Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği

Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Ankara ilinde bulunan Y kuşağındaki bireylerin organik pazarlarda veya ürünlerini sanal alışveriş ortamlarındaki tüketici tutumları ve davranışlarını incelemek adıyla yapılmıştır. Teknolojinin gelişmesi ile meydana gelen değişiklikler ve gelişmeler ile birlikte bireylerin kendilerine ihtiyaç duydukları satın alma davranışları ortaya çıkmaktadır. Günümüzde rekabetin anlamlı olarak artışın görüldüğü markalarda ise Y kuşağı tarafından genellikle tercih edilmesi ile yapılan bir çalışmadır. Yapılan bu çalışmada rastgele seçilen ve gönüllü olarak katılan toplamda 500 katılımcıdan meydana gelmiştir. Çalışma içeriğinde ise teknolojik olarak belirtilen sosyal medya ağları veya web sitelerini kullanan Y kuşağının kitlesel sanal alışveriş düzeylerini belirlemek için anket ölçeği uygulanmıştır. Bu anket ölçeğinin verilerini korelasyon ve regresyon analizleri ile bulguları tespit edilmiştir. Bu bilgiler ışığında çalışmada, ünlülerin kullandıkları ürünler ile sıklıkla karşılaştıklarını, tüketicilerin genellikle haftada 1 ya da 2 gün alışveriş yaptıklarını, bu ürünleri satın almak için çoğunlukla sosyal medyadan haberdar oldukları ve sosyal medya içerikli reklamlardan etkilendikleri bulunmuştur.
The purpose of this study is to examine the consumer attitudes and behaviors of the individuals in the generation Y in Ankara, in organic markets or in virtual shopping environments for their products. With the changes and developments that occur with the development of technology, the behaviors of individuals to buy themselves and what they need emerge. It is a study that is generally preferred by the Y generation in brands where competition is seen as a significant increase today. This study consisted of a total of 50 participants randomly selected and voluntarily participated. In the content of the study, a questionnaire scale was applied to determine the massive shopping levels of the generation Y who use technologically specified social media networks or websites. The findings of this survey scale were determined by correlation and regression analysis of the data analysis. In the light of this information, it was found in the study that celebrities frequently encounter the products they use, consumers usually shop 1 or 2 days a week, they are mostly aware of social media to buy these products and are affected by social media content ads.

Description

Keywords

Tüketici, Sanal Alışveriş, Sosyal Medya, Y Kuşağı, Satın Alma, Consumer, Virtual Shopping, Social Media, Generation Y, Purchasing

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Kayalı, ecem (2021). Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği / Purchasing behavior in virtual purchases in the organic market; Ankara example. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

83
Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo