Çok Kriterli Karar Verme Metotlarının Lisansüstü Öğrenci Seçme Problemi için Karşılaştırmalı Analizi
No Thumbnail Available
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Lisansüstü öğrenim için mevcut kaynaklar, lisans için olanlarla karşılaştırıldığında oldukça sınırlıdır. Her lisansüstü öğrenci için bir akademik danışmak gerekmektedir. Akademik personel zamanının önemli bir bölümünü öğrencilerinin lisansüstü çalışmaları için ayırır. Akademik personel sayılı sınırlı olduğu için, lisansüstü öğrenci sayısı da sınırlı olmalıdır. Ayrıca bir lisans dersine birçok öğrenci katılabilir, bu, bazı lisansüstü derslerde, özellikle küçük öğrenci grupları için tasarlanmış olanlarda, mümkün olmayabilir. Bu sebeple, lisansüstü öğrencilerin seçimi önemli bir problemdir. Lisansüstü öğrenci seçimi problemi bir lisansüstü programa başvuran adaylar arasından bir öğrenci alt kümesi seçmek olarak tanımlanabilir. Doğal olarak, bu problem bir çok kriterli karar verme problemdir, çünkü her adayın birçok özelliği vardır ve karar sürecinde bu özellikler aynı anda göz önüne alınmalıdır. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı alternatifleri sıralamak için geliştirilmiş farklı çok kriterli karar verme metotlarının performanslarını lisansüstü öğrenci seçme probleminde karşılaştırmaktır. Ayrıca, en iyi yöntem Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü’nün öğrenci seçimi sürecinde kullanılacaktır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Savunma Bilimleri, İstatistik Ve Olasılık
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Q3
Source
Eurasian Journal of Educational Research
Volume
10
Issue
40
Start Page
1
End Page
15