Saran, MuratSeferoğlu, Gölge2016-06-142016-06-142010Saran, M., Seferoğlu, G. (2010). Supporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phones. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education, 38, 252-266.1300-5340http://hdl.handle.net/20.500.12416/1090Bu araştırmanın temel amacı son yıllarda kullanımı oldukça yaygınlaşan cep telefonlarının öğretim ortamlarında kullanımının etkililiğini araştırmaktır. Öğrencilerin cep telefonlarına gönderilen çoklu ortam iletileri sözcüklerin anlamlarını, telaffuzlarını, örnek cümleleri ve sözcüklerin akılda kalmasını kolaylaştırıcı örnek cümle ile ilgili görsel anlatımları içermiştir. Daha sonra öğrencilerin sözcükleri öğrenip öğrenmediğini değerlendirmek için etkileşimli SMS soruları gönderilmiştir. Ayrıca öğrencilerin süreç öncesi ve sonrasında motivasyonları ve tutumları araştırılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular çoklu ortam iletilerinin ve SMS kısa sınavların öğrencilerin İngilizce sözcük kazanımlarına istatistiksel olarak anlamlı katkı sağladığını göstermiştir. Ayrıca öğrenciler cep telefonlarının İngilizce sözcük öğrenme sürecinde kullanımını çok olumlu karşılamışlar ve böyle bir uygulamanın İngilizce hazırlık okullarında kullanımının faydalı olacağı görüşünü belirtmişlerdir. Bulgular ışığında, cep telefonlarının eğitim ortamlarında, özellikle de İngilizce hazırlık okullarında, kullanılmasına yönelik öneriler yapılmıştırThis study explored the effectiveness of mobile learning in foreign language education. With this purpose, instructional materials to be delivered through mobile phones operated in second generation GSM technology in order to improve English language learners' vocabulary acquisition were developed. The multimedia messages in this study allowed students to see the definitions of words, example sentences, related visual representations, and pronunciations. After students finished reading multimedia messages, interactive short message service (SMS) quizzes for testing their learning were sent. In addition, the study examined students’ tendencies in using MMS in their second language vocabulary study and explored the opinions of the students toward the use of mobile phones for instructional purposes. The findings of this study suggest some important points to consider while creating MMS content and a SMS quiz system for educational purposeseninfo:eu-repo/semantics/closedAccessMobile PhoneMultimedia MessagesVocabulary Acquisition In EnglishCep TelefonuÇoklu Ortam İletisiİngilizce Sözcük ÖğrenmeSupporting foreign language vocabulary learning through multimedia messages via mobile phonesSupporting Foreign Language Vocabulary Learning Through Multimedia Messages Via Mobile PhonesYabancı Dil Sözcük Öğreniminin Çoklu Ortam Cep Telefonu İletileri ile DesteklenmesiArticle38252266