Çetin, Nihal MenziAkkoyunlu, BuketOrtak Dersler Bölümü2020-12-212020-12-212019Menzi, Nihal Çetin; Akkoyunlu, Buket (2019). "Bibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi Görüşleri", Ege Eğitim Dergisi, Vol. 20, No. 1, pp. 196-208.1307-4474https://doi.org/10.12984/egeefd.468002https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/323895/bibliyografik-kunye-karekodu-olusturma-etkinligine-yonelik-ogrenci-ogretmen-ve-okul-kutuphanecisi-gorusleriBilgi ve iletişim teknolojileri bilgiye erişme, bilgiyi paylaşma, iletme, bilgi ile iletişim kurma,yazma ve sunum yapma gibi işlemleri yerine getiren çeşitli araçlar sunmaktadır. Karekodlarmobil araçlarda kullanılan ve bilgiye erişimi hızlandıran araçlardan biridir. İlgi çekici vekullanımı kolay bir araç olarak karekodlardan eğitim ortamında faydalanılmakta ve olumlusonuçlar elde edilmektedir. Çeşitli araçları kullanarak bilgi becerilerini kazandırmayıamaçlayan ‘bilimsel iletişim öğretim programı’ ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine yönelikgeliştirilmiş ve uygulanmıştır. Bu çalışmada bilimsel iletişim öğretim programında yer alanetkinliklerden biri olan bibliyografik künye karekodu oluşturma etkinliğine katılanöğrencilerin, öğretmenlerin ve okul kütüphanecisinin etkinliğe yönelik görüşleriincelenmiştir. Çalışma sonucunda söz konusu etkinliğin öğrencilerin bilgi kaynaklarına vekütüphaneye yönelik bakış açılarını olumlu etkilediği ve öğrencilerin kütüphane ortamındakarekodlardan yararlanabilecekleri faydalı bir etkinlik olduğu ifade edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBilgiBelge YönetimiBibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi GörüşleriBibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi GörüşleriArticle20119620810.12984/egeefd.468002323895N/AN/A