Totuk, Onat06.08. Mekatronik Mühendisliği06. Mühendislik Fakültesi01. Çankaya Üniversitesi2025-05-132025-05-1320242146-59592146-5967https://doi.org/10.5961/higheredusci.1355827https://hdl.handle.net/20.500.12416/9835Mühendislik eğitiminde metodoloji çerçeveleri, mühendislik disiplinlerinde eğitim uygulamalarını tasarlamak, uygulamak ve değerlendirmek için kullanılan yapılandırılmış yaklaşımlar veya modellerdir. Bu çerçeveler, öğretim ve öğrenme sürecini düzenlemek ve optimize etmek için sistemli bir yol sağlar, bu sayede mühendislik öğrencilerinin kapsamlı ve etkili bir eğitim almasını sağlanır. SCAMPER, problem çözme veya proje geliştirme için yeni fikirler ve yaklaşımlar üretmek için kullanılan yaratıcı düşünme tekniğidir. SCAMPER’ daki her harf, hedeflenen süreci geliştirmek için farklı bir ipucunu temsil eder. Bu ipuçları sırasıyla yerine koyma, birleştirme, uyarlama, değiştirme, başka bir amaçla kullanma, eleme ve tersine çevirme anlamına gelir. SCAMPER’ı Makine Mühendisliği eğitimi için bir metodoloji çerçevesi olarak evrimleştirmek, prensiplerini ve ipuçlarını mühendislik öğrencilerinin ihtiyaçlarına ve zorluklarına özgü olarak adapte etmeyi içerir. Bu çalışma, SCAMPER metodolojisinin makine mühendisliği eğitimi için bir eğitim çerçevesi olarak kullanımını ve son sınıf öğrencilerine verilen Makine Mühendisliği Tasarımı dersine uygulanmasını, önceki derslerden elde edilen deneyimlere dayalı önerilen örneklerle sunmaktadıreninfo:eu-repo/semantics/openAccessMühendislikMakineEğitimEğitim AraştırmalarıScamper Metodoloji Çerçevesi ile Makine Mühendisliği Tasarım Dersinin Çıktısının GeliştirilmesiArticle10.5961/higheredusci.1355827