Browsing by Author "Us, Eser"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Article Ekimin Rücuen Tazminat Sorumluluğu Hakkında Güncel Gelişme ve Değerlendirmeler(2022) Us, Eser; Badur, EmelSağlık Hizmetleri Temel Kanununda yapılan değişiklikle hekimin rücuen tazminat sorumluluğu hakkında önemli bir değişiklik gerçekleşmiştir. Bu deği- şiklik en yalın anlatımla, muayene, teşhis ve tedaviye ilişkin tıbbi işlem ve uygu- lamalar nedeniyle kamu kurum ve kuruluşları veya devlet üniversiteleri tarafın- dan ödenen tazminatların, hekime rücu edilip edilmeyeceğine ve rücu miktarına, rücu alacaklısı idare tarafından değil; Mesleki Sorumluluk Kurulu tarafından karar verilmesidir. Söz konusu değişiklik, kamu kurum ve kuruluşları ile devlet üniversitele- rinde görev yapan sağlık personeline yöneliktir. Buna göre, idarenin sorumlu- luğunun söz konusu olup tazminat ödemek zorunda kaldığı durumlarda, sağlık personeline rücu etmesi belli şartlara bağlanmış ve usul de değiştirilmiştir. Bu değişikliğin, idarenin sorumluluğu, kamu görevlisi hekimin kişisel kusuru ve özellikle de anayasal düzenlemeler bağlamında hukuka uygunluğunun tartışıl- ması gerekmektedir.Book Part İdare Hukuku El Kitabı(2019) Us, Eser; Önüt, Lale Burcu; Sancakdar, Oğuz; Kasapoğlu Turhan, Mine; Seyhan, Serkan; 106692Book Part İdare Hukuku Teorik Çalışma Kitabı(Seçkin Kitabevi, 2019) Sancakdar, Oğuz; Us, Eser; Önüt, Lale Burcu; Ksapoğlu Turhan, Mine; 106692Article Kamu Görevlisi Disiplin Hukukunda Masumiyet Karinesi ve Şüpheden Sanık Yararlanır (In Dubio Pro Reo) İlkelerinin Uygulanması(2020) Dericiler, Özge Yücel; Us, Eser; 106692Kamu görevlisi disiplin hukukunda, alanın kendine özgü ilkeleri yanında ceza hukukunun temel ilkelerinden yararlanılmaktadır. Bunların bir kısmı mevzuatta doğrudan disiplin soruşturmaları açısından düzenlenmiş, bir kısmı ise içtihatlarla kabul edilmiş ve kısmen ya da tamamen uygulamaya girmiştir. Ceza yaptırımı ile disiplin yaptırımı arasındaki benzerlik ve farkların ortaya konması, bu ilkelerin uygulanabileceği çerçeveyi de belirleyecektir. Anayasa, Avrupa İnsanHakları Sözleşmesi’nin (AİHS) 6. maddesinden farklı olarak, konu bakımından adil yargılanma hakkına sınırlamagetirmemiştir. Bu nedenle idari yaptırımlar AİHS çerçevesinde sınırlı bir şekilde incelenirken, Anayasa daha geniş birkoruma sağlar. Bu korumanın da etkisiyle, adil yargılanma hakkının unsurlarından olan masumiyet karinesi ve şüpheden sanık yararlanır ilkeleri disiplin soruşturmalarında da uygulanmaktadır. Bu uygulama aynı zamanda, yüksek yargıorganlarının söz konusu ilkeleri sadece mevzuat ile getirilen güvenceler değil de hukukun genel ilkeleri olarak kabuletmesinin bir sonucudur. Bu çalışmada masumiyet karinesi ve şüpheden sanık yararlanır ilkesinin kamu görevlisidisiplin hukukunda uygulanmasının farklı bağlamlarda doğurduğu sonuçlar incelenmektedir.Article Kamu Görevlisinin Tarafsızlık Yükümlülüğü Bağlamında Seçilme Yeterliliği(2019) Us, Eser; 106692İdarenin ve kamu hizmetlerine hâkim olan ilkelerden nesnellik/tarafsızlık ilkesinin gerçekleştirilmesinin temel gereklerinden biri kamu görevlilerinin tarafsızlığının sağlanmasıdır. Kamu hizmetinden yararlanmada eşitliğin sağlanmasıaçısından zorunlu olan tarafsızlık ilkesi, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken kimseye dil, ırk, renk, cinsiyet,siyasi düşünce, felsef inanç, din, mezhep ve benzeri nedenlerle ayrım yapmaması; hiçbir kişiye, aileye, zümreyeya da sınıfa imtiyaz tanınamaması anlamına gelmektedir. Bu tarafsızlık üzerindeki en sık görülen ve güçlü tehlikemevcut siyasi iktidarların müdahaleleridir. Kamu görevlilerinin siyasi müdahalelerden bağışık ve tarafsız bir şekildefaaliyet gösterebilmeleri için kamu hizmetine girmede ve yükselmede eşitlik ve liyakat ilkelerinin uygulanması esastır. Demokratik hukuk devletlerinde özellikle siyasi kayırmacılık sisteminin önüne geçebilmek için her türlü önleminalınması gerekmektedir. Bu bağlamda, kamu görevlilerinin siyasi hakları, ifade özgürlükleri de güvenceye alınmalı,bununla birlikte idare edilenlerin kamu hizmetlerinin nesnelliğinin garantisi olarak Anayasaya ve kanunlara sadakatilkesiyle birlikte değerlendirilmelidir. Bunun en somut düzenlemelerinden biri de kamu görevlilerinin siyasi partilereüye olmasının yasaklanması ve seçimlerde aday olmalarından önce görevlerinden çekilmek zorunda olmalarıdırArticle Kişisel Verilerin Korunmasında Veri Sorumlusu İdarenin Tespiti(2023) Us, Eser6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu veri sorumlusu kavramına açık bir şekilde kamu kurum ve kuruluş- larını dahil etmemiştir. Kanun veri sorumlusunu, “Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişi” olarak tanımlamıştır. Kanunun tamamı incelendiğinde veri sorumlusuna gerek devlet tüzel kişiliği ve gerekse diğer kamu tüzel kişileri ile idarenin de dâhil olduğu şüphesizdir. Nitekim kamusal yetkiler kullanan devlet ve diğer kamu tüzel kişileri, yetki ve görev alanları ile yöneldikleri amaçlarla bağlı olarak her türlü veriyi elde etme, toplama, saklama, değiştirme, aktarma faaliyetlerinde bulunabilmekte ve kural olarak bu yetkilerini kanundan almaktadırlar. Diğer kamu tüzel kişileri açısından veri sorumlusunun tespiti daha kolay olacaktır. Ancak devlet tüzel kişiliği altında örgütlenen merkezi idare içinde veri sorumlusunun tespiti, kişisel verilerin korunması hakkı ve başvuru hakları açısından olduğu kadar, idarenin ve kamu görevlisinin sorumluluğu açısından da önem arz etmektedir.Book Untitled(Seçkin, 2018) Sancakdar, Oğuz; Us, Eser; Kasapoğlu Turhan, Mine; Önüt, Lale Burcu; Seyhan, Serkan; 106692
