Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/1870
Browse
Browsing Uluslararası Ticaret Bölümü Tezleri by Subject "Carpet Exports in Turkey"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Türkiye'nin halıcılık ihracatında pazarlama stratejilerinin önemi üzerine bir alan çalışması(2019) Çağlak, BeratUluslararası pazarlara girişin en alt basamağı olan ihracat faaliyeti, küçük ve orta ölçekli işletmelere uluslararası pazarı tanıma ve kendilerini bu pazar ortamına hazırlamaya yardımcı olmaktadır. Dış pazarlara açılan işletmeler, pazarda devamlılıklarını sağlamak için ürün çeşitliliğini sağlamak, rakip ve müşteri koşullarını uygun fiyatlandırmak, ürünlerin müşterilere ulaştırmak için uygun kanallar seçmek ve kalıcı olabilmek için ise çeşitli faaliyetler gerçekleştirmek durumundadır. İhracat, ülkelerin üretmiş olduğu ürünleri dünya pazarlarına satmalarını ve satış sonrası elde ettikleri döviz ile ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlar. İhracat, potansiyel müşterilerinin diğer ülke pazarında belirlenmesi, ürün satışının yapılması ve ürünlerin tüketiciye ulaştırılmasıdır. İhracat, ülkenin ekonomisi ve kalkınması açısından oldukça önemlidir. Ülkenin kalkınması ve refahı o ülkenin ihracatta göstermiş olduğu performansa bağlıdır. Tüm ülkeler bu nedenden dolayı uluslarası ticarete fazlaca önem vermektedirler. Pazarlama, geçmişten günümüze gelişiminin hala yoğun bir şekilde devam etmekte olan bir kavramdır. Teknolojik gelişmeler devam ettiği sürece piyasada farklı pazar kolları çoğalmaktadır. Pazarlama, geçmişten günümüze birçok farklı değişim yaşamış ve düşünce ve uygulamaları ne kadar fazla olursa gelecekteki yaşanılacak olan değişimlerin de o kadar fazla olacağı düşünülmektedir. Bu araştırmada halıcılık sektöründe üretim ve ihracat yapmakta olan firmaların araştırılması yapılmıştır. Araştırma anket aracılığıyla gerçekleştirilmiş olup Gaziantep ili içerisinde halı ihracatı yapan rastgele örnekleme yöntemiyle seçilmiş 55 firmada çalışmakta olan 453 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümden meydana gelmiş olup araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Birinci bölümde katılımcılara ilişkin demografik bilgileri içeren bağımsız değişkenler yer almakta olup ikinci bölümde şirket ve üretim bilgilerinin yer aldığı 20 maddelik bölümden oluşmaktadır. Üçüncü bölümde ise Sektörde reklamın satın almaya etkisini ortaya çıkarmayı amaçlayan 10 maddelik bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bağımsız değişken olarak değerlendirilmiş olan yaş, cinsiyet, gelir durumu, mesleki kıdem açısından ihracat stratejilerine göre anlamlı farklılıklar meydana geldiği tespit edilmiştir.