Nakip, MahirGökmen, Aytaç2025-06-052025-06-0520171301-05492822-6348https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/261042/an-empirical-survey-of-consumer-ethnocentrism-in-kazakhstan-and-the-preference-of-consumers-on-imported-productshttps://hdl.handle.net/20.500.12416/10218Küreselleşme gerçeği uluslararası işletmecilik ve uluslararası ticaret önündeki engelleri azaltmakta ve de tüketici istek ve beklentilerinin dünya çapında karşılanmasını sağlamaktadır. Tüketici istek ve beklentilerinin küresel ölçekte bütünleşmesi ise uluslararası pazarda faaliyette bulunan işletmelerin işlerini kolaylaştırmaktadır. Ancak, bu konu her ülke ve bölgede aynı biçimde gerçekleşmemektedir. Tüketici etnosentrizmi ise millî duygular, gurur, ve ürünlerin geri çevrilmesini içeren, herhangi bir rasyoneli olmayan ve de millî duyguları vurgulayan önemli bir engel olarak uluslararası işletmelerin önüne çıkar. Dolayısı ile, bu çalışmanın amacı Orta Asya Türk Cumhuriyetleri’nden Kazakistan’da tüketici etnosentrizmini incelemektir. Sonuçlar etnosentrik algı ile ürün gereksinimi arasında güçlü bir korelasyon olmadığını göstermektedir. Ayrıca, etnosentrizm alt boyutları ithal ürünler ile ilgili olarak değişik korelasyon seviyelerine sahiptir. Ek olarak, ithal ürünlerdeki sapmayı açıklamada din ve ahlaki değerler etkin faktörler değildirler.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİktisatAn Empirical Survey of Consumer Ethnocentrism in Kazakhstan and the Preference of Consumers on Imported ProductsKazakistan'da Tüketici Etnosentrizmiüzerine Ampirik Bir İnceleme ve İthalürünler ile İlgili Tüketici TercihiArticle0826590261042Q4Q4