Preveze, Barbaros2024-05-142024-05-142011Preveze, Barbaros (2011). "Yeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j AĞI Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki Etkileri", Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Vol.16, No.1, pp.127-145.2148-4155http://hdl.handle.net/20.500.12416/8381Çoklu ortam verileri içeren kablosuz gezgin ağlarda, yeni bilişsel yöntemler ve rotalama algoritmaları kullanılarak, sistemdeki rota ömrü, bağlantı kesinti miktarı, ortalama sekme sayısı ve paket kaybı gibi performans parametrelerinin iyileştirilmesiyle, IEEE 802.16j ağ yapısının etkin çıktı oranının arttırılması sağlanmıştır. Bu amaçla, mevcut IEEE 802.16j ağında kullanılmakta olan OFDMA ve TDMA erişim tekniklerine ek olarak kullanılmak üzere önerilen, En Çok Sıkışan İlk Erişir (MCAF), Spektrumsal Yardımlaşma (SA) ve Arabellek Yönetimi (BM) metotları ile 802.16j ağında etkin çıktı oranı artırımı için elde edilen simülasyon sonuçları, elde edilen teorik sonuçlarla ve literatürde elde edilmiş olan diğer çalışmaların sonuçlarıyla kıyaslanarak doğrulanmıştır. Bu çalışmada ayrıca, önerilen AEABR (Erişebilirlik Tabanlı Rotalama Alternatif Geliştirimi) ve ATAABR (Erişilebilirlik Tik Ortalamalı Erişebilirlik Tabanlı Rotalama) isimli yeni uzun ömürlü rotalama algoritmalarının, geliştirilen etkin çıktı oranı yükseltimi metotlarıyla birlikte uygulanmasıyla, diğer rotalama algoritmalarına göre, daha da yüksek etkin çıktı oranları elde ettikleri gösterilmiştir. Önerilen yeni metotlar, dağınık ağ yapılarının, gezgin düğümler tarafından, anlık plansız sinyalleşme ile yönetimine dayanarak çalışmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilişsel Ağlar802.16jRotalamaEtkin Çıktı OranıPaket KaybıYeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j AĞI Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki EtkileriYeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j Ağı Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki EtkileriArticle161127145