Saran, MuratSaran, MuratSeferoğlu, GölgeBilgisayar Mühendisliği2020-05-132020-05-132010Saran, Murat; Seferoğlu, Gölge, "Yabancı dil sözcük öğreniminin çoklu ortam cep telefonu iletileri ile desteklenmesi", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 2010, No. 38, pp. 252-266, (2010).1300-53402536-4758https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/104813/yabanci-dil-sozcuk-ogreniminin-coklu-ortam-cep-telefonu-iletileri-ile-desteklenmesiBu araştırmanın temel amacı son yıllarda kullanımı oldukça yaygınlaşan cep telefonlarının öğretim ortamlarında kullanımının etkililiğini araştırmaktır. Öğrencilerin cep telefonlarına gönderilen çoklu ortam iletileri sözcüklerin anlamlarını, telaffuzlarını, örnek cümleleri ve sözcüklerin akılda kalmasını kolaylaştırıcı örnek cümle ile ilgili görsel anlatımları içermiştir. Daha sonra öğrencilerin sözcükleri öğrenip öğrenmediğini değerlendirmek için etkileşimli SMS soruları gönderilmiştir. Ayrıca öğrencilerin süreç öncesi ve sonrasında motivasyonları ve tutumları araştırılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular çoklu ortam iletilerinin ve SMS kısa sınavların öğrencilerin İngilizce sözcük kazanımlarına istatistiksel olarak anlamlı katkı sağladığını göstermiştir. Ayrıca öğrenciler cep telefonlarının İngilizce sözcük öğrenme sürecinde kullanımını çok olumlu karşılamışlar ve böyle bir uygulamanın İngilizce hazırlık okullarında kullanımının faydalı olacağı görüşünü belirtmişlerdir. Bulgular ışığında, cep telefonlarının eğitim ortamlarında, özellikle de İngilizce hazırlık okullarında, kullanılmasına yönelik öneriler yapılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıYabancı dil sözcük öğreniminin çoklu ortam cep telefonu iletileri ile desteklenmesiYabancı Dil Sözcük Öğreniminin Çoklu Ortam Cep Telefonu İletileri ile DesteklenmesiArticle201038252266104813N/AQ4