Yabancı Diller Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/744
Browse
Browsing Yabancı Diller Bölümü by Author "Aksoy, Erdem"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Bıkmaz Hazır, Fatma;...et.al. (2013). "Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974-2009)", Eğitim ve Bilim, Vol.38, No.168, pp.288-303.Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974-2009)(2013) Bıkmaz Hazır, Fatma; Aksoy, Erdem; Tatar, Özden; Altınyüzük Atak, Canan; 35482Bu araştırmanın amacı, Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) alanında yapılan doktora tezlerini çeşitli değişkenlere göre analiz etmektir. Bu amaçla, Türkiyede 2009 yılına kadar EPÖ alanında yapılmış olan 358 doktora tezi incelenmiştir. Araştırmada içerik analizi tekniği kullanılmış ve doktora tezleri konu, tezin yapıldığı üniversite, desen vb. gibi birçok değişkene göre analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, EPÖ alanında yapılan doktora tezlerinin ağırlıklı olarak öğretme-öğrenme yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin etkisini konu aldığı, daha sonra bunu öğretmen eğitimi program ve uygulamaları ile örgün eğitim programlarının etkililiği/değerlendirilmesi konulu tezlerin takip ettiği belirlenmiştir. Son yıllarda EPÖ alanında yapılan doktora tezi sayısında önemli bir artış olduğu bulunmuştur. Ayrıca, tezlerde deneysel ve betimsel araştırma desenlerinin birbirine yakın oranlarda tercih edildiği ve karma yöntem kullanımında son yıllarda büyük oranda artış olduğu belirlenmiştir.Article Citation Count: Bıkmaz, FH.; Aksoy, Erdem; Tatar, Ozden, "The Content Analysis of PhD Theses Completed in the Field of Curriculum and Instruction (1974-2009)" Egitim Ve Bilim-Education And Science, Vol.38, No.168, pp.288-303, (2013).The Content Analysis of PhD Theses Completed in the Field of Curriculum and Instruction (1974-2009)(Turkish Education Assoc, 2013) Hazır Bıkmaz, Fatma; Aksoy, Erdem; Tatar, Özden; Atak Altınyüzük, C.The purpose of this study is to analyze the PhD theses completed in the field of Curriculum and Instruction (C&I) with regard to various variables. For this, all 358 doctoral dissertations completed in Turkey in the field of C&I until 2009 are analyzed. By using the content analysis, PhD theses were analyzed according to some variables such as the subject of the theses, university, and the design of the studies. It was observed that the PhD studies in the field of C&I frequently include theses based on the effects of teaching and learning approaches, methods and techniques, teacher education and practices, and curriculum evaluation studies follow these. It was also found that there was an increase in the number of dissertations. Besides, the experimental and descriptive researches are almost equally preferred more frequently and the usage of mixed method was increased dramatically in the last ten years.