A congestion pricing approach to reduce traffic jams in urban arterial networks
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
A novel approach is introduced to aid congestion toll management for a simple city network. Vickrey's single bottleneck model is effective for a single commuter's route; however even in simple road networks congestion in a certain zone will affect the flow values in the rest of the network. Using a step by step methodology to determine equilibrium flow values, it is possible to use the single bottleneck approach separately for all bottleneck queue formations with some simplifying assumptions. Average waiting time is used to evaluate the severity of a queue and is computed with simulation runs. An analytical derivation for the waiting time is also made and a paradoxical result is also highlighted. Keywords: Traffic jams, congestion pricing, discrete event simulation
Basit bir şehir ağı için trafik sıkışıklığı yönetimine yardımcı olacak yeni bir yaklaşım getirilmektedir. Vickrey tek darboğaz modeli, tek bir işe gidiş rotası için etkilidir. Ancak basit yol ağlarında bile belli bir bölgedeki tıkanıklık, ağın geri kalanındaki akış değerlerini etkileyecektir. Denge akış değerlerini belirlemek için adım adım bir yöntem kullanarak, bazı basitleştirici varsayımlarla birlikte tüm darboğazdaki kuyruk noktaları için tekli darboğaz yaklaşımını ayrı ayrı kullanmak mümkündür. Kuyruğun derecesini ölçmek için kullanılan ortalama bekleme süresi simülasyon yaklaşımıyla hesaplanmıştır, bunun yanında bu değer için bir analitik formül de bulunmuştur. Ortalama bekleme süresi ile ilgili tespit edilen bir paradoks da vurgulanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Trafik tıkanıklığı, sıkışıklık fiyatlandırma, kesikli olay benzetimi
Basit bir şehir ağı için trafik sıkışıklığı yönetimine yardımcı olacak yeni bir yaklaşım getirilmektedir. Vickrey tek darboğaz modeli, tek bir işe gidiş rotası için etkilidir. Ancak basit yol ağlarında bile belli bir bölgedeki tıkanıklık, ağın geri kalanındaki akış değerlerini etkileyecektir. Denge akış değerlerini belirlemek için adım adım bir yöntem kullanarak, bazı basitleştirici varsayımlarla birlikte tüm darboğazdaki kuyruk noktaları için tekli darboğaz yaklaşımını ayrı ayrı kullanmak mümkündür. Kuyruğun derecesini ölçmek için kullanılan ortalama bekleme süresi simülasyon yaklaşımıyla hesaplanmıştır, bunun yanında bu değer için bir analitik formül de bulunmuştur. Ortalama bekleme süresi ile ilgili tespit edilen bir paradoks da vurgulanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Trafik tıkanıklığı, sıkışıklık fiyatlandırma, kesikli olay benzetimi
Description
Keywords
Traffic Jams, Congestion Pricing, Discrete Event Simulation, Trafik Tıkanıklığı, Sıkışıklık Fiyatlandırma, Kesikli Olay Benzetimi
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Ayşe Nilay Alpay (2019). A congestion pricing approach to reduce traffic jams in urban arterial networks / Şehir içi ana arter ağlarında trafik tıkanıklığını gidermek için sıkışıklık fiyatlandırma yaklaşımı. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
1
End Page
81
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

12
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS

17
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
