Adalet Meslek Yüksekokulu
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4375
Browse
Browsing Adalet Meslek Yüksekokulu by Access Right "info:eu-repo/semantics/closedAccess"
Now showing 1 - 9 of 9
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Kılıç, Ayşe Funda (2020). "Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde Önemli Zarar Kriteri ve 15 Numaralı Protokolde Yapılan Değişiklik", Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol. 5, No. 1, pp. 2017-2036.Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde Önemli Zarar Kriteri ve 15 Numaralı Protokolde Yapılan Değişiklik(2020) Kılıç, Ayşe Funda; 1842114 Numaralı Protokolle, AİHS’in kabul edilebilirlik koşullarının yer aldığı 35. maddesine eklenen kriterlerden biri, başvurucunun önemli bir zarara uğramasıdır. Bu kabul edilebilirlik kriteri, insan haklarına saygı ilkesinin başvurunun esastan incelenmesini gerektirmesi veya ihlal iddiasının ulusal mahkeme tarafından gereğince incelenmemiş olması halinde uygulanmamaktadır. 15 Numaralı Protokol bu koruyucu hükümlerden ikincisini Sözleşme metninden çıkarmaktadır. Çalışmada, iki temel sorunsal değerlendirilmektedir. Bunlardan ilki AİHS’de yer alan hak kategorilerinin önemli bir zarar doğmadığı gerekçesiyle koruma kapsamından çıkarılması ve ikincisi Sözleşmenin 15 Numaralı Protokolle değiştirilecek haliyle, bu hakların bütün olarak yargısal denetimin dışına çıkarılmasına olanak tanıyan yeni düzenlemedir.Article Citation Count: Kılıç, İlker. "Başkanlık Sistemi Eleştirisi: Karl Marx’ın Mirası", Ankara: 16. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, 2019.Başkanlık Sistemi Eleştirisi: Karl Marx’ın Mirası(2019) Kılıç, İlker; 43431Book Part Citation Count: Şahin, Mehmet; Aytaç, Tufan. "Eğitime giriş", Ankara: Pegem Akademi, pp. 45-64, 2019.Eğitime Giriş(Pegem Akademi, 2019) Ökdem, Meltem; 45368Article Citation Count: Kılıç, İlker (2019). "İki Hukuk Devleti, İki Devlet Teorisi Mübadele Mantığı, Sermaye Mantığı/Two Rechtsstaat, Two State Theories The Logic of Exchange, The Logic of Capital", Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol. 4, No. 1, pp. 93-117.İki Hukuk Devleti, İki Devlet Teorisi Mübadele Mantığı, Sermaye Mantığı(2019) Kılıç, İlker; 43431Birbirinin yerine kullanılagelen ve benzer anlamlara sahip olduğu düşünülen İngilizce “Rule of Law” karşılığı “hukukun üstünlüğü” ve Almanca “Rechtsstaat” karşılığı “hukuk devleti” kavramlarındaki hukuk ve devlet üzerine vurguların iki farklı kapitalist gelişme tarzının ürünü olduğunu ileri sürüyorum. Marksist teori içerisinde yer alan mübadele mantığı ve sermaye mantığı yaklaşımları, kapitalist gelişme tarzının ürünü olan kavramlar arasındaki farklılıkları gün yüzüne çıkarmada elverişli araçlar sunuyor. Kavramlar arasındaki ayrımı bu iki yaklaşım biçimleriyle açıklamak genel hukuk teorisi yanında hukuk sosyolojisinin kimi konularına ilişkin de sonuçlar üretmektedir.Article Citation Count: Kılıç, İlker. (2016). "İnsan Haklarının Politik Doğası: Politik Özgürleşme ve Hegemonya", Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol.1, No.2, pp.229-240.İnsan Haklarının Politik Doğası: Politik Özgürleşme ve Hegemonya(2016) Kılıç, İlker; 43431İnsan haklarına yönelik Karl Marx’ın eleştirisinin temel argümanlarından biri kuşkusuz bu hakların politik niteliğiyle ilgilidir ve bu yönüyle insan haklarına insan doğasına dayanılarak getirilen açıklamaları hedef alır. Bu haklar modern devlet ve sivil toplumun geliştiği mecradan bağımsız ele alınamaz. Liberal özgürlük anlayışının içerisinde formüle edildiği sivil toplumun kendisinin bir devleti gerektirmesi gibi sivil toplum üyesi insanın hakları da devlet aracılığıyla elde edilen haklardır. Devletin insan ile insanın özgürlüğü arasındaki aracı rolüne