İnal, Bülent2016-02-152016-02-152007İNAL, B., (2007). Akademik Amaçl› Okuma İzlencesi Oluşturmadaki Temel Kriterler. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 7, pp.49-591309-6788http://hdl.handle.net/20.500.12416/749The Most important tool in acquiring knowledge in an academic setting is realized through reading. Most of the information students process every day is obtained from written information through coursebooks and textbooks. This would show the importance of designing a reading syllabus for academic purposes in language teaching programs that aim to bring up the learner’s language proficiency to international standards. The basic criteria of designing a reading syllabus for academic purposes, which is vital for students to be efficient and successful readers, are explained in this articleAkademik ortamda bilgiye ulaşmanın en önemli araçlarından biri okumadır. Yazılı metinler ve ders kitapları aracılığıyla birçok bilgiye ulaşılabilmektedir. Bu gerçeklik, öğrencilerini uluslararası standartlarda dil yeterliğine ulaştırmayı hedefleyen yabancı dil eğitim programlarında, akademik amaçlı okuma izlence çalışmalarına önem verilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu makalede, akademik amaçlı okuma izlenceleri yapılırken, öğrencilerin, başarılı ve etkin okuyucu olabilmeleri için dikkate alınması gereken temel prensipler anlatılmaktadırtrinfo:eu-repo/semantics/closedAccessReading SkillCritical ThinkingReading StrategiesReading SyllabusExtensive ReadingEnglish for Academic PurposesOkuma BecerisiYaygın OkumaAkademik Amaçlı İngilizceEleştirel DüşünmeOkuma StratejileriOkuma İzlencesiAkademik amaçlı okuma izlencesi oluşturmadaki temel kriterlerAkademik Amaçlı Okuma İzlencesi Oluşturmadaki Temel KriterlerArticle74959