Özsaçmacı, BülentÖzdemir, Handan AkbayErgin, Elif AkagünÖzsaçmacı, BülentUluslararası Ticaret ve Finansman2020-05-052020-05-052012Ergin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent, "Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol. 47, No. 1, pp. 58-68, (2012).2148-12372587-0114https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/157154/satin-alma-egilim-ve-davranislarinda-rol-modellerin-etkisiBu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıİşletmeSatın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisiSatın Alma Eğilim ve Davranışlarında Rol Modellerin EtkisiArticle4715868157154N/AN/A