vurgu yapan politik özgürleşme, aynı zamanda devletin de din, mülkiyet, cinsiyet vb. gibi özel yaşama ilişkin ayrımlardan özgürleşmesini ifade eder. Her ne kadar politik özgürleşme kapitalist üretim ilişkilerini yansıtsa da yine de Marx için bir değer taşır. Taşıdığı bu değer sayesinde hegemonik ilişkilerin örgütlenmesinde kritik bir rol kazanır.Article Citation Count: Kılıç, İlker. (2021). "Kamu Yararı: Fetişizm ve İdeoloji", Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol.6, No.1, pp.273-309.Kamu Yararı: Fetişizm ve İdeoloji(2021) Kılıç, İlker; 43431Modern “kamu yararı” kavramı, devletin eylem ve işlemlerinin meşrulaştırılmasında ve bununla birlikte çıkar çatışmalarıylabölünmüş toplumun bütünlüğünün sağlanması ve yeniden üretilmesinde kullanılan argümanların temelbir bileşenidir. Bu çalışma kamu yararının ideolojik boyutunu ilki meta fetişizmine ikincisi ise devletin ideolojikaygıtlarına vurgu yapan iki farklı açıdan inceliyor. İlkinde “meta mübadelesi”, ikincisinde ise “toplam toplumsalsermaye” konusunda Karl Marx’ın görüşlerinden hareket edilerek kamu yararı söyleminin farklı ideolojik işlevleriaçığa çıkarılmaya çalışılıyor.Article Citation Count: Kılıç, İlker. (2012). "Kanun hükmünde kararnameler ve kapitalizmin ruhu", İktisat Dergisi, No.520, pp.16-18.Kanun hükmünde kararnameler ve kapitalizmin ruhu(2012) Kılıç, İlker; 43431Article Citation Count: Kılıç, İ.; Çatindağ, F. (2007). "Kapitalist sistemde insan hakları ve yurttaş hakları arasındaki gerilim", İnsan Hakları Yıllığı, Vol.25, pp.21-33.Kapitalist sistemde insan hakları ve yurttaş hakları arasındaki gerilim(2007) Kılıç, İlker; Çetindağ, Funda; 43431İnsan haklarının yanında bir de yurttaş haklarından bahsedebilmemizi kapitalist üretim biçiminin kendine özgü artı ürün elde etme tarzına borçluyuz. Özel ve kamusal ya da ekonomik ve politik alanlar arasında kurgulanan ayrım, ekonomik sömürüyü esaslı bir tehlikeye atmadan salt hukuksal ve politik özgürlük ile eşitliğin azami ölçüde gelişmesine olanak sağlar. Ancak demokratik ve eşitlikçi bir düzen içerisinde özgürlük, insan ve yurttaş hakları dikotomisinin ötesinde tanımlanabilir.Article Citation Count: Ökdem, Meltem (2020). "Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki", International Social Sciences Studies Journal, Vol. 6, No. 56, pp. 602-615.Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri, Derse Katılımı ve Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki(2020) Ökdem, Meltem; 45368Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri, derse katılım düzeyleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel araştırma modelinde olan bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri düzeyi ile derse katılım ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 - 2019 Eğitim-Öğretim yılında Ankara’da özel bir üniversiteye devam eden 242 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin yaşam becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla Bolat ve Balaman (2017) tarafından geliştirilen yaşam becerileri ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin derse katılım düzeylerini belirlemek amacıyla Nayir (2015) tarafından üç faktörlü geliştirilen “Öğrencinin Derse Katılım Ölçeği” (ÖDKÖ) kullanılmıştır. Öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla ise Midgley ve arkadaşları (2000) tarafından geliştirilen ve Nayır (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Adaptif Öğrenme Ölçeği (AÖÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda. Yaşam becerileri yüksek kişilerin derse gerçek katılım ve ustalaşma yönelimli öğrenme düzeyinin de yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonucu getirilen önerilerden biri şudur: Yaşam becerileri ders olarak üniversitelerde okutulmalıdır.