Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Çevrimiçi İtibar Yönetimi ve Çevrimiçi İtibar Bileşenleri Üzerine Bir İnceleme

dc.contributor.author Şirzad, Nefise
dc.contributor.authorID 292276 tr_TR
dc.contributor.other 03.02. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2024-02-14T07:51:23Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T14:10:45Z
dc.date.available 2024-02-14T07:51:23Z
dc.date.available 2025-09-18T14:10:45Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract İletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, kurumları gerçek dünyada olduğu kadar sanal dünyada da itibarlarının öneminin farkına varmalarını zorunlu kılmıştır. Sağlam bir itibara sahip şirketler, yatırımcılar ve müşteriler için daha çekicidir. Aynı zamanda güçlü bir kurumsal itibara sahip olan kurumlar krizleri daha başarılı yönetmektedir. İtibar yönetimi, halkla ilişkiler uygulamalarının temel işlevleri arasında yer almaktadır. Halkla ilişkiler uygulamalarının temel amaçlarından biri, kurumlar ve izleyicileri arasındaki ilişkileri yönetmek, hem gerçek hem de sanal dünyada güçlü bir itibar geliştirmek ve sürdürmektir. Bu makalede kurumsal itibar, online itibar, online itibar yönetimi kavramlarının tanımları ve bu kavramların müşteri ilişkileri, iletişim ve halkla ilişkilerdeki önemi anlatılmaktadır. Bu çalışma, sanal dünyada olumlu bir itibar oluşturan, geliştiren ve sürdüren bileşenleri tanımlamayı, bu bileşenler arasındaki ilişkileri incelemeyi ve bileşenlerin işlevlerini somut örneklerle açıklamayı amaçlamaktadır. Arama motoru optimizasyonu, sosyal medya faaliyetleri ve tüketiciler tarafından oluşturulan içerikler çevrimiçi itibar bileşenlerini oluşturmaktadır. Bu bileşenler arasındaki ilişkileri somutlaştırmak için Türkiye'nin iki e-ticaret web sitesi örnek olay incelemesi yöntemi ile incelenmiştir. en_US
dc.identifier.citation Şirzad, N. (2022). "A Revıew On Onlıne Reputatıon Management And Onlıne Reputatıon Components", Doğuş Üniversitesi Dergisi, Vol.23, No.1, pp.219-242 en_US
dc.identifier.doi 10.31671/doujournal.957602
dc.identifier.issn 1302-6739
dc.identifier.issn 1308-6979
dc.identifier.uri https://doi.org/10.31671/doujournal.957602
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/13780
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Doğuş Üniversitesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.title Çevrimiçi İtibar Yönetimi ve Çevrimiçi İtibar Bileşenleri Üzerine Bir İnceleme en_US
dc.title A Revıew On Onlıne Reputatıon Management And Onlıne Reputatıon Components tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Şirzad, Nefise
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 242 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 219 en_US
gdc.description.volume 23 en_US
gdc.identifier.openalex W4210475669
gdc.openalex.fwci 2.89892581
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.89
gdc.openalex.toppercent TOP 10%
gdc.opencitations.count 2
gdc.plumx.mendeley 16
relation.isAuthorOfPublication bc7be908-ad7b-41b8-8f5c-69333d46a3a5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bc7be908-ad7b-41b8-8f5c-69333d46a3a5
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4

Files