İşletme Yönetimi Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/161
Browse
Browsing İşletme Yönetimi Bölümü Tezleri by Access Right "info:eu-repo/semantics/embargoedAccess"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis An investigation on reasons of startup failure: The role of entrepreneur(2015) Işıktaş, BurcuGirişimcilik bir bütün olarak ekonominin gelişmesi için çok önemlidir. Çok sayıda yeni girişim (startup) olmasına rağmen, pek çoğu kuruluşundan kısa bir süre sonra başarısız olmaktadır. Bu gerçek doğrultusunda, bu araştırma bu girişimlerin başarısızlık nedenlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada özellikle dış faktörlerden ziyade girişimcinin kendisi ile ilgili olan nedenlere odaklanılmaktadır. Arraştırmanın kuramsal çerçevesi olarak Effectuation kuramı seçilmiştir. Girişimcilerin motivasyon ve problem çözme mantıkları anlatı şeklinde mülakatlar ile araştırılmıştır. Araştırma için sekiz girişimci ile mülakat yapılmıştır. Effectuation kuramının önerilerine göre, girişimlerinin ilk zamanlarında Effectuation prensiplerini kullanan girişimcilerin nedensel karar verme süreçlerini kullananlara kıyasla daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulguları ikincil kaynak analizleri ile desteklenmiştir.Master Thesis Forms and strategies of shopping centers: Which strategies are successful?(2015) Karapolatgil, Ahmet AnılGünümüzde Alışveriş Merkezleri sadece alışveriş için kullanılmamakta ve her türlü ihtiyacı karşılayabilen, çok fonksiyonlu yapılara dönüşmektedir. Özellikle büyük şehirlerde ve gelir seviyesinin yüksek olduğu bölgelerde, hastane veya okuldan çok alışveriş merkezi inşaatı bulunmaktadır. Alışveriş merkezlerinin sayısının yüksek bir ivme ile artmasında, onlara sadece müşteri olarak değil, hayatının bir parçası görüp, buna göre davranan ziyaretçilerinin katkısı kilit rol üstlenmektedir. Bu yüzden Alışveriş Merkezleri bir ticarethane veya bir bina olarak nitelendirilmemeli, ayrı bir endüstri olarak değerlendirilmeli ve her alışveriş merkezi standartlara göre sınıflandırılmalıdır. Bu çalışmanın amacı Ankara'da bulunan alışveriş merkezlerini özel standartlara göre sınıflandırmak, onların kendi endüstrileri içinde uyguladıkları ana stratejik tepkilerini belirlemek ve müşterilerinin belirlenen bu ana stratejilere verdikleri tepkiler ile başarılarını ölçmektir. En eski örneklerinden, en yeni yapılanlara kadar her sınıfa ait alışveriş merkezine ev sahipliği yapan Ankara çalışmanın verimliliğini arttırmış ve her türden alışveriş merkezine ulaşılmasını sağlamıştır. Yapılan nitel ve nicel araştırmaların sonucunda farklı türlere ait alışveriş merkezlerinin, farklı stratejik tepkileri belirlenmiş, uygulanan stratejilerin başarısı müşterilerin görüşleri doğrultusunda tespit edilmiştir.Master Thesis Influence of sport celebrity endorsement on basketball players purchase decision(Yazar Sürümü, 2017) Serhat Avcı, MustafaBu araştırma tüketicilerin reklama, markaya ve markayı tanıtan ünlü kişilere yönelik tutumlarını etkileyen ana etkenleri tanımlamaktadır. Bu çalışmanın amacı spor ve spor dışı markaların tanıtımlarını yapan ünlü sporcuların etkinliğini incelemektir. Bu çalışma, ünlü markaların sponsorluk antlaşmalarında marka yöneticilerine değerli sonuçlar verir ve şirketlere stratejik hedefleri en üst düzeye çıkarmasını sağladığı gibi, yatırım getirisini de maksimize etmek için gerekli bilgiyi sağlar. Bu çalışmada basketbol oyuncularının satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerini değerlendirmek için, Türkiye‟de basketbol oynayan profesyonel oyuncular kullanılmıştır. Erkek ve kadın olmak üzere 350 basketbol sporcusuna anket çalışması uygulanmıştır. Çalışmanın önemli bir bulgusu olarak, anket öncesin de prestij, özgüven, güvenilirlik, çekicilik ve benzersiz olma gibi faktörlerin basketbol oyuncularının satın alma kararlarına belirgin etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda bu çalışma hemen her basketbol oyuncusunun rol model olarak aldığı ünlü bir basketbol oyuncusu olduğunu ve markalar tarafından sunulan ürün ve hizmetleri beğenmemiş olsalar bile; hayranı oldukları ünlü sporcuların tanıttıkları ürün ve hizmetleri satın alma niyetin de oldukları gözlemlenmiştir. Bazı basketbol oyuncuları hayranı oldukları ünlü basketbol oyuncularının tanıtımını yaptığı ürünleri kullanmanın kendilerine şans getireceğine inanırlar. Anketlerden alınan geri dönüşler kalite, rahatlık ve tasarım gibi faktörlerin de, basketbolcuların satın alma davranışlarına etkisi olduğunu kanıtlamaktadır. Anahtar Kelimeler: ünlü sporcu, marka, basketbol, prestij, özgüven, güvenilirlik, reklam, çekicilik, benzersiz