Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)

dc.contributor.authorÖzdemir, Handan
dc.contributor.authorAvcı, Mustafa Serhat
dc.contributor.authorID116684tr_TR
dc.date.accessioned2020-11-23T13:24:37Z
dc.date.available2020-11-23T13:24:37Z
dc.date.issued2019
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler Bölümüen_US
dc.description.abstractZincir marketler ülkemizde ve dünya pazarında önemli paya sahip olan perakende kuruluşlardır. Hemen herkes farklı zincir marketlerin birer müşterisi konumundadır. Müşteriye sunulan hizmetler, yoğun rekabetin yaşandığı bu sektörde ayrıştırıcı bir unsur olmaktadır. Sunulan hizmetlerde meydana gelebilecek hatalar, işletmelerin mevcut müşterilerini kaybetme ya da müşteride sadakat yaratma noktasında kritik rol oynamaktadır. Bu araştırma, zincir marketlerden alışveriş yapan müşterilerin ne tür hizmet hataları ile karşılaştıklarını ve bu hatalara nasıl tepkiler verdiklerini ortaya koymayı hedefleyen keşifsel bir araştırmadır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada Malatya’daki bir süpermarket zincirinden alışveriş yapan ve son 5 ayda bu markette hizmet hatası ile karşılaşmış 15 müşteri ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak, hizmet hatası ile karşılaşan müşterilerin aldıkları hizmet telafisinin kalitesine göre işletmeye karşı affedici bir tavır takındıkları sonucuna varılmıştır. Hizmet hatasının doğru şekilde telafi edilmesi, müşterilerin sadakatini arttırırken, telafiyi yetersiz bulan müşterilerin ise işletmeye bağlılığını zayıflattığı belirlenmiştir. Zincir market sektöründe faaliyet gösteren firmalarda gerçekleşen hizmet hatalarında, telafinin tatmin edici olmasının müşterilerin gözündeki işletme imajı açısından büyük bir öneme sahip olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractChain supermarkets are retail enterprises with significant shares in our country and around the world. Almost every consumer makes purchases from these chain supermarkets. Services offered to consumers is a distinguishing factor in this industry with intense competition. Failures made in these services thaht are offered, play a crucial role in establishing brand loyalty and/or the loss of existing consumers. This research is exploratory in nature and focuses on various taypes of failures and how consumers respond to these failures. In-depth interviews are carried out with 15 consumers who have experinced some form of service failure at this supermarket within the past 5 months. The results indicate that the quality of service recovery leads to a forgiving response toward the company in general. When a service failure is properly recovered, consumers loyalty increases. However, loyalty is observed to diminish when recovery is deemed insufficient. The satisfactory level of recovery provided as a result of service failure by chain supermarkets has a major impact on the corporate image as well.en_US
dc.identifier.citationÖzdemir, Handan; Avcı, Mustafa Serhat (2019). "Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)", 3.Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, no. 1, pp. 549-564.en_US
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.03.1097
dc.identifier.endpage564en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage549en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4197
dc.identifier.volume54en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof3.Sektör Sosyal Ekonomi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet Hatasıen_US
dc.subjectHizmet Telafisien_US
dc.subjectMarka İmajien_US
dc.subjectMüşteri Tatminien_US
dc.subjectZincir Süpermarketen_US
dc.subjectService Failureen_US
dc.subjectService Recoveryen_US
dc.subjectBrand Imageen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectChain Supermarketen_US
dc.titleMüşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)tr_TR
dc.titleMüşteri Affeder Mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)en_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Özdemir, Handan.pdf
Size:
933.79 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: