Ökdem, Meltem09.01. Ortak Dersler Bölümü09. Rektörlük01. Çankaya Üniversitesi2024-04-042025-09-182024-04-042025-09-182020Ökdem, Meltem. (2020). "Lise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının Değerlendirilmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol.24, No.3, pp.589-599.1301-370Xhttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/439226/lise-ogrencilerinin-okulda-isledikleri-ve-yargiya-intikal-eden-suclarinin-degerlendirilmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/14153Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yargıya (Yargıtay) intikal eden suç kapsamındaki davranışlarınındeğerlendirilmesidir. Bu çalışmada “nitel” araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin2004-2018 yılları arasındaki suçlarını tespit etmek üzere mahkeme kararları üzerinde çalışıldığı için“doküman incelemesi” yöntemi kullanılmış ve bu kapsamda öğrenciler hakkında açılan 34 davaincelenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin en fazla kişiye karşı suçlardan vücut dokunulmazlığınakarşı suçları en az ise anayasal düzene karşı suçları işlediği görülmüştür. Bu suçları önlemek içinokullarda sosyal etkinliklere daha fazla ağırlık verilebilir. Öğrenciler başta sportif etkinlikler olmak üzereilgi ve yeteneklerine uygun sosyal etkinliklere yöneltildikleri zaman şiddet olaylarının azalacağıdüşünülmektedir. Okul girişlerinde metal detektörler kullanılması durumunda öğrencilerin okula bıçakgibi yaralayıcı hatta öldürücü aletler sokması engellenmiş olur. Yapılan araştırma sonucunda cinselistismarın daha çok okul ortamında akran istismarı şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Dünyanın birçokülkesinde okullarda cinsel tacizleri önlemek adına çeşitli programlar yürütülmektedir. Bu programlarınbenzerleri Türkiye’de de uygulanmalıdırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKriminoloji Ve Ceza BilimiLise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının DeğerlendirilmesiLise Öğrencilerinin Okulda İşledikleri Ve Yargıya İntikal Eden Suçlarının DeğerlendirilmesiArticle