İç Mimarlık Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/208
Browse
Browsing İç Mimarlık Bölümü Tezleri by Subject "Algı"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Citation Count: Yılmaz Yatır, Seval (2020). Glass museums: Exhibition design and spaces for contemporary glass art in the 'Glass Age' / Cam müzeleri: Cam Çağı'nda çağdaş cam sanatı için sergileme tasarımı ve mekanları. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.Glass museums: Exhibition design and spaces for contemporary glass art in the 'Glass Age'(2020) Yılmaz Yatır, Seval; Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık BölümüBu tez, 'Cam Çağı' denilen çağda cam sanatı için mekanları ve sergileme tasarımı sanatını özellikle cam müzelerinde düzenlenen çağdaş cam sanatı sergilerine odaklanarak araştırmaktadır. Bir fenomen olarak, camın malzemesi hem gerçek bir mevcudiyete hem de sanal bir mevcudiyete sahiptir; bu da onu bir mecaz ortamı haline getirmekte ve çok yönlü bir 'ortam bedeni' olarak kişiselleştirmektedir. 'Olağanüstü şeffaflığı' sayesinde, cam mekanların yapısal unsurlarını ortaya çıkarabilmektedir ve Ekspresyonist yazar Paul Scheerbart'ın 1914'te Cam Mimarisi'nde yazdığı gibi, 'renk taşıyıcısı ve ışığın çarpanı olarak' deneyimsel niteliklere sahiptir. Dahası, görünüşte önemsizliği nedeniyle cam, 'algısal alanları' manipüle edebilmektedir. Bütün bunlar camı, özellikle 'Cam Çağı'nda' cam müzelerine faydası olan çok yönlü bir sanat ve tasarım ortamı haline getirmektedir. Bu tez, cam müzelerinde çağdaş cam sanatı sergilerini incelerken benzer şekilde çok yönlü bir yaklaşımı hedeflemektedir. Çağdaş denilen cam sanatı, sürükleyici bir sanatsal ortam ve beraberinde genellikle illüzyonist etkiler sunmaktadır. Buna istinaden, 1960'lı yıllardan itibaren fiziksel sanat objeleri olma ile maddesel olmayan sanat arasında bir yerde durmaktadır ve cam müzelerinde çoğu kez modern müzecilik ve Modern Sanat Müzesi'nden (MoMA) bu yana sergileme tasarımı bağlamında uygulanmakta olan 'beyaz küp' konseptinde sergilenmiştir (ve hala da sergilenmektedir). Bununla birlikte, 21. yüzyılın başından bu yana (sözde 'Cam Çağı'nda') hem çağdaş cam sanatının hem de cam müzelerinin mekanlarının ve sergileme tasarımının mevcut durumunda, özellikle Yeni Medya'nın yaşamlarımızda ki yoğun etkisi altında ve camdaki mevcut teknolojiler sayesinde vuku bulmuş olan hızlı bir dönüşüm gerçekleşmektedir. Bu doğrultuda; (1) çağdaş cam sanatının mutlak eserleri, karışık medya sanatının eserlerine evrilmeye başlamışlardır. (2) Cam sanatı enstalasyonları, dijital ve/veya interaktif medya enstalasyonlarına ve mimari açıdan müdahil sanat eserlerine evrilmeye başlamışlardır. 3) Bütün bir cam deneyimi sunmak amacıyla, cam müzeleri mekanlarında sergileme tasarımı bağlamında 'kara kutu' konsepti ve 'toplam sanat eseri' konsepti gibi diğer çok-duyusal yaklaşımlar giderek daha fazla uygulanmaktadır. Bu suretle, kendine has özellikleriyle cam günümüzde hem sanal hem de fiziksel mekanları içeren sergi alanlarında sanat, mimari ve teknolojinin disiplinler arası yaklaşımlarla bütünsel bir yakınsamasını sağlamıştır. Bu tezde, bu nedenle, çağdaş cam sanatı için sergileme tasarımının zaman içinde evrimleşmiş üç konseptinin ('beyaz küp', 'kara kutu' ve 'toplam sanat eseri') ve Cam Çağı'nda cam müzeleri mekanlarının kavramsal, mekânsal ve teknik değerlendirmeleri, dünyanın önde gelen cam müzelerinden üçü, yani Corning Cam Müzesi (ABD), Shanghai Cam Müzesi (Çin) ve Swarovski Kristallwelten (Avusturya), arasında karşılaştırmalı olarak incelenecektir.Item Citation Count: SEZGİN, G. (2011). The analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri EnstitüsüThe analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics(2011-01) Sezgin, Gülhan; Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık BölümüLighting is a powerful tool to design a store and to create the atmosphere. Nowadays, it is not only a tool for seeing but also an affective tool to make spaces more interesting and to emphasize products and to create psychological influence affecting people’s buying attitudes. This research is conducted to investigate how differences in regard to the customer characteristics affect the perception of store lighting. It reveals the effective role of characteristic differences, such as age, gender and educational level, in customers’ perception of store lighting.