olmaMaster Thesis The impact of human resource management applications on the performance of employees in the ministry of finance in Iraq(Çankaya Üniversitesi, 2018) Thajeel, Hayder MhawiBu çalışmanın amacı insan kaynakları yönetimi uygulamalarının Irak Maliye Bakanlığı ile Bakanlığa bağlı kuruluşlar nezdinde çalışanların performansına etkisini incelemektir. Bu çalışma özellikle insan kaynaklarını etkin ve verimli kılan temel insan kaynakları yönetimi uygulamalarını inceleyerek kamu sektöründe çalışanların hizmet kalitesini yükseltmeyi hedeflemektedir. Çalışmanın spesifik amacı, insan kaynakları planlamasının, personel seçme sürecinin (işe alma ve seçme), eğitim ve geliştirmenin ve ödüllendirme sistemlerinin Maliye Bakanlığında çalışanların performansını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu çalışma tanımlayıcı ve açıklayıcı araştırma yöntemlerini benimsemiştir. Birincil veriler, yapılandırılmış bir anketle toplanmıştır. Calisma idari ve teknik personelden toplanan bilgilerden oluşmaktadır. Yeterli ve geçerli bilgiler elde etmek için anketler hedef popülasyona rastgele dağıtılmıştır. İkincil veriler daha önce yapılan araştırmalar ve kitaplardan elde edilmiştir. Örneklem, Maliye Bakanlığında çalışan 6090 idari ve teknik personelden rastgele seçilen 375 çalışanı kapsamaktadır. Niceliksel veriler (SPSS) Sosyal Bilimler İstatistik Paketini kullanarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, Irak Maliye Bakanlığında, işe alma ve seçme sürecinin, çalışanların performansı üzerindeki etkisinin, araştırdığımız diğer faktörlere göre, daha büyük olduğunu göstermiştir. Ayrıca çalışma, sırasıyla insan kaynakları planlaması, ödüllendirme, ücretler ile eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin çalışanların performansına etki eden diğer faktörler olduğunu ortaya koymuştur. Bu sonuçlardan yola çıkarak, Irak Maliye Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında insan kaynaklarının daha etkin bir sekilde kullanılması gereği ortaya çıkmıştır. Genel olarak örgütsel performans artırılarak kamuya sağlanan hizmetlerin etkinliğinin en üst düzeye çıkarılması gerekmektedir. Çalışma bulgularının genellestirilmesini sağlamak için daha farklı kurum ve alanlarda çalışanların performansı ile ilgili yeni çalışmalar yapılmalıdır. Ayrıca, çalışmaya, performans üzerinde etkisi olabilecek diğer faktörlerin eklenmesi de yararlı olacaktır. Konunun önemi nedeniyle konu üzerine daha kapsamlı araştırma yapılması önerilmektedir.Master Thesis The impact of organizational justice on employee satisfaction in the wakf institution in Iraq(Çankaya Üniversitesi, 2018) Waheeb, Yaareb KhalidBu çalışmanın amacı örgütsel adalet ile Irak Vakıf Kurumlarında çalışanların iş memnuniyeti arasındaki ilişkiyiaraştırmaktır. Bu çalışma özellikle örgütsel adaletin üç farklı boyutu olan, dağıtım adalet, işlemsel adalet, ve etkileşimsel adalet ile çalışanların iş memnuniyeti üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Örgütsel adalet konusunda daha önce yapılan araştırmaların ışığında bu çalışma, çalışanların örgütsel algılarının çalışan memnuniyeti ile pozitif yönde ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada hem tanımlayıcı hem de Açiklayici araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın birincil verileri anketler yoluyla toplanmıştır. Anketler toplam sayısı 2000 olan Vakıf çalışanlarına rastgele dağıtılmıştır. İkimcil veriler daha önce yapılmış olan bilimsel çalışmalardanve konuyla ilgili kitaplardan elde edilmiştir. Örneklem 2000 Vakıf çalışanı arasından rastgele seçilen 250 çalışanı kapsamaktadır.Çalışmada yapılan kantitatif analizlerde Sosyal Bilimler için İstatistik Paket (SPSS) kullanılmıştır. Bu çalışmaların sonuçları tezde, daha önce benzer konuda yapılmış olan çalışmanın sonuçlarıyla karşılaştırmalı olarak verilmiştir. Kullanılan metodların güvenilirlik ve geçerlilik testleri yapılmıştır. İki değişken arasındaki ilşkinin gücünü ve yönünü göstermek için Pearson's Correlation katsayısı kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerle bağımlı değişken arasındaki ilişkiyi ve modelin tahmin yeteneği ve gücünü ölçmek için Basit Regresyon Modeli Kullanılmıştır. Pearson's Correlation analiz sonuçları, örgütsel adalet ile çalışanların iş tatmini arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca dağıtımsal adalet, işlemsel adalet ve etkileşimsel adalet ile çalışanların iş tatmini arasında ayrı ayrı, pozitif ve anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır. Basit Doğrusal Regresyon Modeli sonuçları, örgütsel adalet ile çalışanların iş tatmini arasındaki ilşkiyi yeterli bir şekilde ifade etmiştir.