Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

The spatial analysis and ideal evaluation for the school locations in Hilla city using gis to make the best decision

dc.contributor.author Alfaras, Mohammed Shukur Mahmood
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-04-19T07:41:12Z
dc.date.available 2019-04-19T07:41:12Z
dc.date.issued 2017
dc.description Telif hakkı yazara ait en_US
dc.description.abstract Educational services are vital community facilities due to their significant impact on the life of a city and community; these represent the foundation on which the cultural and social development of the city are based, and improvements to the educational level of a community depend on appropriate attention being paid to the optimization of the spatial distribution and the correct locations of schools, in terms of the existing bases and standards. The aim of this thesis is therefore to carry out a study and analysis of the efficient spatial distribution of educational services within the city of Hilla, to determine the flaws in this distribution, and to identify how to address these on the basis of planning standards. This study also shows that the distribution of schools within the city of Hilla does not include a clear strategy for the spatial planning of those schools, and that the selection of their locations has depended on the presence of vacant spaces and the available possibilities, regardless of whether these match locations based on the accepted criteria in Iraq. Furthermore, there is a lack of spatial planning and well thought-out distribution for schools in terms of population size. In order to optimize the planning of this service, the use of GIS technology is required. This technology is used for the organization of these services, to find the most suitable solutions and to make better decisions. GIS technology is used to achieve a homogeneous distribution of services for the benefit of all citizens in all sectors of society. This work was carried out using the Spatial Analysis for School Locations (SASL) application. The interfaces of the SASL application are designed using Visual Studio 2013, and the processing code is implemented in the Visual C# programming language, using the tools and methods of spatial analysis in GIS with assistance from the ArcObjects library, and relying on a geo-spatial database built using the ArcCatalog v 10.3.1 application to handle and analyse spatial data and to assess the locations of schools, according to a set of standards. The available data was provided by the Directorate of Education of Babylon and other government departments (including the Municipality of Hilla and the Directorate of Statistics in Babylon), for the design of the geographic database. en_US
dc.description.abstract Eğitim hizmetleri, bir şehirdeki yaşama ve yaşayanlara önemli etkileri nedeniyle, hayati toplum faaliyetleridir. Bu hizmetler şehrin sosyal ve kültürel gelişimine dayalı temellerin göstergeleridir ve bir toplumun eğitim seviyesinin iyileştirilmesi, mevcut ilke ve standartlara göre okulların doğru konum ve dağılım optimizasyonunun uygun bir şekilde yapılmasına dayanmaktadır. Bu nedene dayanarak, bu tezin amacı Hilla şehrindeki eğitim hizmetlerinin konumsal dağılımının analiz edilmesi ve bu dağılım içerisindeki akışın tanımlanması ve planlama standartlarına göre bu işlemlerin nasıl yapılabileceğini gösterebilmek amacıyla bir çalışmanın yürütülmesidir. Bu çalışma aynı zamanda, Hilla şehri içerisindeki okulların dağılımlarının belirgin bir strateji ile yapılmamış olduğunu, konumlarının seçiminde Irak'ta kabul edilmiş kriterlerin göz ardı edilerek, sadece boş alanların ve mevcut imkânların dikkate alındığını göstermektedir. Buna ilave olarak, konumsal planlama ve nüfus yoğunluğuna dayalı iyi bir okul dağılımı düşünülmemiş ve konumsal planlama yapılmamıştır. Bu servisin planlanmasını optimize etmek için CBS teknolojisi gerekmektedir. En uygun çözümün bulunabilmesi ve daha iyi kararların verilebilmesi amacıyla, eğitim hizmetlerinin organizasyonu için CBS teknolojisi kullanılmaktadır. Şehrin her bölgesinde tüm vatandaşların faydası için homojen dağılımın sağlanması için de CBS teknolojisinden yararlanılmaktadır. Bu işlemler, çalışma kapsamında geliştirilen Okul Yerleri için Konumsal Analizler (OYKA) uygulaması ile gerçekleştirilmiştir. OYKA'nın ara yüzleri, Visual Studio 2013 kullanılarak, Visual C# programlama diliyle hazırlanmıştır. OYKA uygulamasında, CBS konumsal analiz işlemleri için ArcObjects kütüphanesi kullanılmış, konumsal veri tabanı ArcCatalog v 10.3.1 uygulaması ile standartlara uygun şekilde hazırlanmıştır. Konumsal veri tabanının oluşturulmasında kullanılan mevcut veriler Babil Eğitim Direktörlüğü ve diğer resmi kurumlar (Hilla Belediyesi, Babil İstatistik Direktörlüğü vb.) tarafından sağlanmıştır. en_US
dc.identifier.citation Alfaras, Mohammed Shukur Mahmoos (2017). The spatial analysis and ideal evaluation for the school locations in Hilla city using gis to make the best decision / Hilla şehri için okul konumlarının belirlenmesinde en uygun kararın verebilmesi amacıyla CBS yardımıyla ideal değerlendirme ve coğrafi analizler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/1956
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Çankaya Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess en_US
dc.title The spatial analysis and ideal evaluation for the school locations in Hilla city using gis to make the best decision tr_TR
dc.title The Spatial Analysis and Ideal Evaluation for the School Locations in Hilla City Using Gis To Make the Best Decision en_US
dc.title.alternative Hilla Şehri için Okul Konumlarının Belirlenmesinde En Uygun Kararın Verebilmesi Amacıyla Cbs Yardımıyla İdeal Değerlendirme ve Coğrafi Analizler en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Çankaya Üniveristesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 224 en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: