Browsing by Author "Mohammed, Deena A. M."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Gamification in e-learning: The effect on student performance and perception at an Iraqi university(2018) Mohammed, Deena A. M.Öğrenmede etkin bir ortam oluşturmak, eğitim ve pedagojik kurumların, eğitim sürecinde öğrencilerin katılımını ve motivasyonunu arttırmak için karşılaştıkları zorluklardan biridir. Bir e-öğrenme ortamını etkili ve çekici kılmak için oyun tasarım unsurlarıyla e-öğrenmeyi entegre ederek öğrencilerin katılımını artırmayı ve dolayısıyla perfomanslarını artırmayı amaçlayan oyunlaştırma konseptinin uygulanması araştırmaya değer bir yöntemdir. Bu çalışmanın temel amacı, Moodle öğrenme yönetim sistemindeki (puan, seviye, rozet ve puan listesi gibi) oyun elemanlarının öğrencilerin performans ve algıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Kırk yedi Irak'lı Üniversite öğrencisi, çevrimiçi Tasarım dersinin iki farklı grubu olarak çalışmaya katılmıştır. Deney grubunda yer alan 30 öğrenci oyunlaştırma araçları (puan, seviye, rozet ve puan listesi) ile çalışmış ve kontrol grubunun on yedi öğrencisi ise aynı içerik ve etkinliklere erişmiş, ancak oyunlaştırma araçları kullanmamışlardır. Bu çalışamanın veri kaynakları, öğrencilerin Teknoloji Kabul Modeli'ne (TAM) göre kağıt üzerinde uygulanan ön ve son test notlarını ve deney grubu öğrencilerinin doldurduğu anket sonuçlarını içermektedir. Araştırmada, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin çalışma öncesi uygulanan ön test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadığı, ancak çalışma sonrası uygulanan son test sonuçlarına göre deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı olarak daha yüksek not aldığı bulunmuştur. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin neredeyse tamamı, Moodle sisteminde oyun araçlarını (puan, seviye, rozet ve puan listesi) kullanmanın eğitimde ilgi çekici ve faydalı olduğunu belirtmişlerdir.