Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Satın Alma Eğilim ve Davranışlarında Rol Modellerin Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Ergin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent, "Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol. 47, No. 1, pp. 58-68, (2012).

WoS Q

Scopus Q

Source

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi

Volume

47

Issue

1

Start Page

58

End Page

68
Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo