Türk, Hasan BahadırSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler2025-06-052025-06-0520101300-1795https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/118503/siyasal-kampanyalarin-amerikanlasmasi-forza-italia-ve-genc-parti-orneklerinin-karsilastirilmasihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/10178Modern demokrasilerin vazgeçilmez unsurlarından birisi olan siyasal kampanyalar da tıpkı siyasal kurumlar ve yapılar gibi önemli değişimler geçirmektedir. Parti örgütlerinin zayıflaması, lider odaklı siyaset, medyanın siyasal pazarlama süreci içindeki etkin kullanımı, uzman bilgisine duyulan yoğun ihtiyaç, ideolojilerden çok belirli durumlara,özgü kanaatlerin öne çıkarılması ve vatandaşların salt \"siyasa tüketicileri\" olarak görülmesi gibi unsurları bünyesinde barındıran siyasal kampanyaların Amerikanlaşması bu değişimlerin bir ürünüdür. Bu çalışmanın amacı; siyasal kampanyaların yaşadığı dönüşümün temsili demokrasinin yaşadığı kriz haliyle olan bağlantısına dikkat çekmek ve \"siyasal kampanyaların Amerikanlaşması\" özelinde Forza Italia ve Genç Parti örneklerinin bir karşılaştırmasını sunmaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSiyasi BilimlerUluslararası İlişkiler"Siyasal Kampanyaların Amerikanlaşması": Forza Italia ve Genç Parti Örneklerinin KarşılaştırılmasıArticle4336181118503Q4Q4