İşletme Yönetimi Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/161
Browse
Browsing İşletme Yönetimi Bölümü Tezleri by Author "Şengün, Gül"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Internationalization methods of cosmetics companies in Turkey: A descriptive study(2019) Şengün, GülGünümüzün küresel ortamında uluslararasılaşma birçok şirket için kaçınılmazdır. Uluslararasılaşan şirketler, karşılaşılan riskler ve elde edilen ödüller bakımından değişiklik gösteren farklı yöntemler kullanırlar. Eski endüstri alanlarından biri olan kozmetik sektörü de uluslararası rekabetten etkilenmektedir. Türk kozmetik şirketlerinin tanınmış birçok markası vardır ve bu ürünlere olan talep de uluslararası olarak artmaktadır. Türk kozmetik ürünlerine uluslararası alanda artan talep doğrultusunda; bu çalışma, seçilen kozmetik şirketlerinin uluslararasılaşma yöntemlerine odaklanmaktadır. Bu çerçevede, çalışmanın amacı kozmetik şirketlerinin uluslararasılaşma yöntemlerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. 20 kozmetik şirketinden elde edilen verilerin ikincil analizine dayanarak, çalışma betimsel bir araştırma olarak yürütülmüştür. Bulguların belirttiği gibi, 20 kozmetik şirketinin tümü, büyüklüklerine ve ürün gruplarına bakılmaksızın ihracat yapmayı tercih etmektedir. Ayrıca, bulgulara göre, şirketlerin çoğu doğrudan ihracat yapmaktadır. Uluslararasılaşma, sektördeki başarı için kilit bir faktör olduğundan, şirketlerden bir tanesinin kuruluşundan bu yana ihracat yöntemini kullandığı tespit edilmiştir. Ayrıca bazı şirketlerin uluslararasılaşma yöntemlerinden; franchising, fason üretim ve doğrudan yabancı yatırım yöntemlerini kullandığı da tespit edilmiştir. Bu yöntemler gibi daha riskli olan uluslararasılaşma yöntemlerinden faydalanan şirketler büyük ölçekli ve daha eskiden kurulan şirketlerdir. Bunun yanı sıra, Türk ve yabancı şirketler arasında doğrudan yabancı yatırım açısından farklılıklar bulunmaktadır. Yabancı şirketin kahverengi alan yatırımını tercih ettiği ve tanınmış Türk kozmetik şirketlerinden birinin hisselerini satın aldığı, Türk şirketinin ise yatırım yaparken yeşil alan yatırımını tercih ettiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Uluslararasılaşma, Uluslararasılaşma Methodları, Kozmetik