Ökdem, Meltem2024-04-042024-04-042020Ökdem, Meltem. (2020). "Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol.24, No.3, pp.589-599.1301-370Xhttp://hdl.handle.net/20.500.12416/7884Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yargıya (Yargıtay) intikal eden suç kapsamındaki davranışlarının değerlendirilmesidir. Tarama modelinde olan bu çalışmada “nitel” araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin 2004-2018 yılları arasındaki suçlarını tespit etmek üzere mahkeme kararları üzerinde çalışıldığı için “doküman incelemesi” yöntemi kullanılmış ve bu kapsamda öğrenciler hakkında açılan 34 dava incelenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin kişiye karşı suçlardan vücut dokunulmazlığına giren kasten yaralama suçunu en fazla işlediği görülmüştür. En az işlenenin ise anayasal düzene karşı işlenen suçlar olduğu görülmüştür. Araştırma sonucu getirilen önerilerin bazıları şunlardır: Okullarda sosyal etkinliklere daha fazla ağırlık verilebilir. Öğrenciler başta sportif etkinlikler olmak üzere ilgi ve yeteneklerine uygun sosyal etkinliklere yöneltildikleri zaman şiddet olaylarının azalacağı düşünülmektedir. Okul girişlerinde metal detektörler kullanılması durumunda öğrencilerin okula bıçak gibi yaralayıcı hatta öldürücü aletler sokması engellenmiş olur- Yapılan araştırma sonucunda cinsel istismarın daha çok okul ortamında akran istismarı şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Dünyanın birçok ülkesinde okullarda cinsel tacizleri önlemek adına çeşitli programlar yürütülmektedir. Bu programların benzerleri Türkiye’de de uygulanmalıdırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenciLiseYargıSuçLise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının DeğerlendirilmesiLise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının DeğerlendirilmesiArticle243589599