Browsing by Author "Telli, Esra"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: Dağhan, Gökhan...et al. (2017). "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Vol. 7, No. 2, pp. 215-235.Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri(2017) Dağhan, Gökhan; Kibar Nuhoğlu, Pınar; Menzi Çetin, Nihal; Telli, Esra; Akkoyunlu, Buket; 8539Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenenlerinin ve öğretmenlerinin özelliklerini irdelemek ve farkındalıklarını belirlemektir. Bu amaçla 63 öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ağ günlüklerine "21. yüzyıl öğrencisinin ve öğretmeninin özellikleri" başlığı altında yazdıkları yazılar doküman analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri olarak belirttikleri niteliklere ilişkin öğrenen özellikleri bağlamında 8 tema altında 57 farklı koda, öğretmen özellikleri bağlamında ise 7 tema altında 38 farklı koda ulaşılmıştır. Buna göre 21. yüzyıl öğrenen özelliklerine ait temalar bilgi okuryazarlığı, bilişsel beceriler, sosyal özellikler, kişisel özellikler, dijital vatandaş olma, ahlaki özellikler, öğrenme tercihi ve medya okuryazarı olma şeklindedir. Öğretmen özellikleri ise öğretim yaklaşımı, öğretim tasarımı, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ile kişisel, mesleki ve sosyal özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırma bulgularının ilgili alan yazınla benzer olduğu, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen yeterlikleri açısından farkındalığa sahip oldukları görülmüştür.Article Citation Count: Menzi Çetin, Nihal...et al (2019). "Determining Reflectivity Levels of Prospective Teachers Through Blogs", International Online Journal of Education and Teaching, Vol. 6, No. 3, pp. 582-596.Determining Reflectivity Levels of Prospective Teachers Through Blogs(2019) Menzi Çetin, Nihal; Telli, Esra; Dağhan, Gökhan; Akkoyunlu, Buket; 8539In this study, it was aimed to determine the reflective thinking levels of prospective teachers and the change of their reflectivity levels within the teaching practicum process. For this purpose, the blog postings, which written by the prospective teachers at different themes, were analyzed. Within the scope of the study, reflective thinking levels were discussed based on the six different criteria with the following titles: Attending to feeling, sharing personal experience, analysis and meaning-making, depth of reflection, language use and writing quality, use of textual evidence and historical context, and transfer of knowledge. In this study, the document analysis method was used as a data collection technique. The study was carried out with 37 prospective teachers, attending Teaching Practicum in the Department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) of a state university in Ankara, Turkey. Prospective teachers wrote about their teaching experiences throughout teaching practicum on their blogs. Blogs were evaluated with the help of the reflection level rubric, which prepared by the researchers. It was concluded that the lowest reflection level emerged with regard to the use of textual evidence and historical context criteria and that less reflective blogs were, in almost all criteria, with respect to the overall evaluation of the course (Theme-5). In the last section, further results and related recommendations are mentioned.