Özsaçmacı, BülentYener, DursunDursun, Tolga03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi01. Çankaya Üniversitesi2020-12-152025-09-182020-12-152025-09-182019Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga (2019). "Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma", 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 71-88.2148-12372587-0114https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1071https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/344963/hedonizm-hedonik-tuketim-ve-tuketimde-materyalist-egilimler-uzerine-bir-arastirmahttps://hdl.handle.net/123456789/10822Modern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler veihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti vebunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortayaçıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genelolarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedoniktüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın daanlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketicidavranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcıbir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde elealınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekildeyapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerinpazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesileolacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analizyöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortayakonmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahipolduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİktisatDavranış BilimleriHedonizm, Hedonik Tüketim ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir AraştırmaHedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir AraştırmaArticle10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1071