Sahin, NilayErgin, Elif Akagün2020-11-172020-11-172019Akagün Ergin, Elif; Şahin, Nilay (2019). "Why Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in Ankara", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 3, pp. 1189-1206.2148-12372587-0114https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.08.1177Nostalji pazarlaması kavramı, pazarlama uygulamaları arasında yaygın bir şekilde kullanılmakta ve pazarlama ile tüketici araştırmalarına da sık sık konu olmaktadır. Bu çalışma, Türk tüketicilerin nostalji pazarlaması uygulamalarına verdikleri tepkileri faktör analizi tekniğini kullanarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Anketler, Ankara'da 145 katılımcı ile yapılmış ve katılımcıların nostalji pazarlamasına yönelik tepkileri “Nostaljik Hizmet Tercih Faktörü”, “Nostaljik Marka ve Satın Alma Tercih Faktörü” ve “Nostaljik Tercih Süresi Faktörü” ile ölçülmüştür. Sonuçlar, katılımcıların nostaljik hizmetler ve nostaljik markalar için olumlu tercihleri ve bunları satın alma konusunda olumlu tutumları olduğunu ortaya koymaktadır. Bu pozitif ilişki, nostaljik hizmet tercihi için yas ve cinsiyet değişkenlerinden bağımsız olarak gözlenmiştir. Çalışmanın öne çıkan bulgularından biri, nostalji pazarlama uygulamalarının yalnızca yılın özel günlerinde veya dönemlerinde değil, tüm yıl boyunca etkili bir araç olarak kullanılabileceği yönündedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeWhy Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in AnkaraNostalji Pazarlaması Bugünün Tüketicileri Üzerinde Neden Çok Etkili Oluyor: Ankara İli ÖrneğiArticle5431189120610.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.08.1177N/AN/A