İç Mimarlık Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/208
Browse
Browsing İç Mimarlık Bölümü Tezleri by Subject "Akustik Eğitimi"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Citation Count: Coutinho Kitapçı, Asya Larisa (2023). Design and application of acoustics workshops as part of interior architecture design studio / İç mimarlık tasarım stüdyosu kapsamında akustik çalıştaylarının tasarımı ve uygulanması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.Design and application of acoustics workshops as part of interior architecture design studio(2023) Coutinho Kitapçı, Asya Larisa; Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık BölümüMimari akustik, işlevsel ve konforlu mekanlar yaratmada kritik bir faktör olarak hizmet etmekle birlikte, mekân deneyimini büyük ölçüde etkiler. Bu nedenle mekân tasarımının ayrılmaz bir parçasıdır. İç mimarlar ve mimarlar gibi mekân tasarımcıları, tasarım aşamasında potansiyel akustik sorunları belirleme, uygun çözümler önerme ve gerektiğinde akustik uzmanlarıyla etkin bir şekilde iletişim kurarak iş birliği yapma becerisine sahip olmalıdır. Bu nedenle, lisans eğitimi sürecinde bu beceriler için güçlü bir temel oluşturmak çok önemlidir. Mekân tasarımı eğitimi, tasarım süreci için gerekli olan deneyim, sezgi, beceri ve bilgi gibi temel niteliklere sahip tasarımcılar geliştirmeyi amaçlar. Öğrencilerden farklı bilgileri bütünleştirmelerinin beklendiği tasarım stüdyosu dersleri, mekân tasarımı eğitiminin çekirdeğini oluşturur; ancak görsel kaygılar genellikle diğer disiplinleri gölgede bırakarak teorik bilginin uygulanmasını engeller. Mimari akustik disiplini, öğrencilerin tasarım sürecinde gözden kaçırma eğiliminde oldukları bu teorik konulardan biridir. Mimari akustik tasarım sürecinden ayırmamalı; aksine, entegre edilmeli ve vurgulanmalıdır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, tasarım stüdyosu dersine paralel olarak yürütülen akustik çalıştaylarının, öğrencilerin tasarım projelerinde akustik bilginin uygulanmasını teşvik etmedeki etkinliğini araştırmaktır. Kontrol grubu ve deney grubu olmak üzere iki öğrenci grubundan oluşan çalışmada, veriler anket yolu ile toplanmıştır. Ek olarak, uzun vadeli etkileri değerlendirmek için bir sonraki eğitim dönemi sonunda aynı katılımcılara aynı anketler tekrar uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, tasarım stüdyosu dersine paralel olarak akustik çalıştaylarının yürütülmesinin, öğrencilerin akustik farkındalık düzeyleri, akustik bilgileri ve tasarım stüdyosu projelerinde akustiği uygulama düzeyleri üzerinde olumlu etkileri olabileceğini göstermektedir. Ayrıca, bu yaklaşım, mekân tasarımı ile ilgili disiplinlerdeki diğer konulara uyarlanma potansiyeline sahiptir. Çalıştayların entegrasyonu ile tasarım stüdyoları, öğrencilere teorik bilgilerini gerçek yaşam durumlarında nasıl kullanacaklarını öğretmek için faydalı bir eğitim ortamı haline gelebilir. Ancak, çalıştayların yöntem ve değerlendirilmesi konularında iyileştirilmesi ve daha fazla sınanması gerekmektedir. Gelecekteki araştırmalar, daha büyük örneklem ile, çeşitli eğitim ortamlarında, mekân tasarımı eğitimi ve uygulamasıyla ilgili diğer disiplinlerle ve kontrollü bir deneysel ortamda yürütülebilir.