Uzundemir, ÖzlemUzundemir, Özlemİngiliz Dili ve Edebiyatı2024-02-132024-02-132017Uzundemir, Özlem. (2017). "Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Vol.34, No.1, pp.169-176.1301-57372630-5976https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/266927/blake-morrisons-teeth-as-palimpsestBlake Morrison'ın With a Poet's Eye (Şairin Gözüyle) adlı Tate Sanat Galerisi tarafından hazırlanan antolojide yayımlanan şiiri \"Teeth\" (Dişler), çok sayıda görsel ve yazılı metne göndermede bulunduğu için çok katmanlı bir okumayı gerektirmektedir. Gerard Genette'in terminolojisini kullanacak olursak, şiir Robert Browning'in \"My Last Duchess\" (Benim Son Düşesim) adlı şiirini içerik, dil ve yapı açısından bir alt metin olarak kullanır. Browning'in dramatik monoloğunda olduğu gibi, Morrison'un şiirinde de işadamı olan anlatıcı susturulmuş dinleyicisine, bir yandan eski karısının ölümünü anlatırken, diğer yandan sanat koleksiyonunu gösterir. Ancak Dükün anlatımından farklı olarak, bu şiirdeki anlatıcı karısını öldürdüğünü açıkça dile getirmez. Ayrıca Morrison'un şiiri, gerçekte var olmayan sanat yapıtlarını konu edinen Browning'in şiirinin aksine, Francis Bacon'un Papa resmine göndermede bulunur. Bu resim Velázquez'in Pope Innocent X adlı resminden esinlenerek yapılan resimler dizisinden biridir. Böylece şair, yalnızca daha önce yazılmış bir şiire değil, iki görsel sanat yapıtına da gönderme yaparak şiirini çok katmanlı hale dönüştürür. Bu makalenin amacı da Blake Morrison'un \"Teeth\" adlı şiirinde şairin anlatma, konuşma ve bakma gibi eylemleri başka görsel ve yazınsal sanat yapıtlarına yaptığı referanslarla nasıl karmaşık hale getirdiğini incelemektirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEdebiyatEdebi Teori Ve EleştiriBlake Morrison’s “Teeth” as PalimpsestBlake Morrison’un “Teeth” Adlı Şiirinde Çok Katmanlı YapıBlake Morrison’s “Teeth” as PalimpsestArticle341169176266927N/AN/A