Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Kesici Takım Geometrisinin Ti-6Al-4V’nin İşlenmesi Sırasında Oluşan Tırtıklı Talaş Üzerindeki Etkisinin Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Araştırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Authors

Yılmaz, Okan Deniz
Oliaei, Samad Nadimi Bavil

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Ti-6Al-4V titanyum alaşımının işlenmesi sırasında tırtıklı talaş (serrated chip) oluşumunun modellenmesi oldukçazordur ve takım ömrünü, işlenmiş parçanın doğruluğunu ve yüzey kalitesini etkilediği için hayati öneme sahiptir.Kesici uç geometrisinin tırtıklı talaş oluşumu üzerindeki etkisi daha ileri araştırmalar gerektirirken, termalyumuşama, deformasyon yumuşaması ve hasara dayanan modeller olmak üzere bu sorunu çözmek için çeşitlimalzeme modelleri geliştirilmiştir. Bu çalışmada, teğet hiperbolik (TANH) fonksiyon kullanarak deformasyonyumuşama etkisini dikkate alan modifiye edilmiş bir Johnson-Cook temel malzeme modeli ele alınmıştır. Farklıgeometrilere (talaş açısı, boşluk açısı ve kenar yarıçapı) sahip olan kesici takımların tırtıklı talaş oluşumu üzerindeetkileri modellenmiş ve analiz edilmiştir. Kesme kuvveti, talaş morfolojisi ve tırtıklı talaşın derecesi talaşlı imalatverisi olarak kullanılmıştır

Description

Keywords

Talaşlı İmalat, Sonlu Elemanlar Yöntemi, Tırtıklı Talaş Oluşumu, Ti-6A1-4V, Coulomb Sürtünme Katsayısı

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Yılmaz, O.D.; Oliaei, S.D.B. (2020). "Kesici Takım Geometrisinin Ti-6Al-4V’nin İşlenmesi Sırasında Oluşan Tırtıklı Talaş Üzerindeki Etkisinin Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Araştırılması"Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi, Vol.11, No.3, pp.1131-1138.

WoS Q

Scopus Q

Source

Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi

Volume

11

Issue

3

Start Page

1131

End Page

1138