 13
- Results Per Page
- Sort Options
Item Citation Count: Taştan, Nuray; Öner, Uğur (2008). "Akran Arabuluculuğu Eğitimi Programının İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Akran Arabuluculuğu Becerilerine Etkisi", Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 23.Akran Arabuluculuğu Eğitimi Programının İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Akran Arabuluculuğu Becerilerine Etkisi(2008) Taştan, Nuray; Öner, Uğur; 113200; Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve EdebiyatıBu araştırmada, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine uygulanan akran arabuluculuğu eğitimi programının akran çatışmalarını çözmeye etkisi incelenmiştir. Araştırmada akran arabuluculuğu eğitimi programının akran arabuluculuğu sürecini doğru biçimde uygulama ve akran çatışmalarını çözmedeki etkililiği test edilmiştir. Bu amaçla on tane altıncı sınıf öğrencisine (5 erkek, 5 kız) her biri 80 dakika süren beş oturumluk akran arabuluculuğu eğitimi programı uygulanmıştır. Akran arabulucusu olarak yetiştirilen öğrenciler, akranlarının yaşadıkları gerçek çatışmaları arabuluculuk süreci aşamalarını kullanarak çözmeye çalışmışlardır. Bu uygulama sürecinde arabulucu öğrencilerin çatışma çözme süreçleri (çatışma yaşayan taraflardan ve arabulucu öğrencilerden izin alınarak) video kamera ile kaydedilmiştir. Daha sonra kayıtlar araştırmacı tarafından izlenerek Arabuluculuk Süreci Değerlendirme Gözlem Formu (ASDGF) üzerinde; arabulucuların arabuluculuk süreci aşamalarını doğru biçimde uygulama ve akran çatışmalarını çözebilmede yeterli olmaları açısından, değerlendirilmiştir. Ayrıca arabuluculara Arabuluculuk Süreci Değerlendirme Arabulucu Formu (ASDAF), taraflara Arabuluculuk Süreci Değerlendirme Taraf Formu (ASDTF) uygulanmıştır. Akran arabuluculuğu eğitimi programının etkililiği, ASDGF, ASDAF, ASDTF sonuçları ile arabulucu ve taraflarla yapılan görüşmelerin sonuçları temel alınarak, test edilmiştir. Araştırmanın bulguları, akran arabuluculuğu eğitimi alan arabulucuların arabuluculuk süreci basamaklarını doğru biçimde uygulayabildiklerini ve akran çatışmalarını çözebildiklerini göstermektedir. Elde edilen bu sonuçlar, akran arabuluculuğu eğitimi programının kullanışlığına ve etkililiğine ilişkin yeterli kanıtlar olarak ele alınmış ve tartışılmıştır.Item Citation Count: ÖNER, U., (2007). Bibliyoterapi. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 7, pp.133-150Bibliyoterapi(Çankaya Üniversitesi, 2007-05) Öner, Uğur; 113200; Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı BölümüBibliotherapy as a counceling technique is, in short, a way of bringing together the right person with the right book at the right time. Using books in psyhological counceling has a long history. Bibliotherapy starts when the reader catches the dynamic relationship between the story and his/her personality, and progresses on the following three stages which are defined as (1) identification and reflection (2) catharsis and (3) gaining insight and integration. Bibliotherapy begins with the preparation stage during which the councelor must choose the right books. Eventhough it sounds to be an easy technique of counceling, it is important for psychological councelors and educators to be efficient in implementing bibliotherapy. They must clarify their aims and they must also be aware of the limitations of this technique. In this article, the importance of stories in human life and its usage as a a means of counceling through bibliotherapy are definedItem Citation Count: Uğur, Öner; Yeşilyaprak, Binnur. "Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Çocuk Edebiyatından Yararlanma", II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Ankara Üniversitesi, Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, pp.559-565, 2007.Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Çocuk Edebiyatından Yararlanma(Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2007) Uğur, Öner; Yeşilyaprak, Binnur; 113200; Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve EdebiyatıBibliyoterapi, doğru zamanda, doğru bireyle, doğru kitab› buluşturmak olarak tan›mlanabilir. Kitaplar›n psikolojik dan›şma sürecinde kullan›lmas› oldukça eski bir geçmişe dayan›r. Öyküyle okuyucunun kişiliği aras›nda dinamik bir ilişki kurulmas› ile başlayan bu süreç 3 evrede gerçekleşir. (1) Özdeşim ve yans›tma, (2) Ar›nma( katarsis), (3) içgörü ve bütünleşme. Bu evreler öncesinde uygulay›c›- lar için haz›rl›k ve kitap seçimi aşamalar› yer al›r. Kolay bir yöntem gibi alg›lanmas›na karş›n, bu yöntemi uygulayacak psikolojik dan›şman ve öğretmenlerin baz› yeterliklere sahip olmas›, hangi amaçlarla nas›l uygulanacağ›n› iyi bilmesi , s›n›rl›l›klar› dikkate almas› gereklidir. Bu makalede, bibliyoterapi yönteminin kullan›m› ile öykülerin insan yaşam›ndaki yeri ve önemi sunulmuştur.Item Citation Count: Erden, Aysu. Çağdaş Türk Öykü ve Romanında Yaratıcılık, İstanbul: Hayal Yayıncılık, 2009.Çağdaş Türk Öykü ve Romanında Yaratıcılık(Hayal Yayınları, 2009) Erden, Aysu; Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve EdebiyatıItem Citation Count: ARAL, H., (2008). İçbütünlük sorunu ve modern politik ahlak. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 10, pp.11-17İçbütünlük sorunu ve modern politik ahlak(Çankaya Üniversitesi, 2015-12-01) Aral, Halide; 140184; Çankaya Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı BölümüThis article is about the question of integrity in modern political ethics. It regards modern political practice as unethical and relates it to the change in political philosophy introduced by Machiavelli;the sensate civilization of the West in Sorokin’s terms; and the prometeic culture which developed, as Schubart claims, with the Renaissance. Then, it argues that making integrity the central virtue in politics will contribute to the development of ethical political practice.Item Citation Count: Doğan, Gürkan, "İmer, Kamile ve Gürkan Doğan (2006). Current Researchs in Turkish Lingustics. Gazimağusa: Doğu Akdeniz Üniversitesi Yayınları. 268 sayfa", Dilbilim Araştırmaları Dergisi, Vol. -1, pp. 115-116, (2007).İmer, Kamile ve Gürkan Doğan (2006). Current Researchs in Turkish Lingustics. Gazimağusa: Doğu Akdeniz Üniversitesi Yayınları. 268 sayfa(2007) Doğan, Gürkan; Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve EdebiyatıItem Citation Count: Erden, Aysu. Kısa Öykü ve Dilbilimsel Eleştiri, Gendaş Kültür Yayınları, p. 448, 2010.Kısa Öykü ve Dilbilimsel Eleştiri(2010) Erden, Aysu; Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve EdebiyatıItem Citation Count: ÖNER. U., YILMAZ KURT Z., (2006). Öfkeli genç adam - Holden-. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences Sayı: 6, pp.127-143Öfkeli genç adam - Holden-(Çankaya Üniversitesi, 2006-12) Öner, Uğur; Yılmaz Kurt, Zeynep; 113200; 103796; Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı BölümüBu çalışmada, Salinger’ın 1950’lerin başında basılan ve genç roman kahramanının ergenlik dönemi bunalımlarını çarpıcı bir biçimde yansıtan romanı, Gönülçelen’in Amerika ve diğer ülkelerdeki yankıları üzerinde durulmuştur. Baş kahraman, Holden’ın asi ve tutarsız davranışlarının psikolojik açıdan incelenmesi, Holden’ı bu ruh haline iten nedenler ve Holden’ın tüm yaşadığı bu sorunlara yaklaşımı ve nasıl üstesinden geldiği irdelenmiştir.Item Citation Count: Öner, Uğur; Yılmaz Kurt, Zeynep. (2006). "Öfkeli Genç Adam - Holden-", Cankaya University Journal of Arts and Sciences, Vol.1, No.6, pp.127-143.Öfkeli Genç Adam - Holden-(2006-06-01) Öner, Uğur; Yılmaz Kurt, Zeynep; 349063; 103796; Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı BölümüBu çalışmada, Salinger’ın 1950’lerin başında basılan ve genç roman kahramanının ergenlik dönemi bunalımlarını çarpıcı bir biçimde yansıtan romanı, Gönülçelen’in Amerika ve diğer ülkelerdeki yankıları üzerinde durulmuştur. Baş kahraman, Holden’ın asi ve tutarsız davranışlarının psikolojik açıdan incelenmesi, Holden’ı bu ruh haline iten nedenler ve Holden’ın tüm yaşadığı bu sorunlara yaklaşımı ve nasıl üstesinden geldiği irdelenmiştir.Item Citation Count: Yılmaz Kurt, Zeynep. (2007). "Social Reality Versus Ontological Reality: The Differing Sense of Reality in The Great Gatsby and Heart of Darkness", Cankaya University Journal of Arts and Sciences, Vol.1, No.8, pp.67-83.Social Reality Versus Ontological Reality: The Differing Sense of Reality in The Great Gatsby and Heart of Darkness(2007-02-01) Yılmaz Kurt, Zeynep; 103796; Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı BölümüF. Scott Fitzgerald’ın The Great Gatsby adlı romanında, Conrad’in özellikle Heart of Darkness adlı romanında kullandığı teknikten etkilendiği pek çok eleştirmen tarafından dile getirilmiştir. Bu makale, özellikle anlatım teknikleri, kurgu ve karakter çizimi yönünden iki roman arasındaki benzerlikleri vurgular. Bu benzerliklere rağmen, iki romanın farklı gerçeklikleri yansıttığı da ileri sürülmüştür. Sonuç olarak, anlatım tekniği, karakter çizimi ve yozlaşma - medeniyet kavramlarının ele alınması konusunda Fitzgerald’ın Conrad’a benzediği, ancak konuya yaklaşımlarının çok farklı olduğu vurgulanmıştır. Fitzgerald yozlaşmayı sosyal bir bozulma olarak ele alırken Conrad bunu tamamen insan doğasıyla ilşkilendirmiştir. Conrad’da insanın yapısı, Fitzgerald’da sosyal bozulma ile ilişkilendirilen yozlaşma kavramına bu farklı yaklaşımlar iki romandaki gerçeklik kavramlarının da farklı olduğunu gösterir.Item Citation Count: TOSUN, C., (2006). Yabancı dil öğretim ve öğreniminde eski ve yeni yöntemlere yeni bir bakış. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 5, pp.79-88Yabancı dil öğretim ve öğreniminde eski ve yeni yöntemlere yeni bir bakış(Çankaya Üniversitesi, 2006-05) Tosun, Cengiz; Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı BölümüDuring the early years of the millennium, it will be useful for us to understand better the future of learning and teaching of foreign languages by scanning shortly what happened in the last quarter of the 20th C. just before making predictions about what kinds of trend and novelty will take place in them. Indeed, the facts experienced in the last quarter led to some drastic changes in our beliefs about the nature of language and learning as well as the theories in education, and which has led inevitably to change in the ways of practice in classroom due to the novelties concluded by the scientific research. Before the assessment of the principal methods, we should know something about the traditional three-fold concepts of teaching and learning such as approach, method and technique and about their reconceptualized forms called approach, design and procedure respectively. The results achieved through the traditional methods and approaches in the field of foreign language teaching and learning have satisfied no one in spite of the unending efforts by students and teachers, great cost to schools and parents. Most of the students who spent their years in classrooms to learn a foreign language cannot use the language or go on repeating the predictable responses by grammatical patterns and certain vocabulary unaware of the communication expected of them outside the classroom. Although the students have got considerable knowledge about the language, they do not know how to use that knowledge for communication. That is why they should be helped with the teachers who will tell them that language is not only of grammatical patterns and some vocabulary, and who bring in classroom the examples of authentic language of the real outer world, and who will have the students use the language communicatively, and who are equipped with the novel ideas, trends and creative practices through new approaches, designs and procedures.Item Citation Count: Erden, Aysu. Yazarın Çağına Tanıklığı, Hayal Yayınları, p. 140, 2010.Yazarın Çağına Tanıklığı(Hayal Yayınları, 2010) Erden, Aysu; Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve EdebiyatıItem Citation Count: Erden, Aysu. Yazınsal Yaratıcılıkta Temel İlke ve Kurallar, Hayal Yayınları, p. 104, 2009.Yazınsal Yaratıcılıkta Temel İlke ve Kurallar(Hayal Yayınları, 2009) Erden, Aysu; Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı