Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Küresel bağlamda çevresel faktörlerin yeni marka kabulüne etkisi: SUBWAY örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, SUBWAY franchise işletmelerinin gelişim sürecini incelemektir. Bu gelişim süreci incelenirken, özellikle küreselleşme ile beraberinde hızla gelişen uluslararası işletmecilik ve uluslararasılaşma stratejileri üzerinde durulmuştur. Bu kapsam içinden de bir franchise işletmesi olarak SUBWAY ele alınmıştır ve Türkiye'de bir SUBWAY franchise işletmesinin kurulmasında işletmeci ve işletme sahiplerinin tipolojisini tespit etmeye yönelik anket çalışması yapılarak, demografik sonuçların elde edilmesi hedeflenmiştir. Öte yandan, SUBWAY işletmesinin tercih edilmesindeki esas unsurları oluşturan nedenlere, zorluklara ve etkenlere dayalı sorular sorularak katılımcıların hangi şartlar altında bu tarz bir işletme kurdukları ortaya konmuştur. Bu bağlamda, demografik özelliklere göre hangi tip girişimcilerin neden SUBWAY kurdukları ve ortaya çıkan hangi zorlukları nasıl aştıklarının istatistiki olarak analizi amaçlanmıştır.
The main purpose of this study is to survey development process of SUBWAY franchise firms. While this development process is examining, rapidly growing international corporation and its strategies with globalization process are mentioned in detail. In this response, SUBWAY franchise firms are handled with questionnaire study in order to find out typology of SUBWAY entrepreneurs. In order to find out typology of SUBWAY entrepreneurs. In other respects, the main reasons, difficulties and factors of establishing a SUBWAY franchise are revealed under questionnare study. In this context, what kind of enterpreneurs establish SUBWAY franchise firms under what conditions are analyzed and presented statistically.

Description

Keywords

Küreselleşme, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararasılaşma, Globalization, International Business, Internationalization

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Aydoğan, Dicle (2016). Küresel bağlamda çevresel faktörlerin yeni marka kabulüne etkisi: SUBWAY örneği / Impact of environmental factors and adoption of new brand in global context: Example of SUBWAY. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

122
Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo