İç Mekan Estetik Memnuniyetin Karşılaştırılması: İç Mimarlık Birinci Sınıf ve Üst Sınıf Öğrencileri Arasındaki Farklılıklar
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
İç mimarlık mesleği, hem estetik hem de işlevselliğin bütünleştiği bir alandır. Bu nedenle, bu kavramlar üniversite eğitim süreci boyunca derinlemesine işlenmektedir. Bu eğitimin ilk yılında, öğrencilerin tasarıma eleştirel bakabilme ve soyut düşünme becerilerini geliştirmeye başlamalarını amaçlayan temel tasarım stüdyosu dersleri yer almaktır. Öğrencilerin estetik değerlendirmelerini ne kadar geliştirebildiklerini ölçmek ve analiz etmek temel tasarım eğitimi literatürüne katkı sağlayacaktır. Bu nedenle çalışmayı, iç mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrenciler ile birinci yılını tamamlamış öğrenciler arasında iç mekanlara yönelik estetik değerlendirmelerde bir fark olup olmadığını araştırmak amacıyla gerçekleştirdik. Sonuçlar, öğrencilerin iç mekanların tasarımını değerlendirirken estetik memnuniyet ve yenilik kategorilerinde önemli bir fark olduğunu göstermiştir. Birinci sınıfı bitiren öğrenciler, üniversite eğitimine yeni başlayan öğrencilere göre tasarımını değerlendirdikleri iç mekanları estetik memnuniyet ve yenilik bakımından daha az beğenmişlerdir. Temel tasarım eğitiminin sonunda bu durum normaldir çünkü eğitiminin en önemli amacı öğrencilere eleştirel düşünmeyi öğretmektir.
Description
Keywords
Mimarlık
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Grid - architecture, planning and design journal (Online)
Volume
7
Issue
1
Start Page
276
End Page
297