Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1870
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri by Language "en"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Factors impacting real estate purchasing: an application in Ankara(Çankaya Üniversitesi, 2018) Likos, MustafaWhile housing is the area that only meets the need for sheltering, nowadays it has become a sign of social status and lifestyle as well as meeting the need for housing. As the population of the world increases day by day, the need for housing also increases. The increase in demand for housing has led to an increase in the number of companies operating in this sector and has created a serious competition in the real estate sector. The fact that high competition in the sector makes the real estate marketing strategies, which is used to reach to customers, even more important. The purpose of the study is to introduce factors impact on purchasing behavior in real estate marketing. Analyzed whether seven factors were “location, structural factor, neighborhood, social factor, reference group, financial, advertising” direct effect on real estate purchasing behavior. A questionnaire prepared for this purpose was applied to 235 randomly selected people in Ankara province borders and the collected data were analyzed by variance analysis method. According to the results of the statistical analysis, factors such as "location, structural factor, social factor, neighborhood, financial, advertising factor" influence the purchasing behavior of the real estate and it is observed that the reference groups do not affect the purchasing behavior.Master Thesis Impulse buying behavior: Packaging effects of snack foods(2019) Bülbül, GözdeBu çalışmanın amacı, atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkilerinin tüketicileri anlık satın alma davranışına yönlendirip yönlendirmediğini araştırmaktır. Sürekli değişen ve gelişen ürün kategorilerinde tüketicilerin dikkatini çekmek günümüz dünyasında giderek zorlaşıyor. Bu nedenle, ürünleri piyasada tutmak ve satın alma miktarlarını artırmak için tüketicilerin dikkatini çekmek gerekli hale gelmektedir. Her gün gözlerimizle veya ellerimizle raflarda temas ettiğimiz ürünler bizi nasıl etkiliyor? Buna en bariz cevap ambalajdaki farktır. Sessiz satıcı olarak kabul edilen ambalaj, görselleriyle dikkat ekmekte ve tüketicinin hafızasında yer almaktadır. Bir sonraki satın alımda tüketici, ürüne karşı tanıdık bir tutum sergiler. Farkındalık duygusu, tüketicinin ürünü satın almasına neden olabilir. Buna ek olarak, ürünlerin ambalajı tüketiciyi dürtüsel satın alma davranışlarına yönlendirebilir. Ambalajın birçok farklı özelliği, farklı tüketici gruplarına veya farklı tüketicilerin istek ve gereksinimlerine hitap edebilir ve bu da kendini dürtüsel satın alma davranışında gösterir. Araştırmada, dürtüsel satın alma davranışındaki paketleme etkilerini araştırmak için 174 katılımcı ile anket yöntemi kullandı.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, "atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkisi, tüketicinin ruh hali ve atıştırmalık gıdaların ambalajlama işlevleri" olan faktörler tüketicilerin anlık satın alma davranışını etkilemektedir. AnahtarKelimeler:dürtüselalımdavranışı,paketler,ambalajlama etkileri, atıştırmalık ürünler.Master Thesis Impulse buying behavior: Packaging effects of snack foods(2019) Bülbül, GözdeBu çalışmanın amacı, atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkilerinin tüketicileri anlık satın alma davranışına yönlendirip yönlendirmediğini araştırmaktır. Sürekli değişen ve gelişen ürün kategorilerinde tüketicilerin dikkatini çekmek günümüz dünyasında giderek zorlaşıyor. Bu nedenle, ürünleri piyasada tutmak ve satın alma miktarlarını artırmak için tüketicilerin dikkatini çekmek gerekli hale gelmektedir. Her gün gözlerimizle veya ellerimizle raflarda temas ettiğimiz ürünler bizi nasıl etkiliyor? Buna en bariz cevap ambalajdaki farktır. Sessiz satıcı olarak kabul edilen ambalaj, görselleriyle dikkat ekmekte ve tüketicinin hafızasında yer almaktadır. Bir sonraki satın alımda tüketici, ürüne karşı tanıdık bir tutum sergiler. Farkındalık duygusu, tüketicinin ürünü satın almasına neden olabilir. Buna ek olarak, ürünlerin ambalajı tüketiciyi dürtüsel satın alma davranışlarına yönlendirebilir. Ambalajın birçok farklı özelliği, farklı tüketici gruplarına veya farklı tüketicilerin istek ve gereksinimlerine hitap edebilir ve bu da kendini dürtüsel satın alma davranışında gösterir. Araştırmada, dürtüsel satın alma davranışındaki paketleme etkilerini araştırmak için 174 katılımcı ile anket yöntemi kullandı.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, "atıştırmalık gıdaların ambalajlama etkisi, tüketicinin ruh hali ve atıştırmalık gıdaların ambalajlama işlevleri" olan faktörler tüketicilerin anlık satın alma davranışını etkilemektedir.Master Thesis The impact of technology on economic growth in Turkey(2021) Ercan, MerveBu tezin amacı, 1980-2019 yılları arasında teknolojinin Türkiye'deki ekonomik büyüme üzerindeki etkisini incelemektir. Bu fonemenon bir süredir ekonomi literatüründe geniş çapta incelenmiştir. Teknoloji ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi göstermek için Johansen Juselius (JJ) Eşbütünleşme Testi, Vektör Hata Düzeltme Modeli (VECM), VECM-Wald Testi, Etki-Yanıt ve Varyans Ayrıştırma analizleri kullanılmıştır. Özellikle uzun vadede bu iki değişken arasında pozitif bir ilişki olduğunu gösterirler. Öte yandan, teknolojiden ekonomik büyümeye tek yönlü bir nedensellik etkisi vardır. Ayrıca artan araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) harcamaları teknolojiye ve dolayısıyla ekonomik büyümeye olumlu katkı sağlıyor. Türk ekonomisi, uluslararası ticaret gelirlerini artıracak teknolojik olarak gelişmiş ürünlerin imalatından elbette faydalanabilir. Türkiye ekonomisi uzun süredir ticaret dengesizliği yaşıyor. Katma değeri yüksek ürünlerin ihraç edilmesi, Türkiye'nin sermaye ve ithal ürünler için dışa bağımlılığını azaltacaktır. Aynı zamanda, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'dan (GSYİH) Ar-Ge fonlarına daha fazla kaynak aktarılması mümkün olabilir. Teknolojinin uygun ve verimli kullanımı, şirketlerin yenilik yapmasına ve yeni istihdam alanları bulmasına yardımcı olacaktır. Sonuç olarak, Türkiye ekonomisinin uzun vadede sürdürülebilir bir ekonomik büyüme elde etme şansı daha yüksek olabilir. Bu çalışma, artan Ar-Ge harcamalarının teknolojiyi artırdığı ve bu artan teknolojinin ekonomik büyümeye olumlu katkı sağladığı sonucuna varmaktadır. Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Toplam Ar-Ge Harcamaları, Ekonomik Büyüme, İçsel Büyüme Modelleri, Türkiye.