İç Mimarlık Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/208
Browse
Browsing İç Mimarlık Bölümü Tezleri by Author "Altounsi, Samyrah Shaeban Bileid"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Citation Count: Samyrah Shaeban Bileid Altounsi (2018). Kindergarten design and enhancement: A case study in Libya / Kındergarten tasarımı ve geliştirilmesi: Libya'daki bir vaka çalışması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.Kindergarten design and enhancement: A case study in Libya(2018-03-21) Altounsi, Samyrah Shaeban Bileid; Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık BölümüOkul öncesi eğitim, çocukların yaratıcılığını ve sosyal etkileşimini güçlendirmeyi amaçlayan erken eğitimin önemli bir aşaması olarak kabul edilir. Araştırmaların da gösterdiği gibi, anaokulunda alınan eğitim, çocukların merak duygularını artırıp, çevrelerindeki fenomenlere cevap bulmalarını sağlayarak, onların ileriki sınıflarda daha iyi bir performans gösterebilmeleri için güçlü bir temel oluşturur. Literatür ayrıca, anaokulu eğitim alanlarının tasarımının, çocukların davranışlarını ve öğrenimlerini etkilediğini, etkileşim, iletişim ve keşif için gerekli araçları sağladığını göstermektedir. Bu çerçevede, bu çalışma, ilgili literatür, yönerge ve standartlardan edinilen tasarım kriterleriyle uyumlu olacak şekilde, Libya'daki anaokulu mekanlarının tasarımlarını geliştirme fırsatlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, konuyla ilgili literatür araştırması ve Libya'da yapılan vaka çalışması olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır. Literatür taramasında, anaokulu tasarım ve tasarım öğelerinin çocukların davranışlarına ve eğitimine etkileri incelenmiş ve Kanada, ABD, Japonya ve Finlandiya gibi bu alanda gelişmiş ülkelerin tasarım kılavuzları ve anaokulu modelleri gözden geçirilerek, anaokulu tasarımına dahil edilmesi gereken temel şartlar belirlenmiştir. Vaka çalışmasında, Tripoli, Misrata ve Zlitin'den oluşan üç şehirdeki toplam dokuz anaokulu incelenmiş ve elli önemli tasarım kriterine uygunluk açısından mimari olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, bu anaokullarının velileri ve çalışanlarına yönelik bir anket yoluyla da öznel bir değerlendirme yapılmıştır. Araştırma sonuçları, çalışılan anaokullarının tasarım kriterleriyle uyum içerisinde olmadığını ve gerekli kriterlerin %56'sından %32'sine uygun olduğunu göstermiştir.. Anket sonuçları de bu mimari değerlendirme bulgularını doğrulamaktadır. Araştırmanın bulgularına dayanarak, bu çalışmanın sonucu olarak, Libya'daki anaokullarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanılacak bir tasarım kılavuzu oluşturulmuştur.