Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sentiment analysis of Arabic students feedback throughout the semester

dc.contributor.authorKhudhair, Ali Hadi
dc.date.accessioned2019-04-18T06:48:59Z
dc.date.available2019-04-18T06:48:59Z
dc.date.issued2016
dc.departmentÇankaya Üniveristesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Bilgisayar Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractNowadays, sentiment analysis has become a significant area of research related to machine learning and natural language processing, where sentiments and opinions about several topics are available on the Internet. This allows many parties such as companies, customers or governments to gauge and assess thousands of online opinions automatically. Sentiment on Arabic text is still some way behind that of English, mainly due to the inherent challenges in the language. We apply sentiment analysis to higher level education, by taking feedback from Arabic-speaking students every week during the semester in the form of 'Tweet'-like comments. This also has the benefit of allowing the students to express their opinion in their mother language to obtain a good quality feedback and alert the lecturer to any issues. The research shows that using sentiment analysis gives realistic sentiment values for the students' feedback, mainly due to the high accuracy of the Arabic sentiment lexicon. Over time the sentiment fluctuated in a plausible manner given the order of content presented.en_US
dc.description.abstractGünümüzde, duygu analizi, çeşitli konular hakkındaki duygu ve görüşlerin internet üzerinden ulaşılabildiği, öz devimli öğrenme ve doğal dil işlemine ilişkin önemli bir araştırma alanı haline gelmiştir. Bu durum şirketler, müşteriler veya hükümetler gibi birçok ilgili tarafın online olarak mevcut olan binlerce görüşü otomatik olarak ölçmesini ve değerlendirmesini sağlamaktadır. Arapça metinler hakkındaki duygu analizi halen İngilizcenin çok gerisindedir, bunun ana sebebi dilin yapısından gelen zorluklardır. Sömestre süresince her hafta Arapça konuşan öğrencilerden 'Tweet' benzeri yorumlar halinde geribildirimler almak suretiyle, duygu analizini yüksek seviyede eğitime uyguluyoruz. Bunun ayrıca öğrencilerin görüşlerini kendi ana dillerinde ifade etmelerini sağlama, yüksek kalitede geribildirimler alma ve herhangi bir sorun hakkında öğretim üyesini uyarma gibi faydaları vardır. Araştırma göstermektedir ki, esas olarak Arapça duygu veri sözlüğünün yüksek doğruluk oranı sebebiyle, duygu analizini kullanmak öğrencilerin geribildirimleri için gerçekçi duygu değerleri vermektedir. Zamanla, sunulan içeriğin sıralaması dikkate alındığında, duygular akla yatkın bir şekilde dalgalanmaktadır.en_US
dc.identifier.citationKhudhair, ali Hadi (2016). Sentiment analysis of Arabic students feedback throughout the semester / Sömestre boyunca öğrencilerin Arapça geribildirimlerinin duygu analizi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1931
dc.language.isoenen_US
dc.publisherÇankaya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSentiment analysis of Arabic students feedback throughout the semestertr_TR
dc.titleSentiment Analysis of Arabic Students Feedback Throughout the Semesteren_US
dc.title.alternativeSömestre Boyunca Öğrencilerin Arapça Geribildirimlerinin Duygu Analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Khudhair, Ali Hadi.pdf
Size:
2.11 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: