İşletme Bölümü Yayın Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/403
Browse
Recent Submissions
Review Citation - WoS: 0Re-Globalization New Frontiers of Political, Economic, and Social Globalization(Seta Foundation, 2023) Kalemci, Arzu; Benedikter, Roland; Gruber, Mirjam; Kofler, Ingrid; 42537Article Citation - WoS: 0Citation - Scopus: 0Industry 4.0 Readiness of SMEs: Active Participants or Silent Audience of the Revolution?(Sosyoekonomi Soc, 2023) Karapolatgil, Ahmet Anil; Şener, İrge; Sener, Irge; 21583; İşletmeNowadays, the technological consequences of the Fourth Industrial Revolution affect all organisations. However, the current reactions of SMEs have yet to be explored. For this reason, this study focused on the actual status of SMEs and aimed to determine their readiness and awareness of Industry 4.0 technologies. Semi-structured interviews were conducted with 44 SME managers operating in Ankara, constituting the study sample. Research findings were examined within the scope of 3 main themes determined by content analysis. In this context, it has been concluded that SMEs in the sample have low awareness of Industry 4.0, and their readiness needs to be improved.Article Fama-French üç faktör varlık fiyatlama modelinin İMKB’de uygulanması(2006) Doğanay, M. Mete; 112010Article Yıldız Gücü (Star Power): Yıldız Sporcular Y KuşağıTüketicilerinin Tüketim Kararlarını Etkiler Mi?(2021) Özdemir, Handan; Avcı, Mustafa Serhat; Ergin, Elif Akagün; Özdemir, Handan; 116684; 120408; Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkAmaç – Bu araştırmanın amacı, “yıldız gücü faktörleri” olarak bilinen; profesyonel güvenilirlik,sempatik kişilik, atletik uzmanlık, sosyal çekicilik ve karakteristik tarz faktörlerinin Y kuşağıtüketicilerin genel ve spesifik tüketimleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak ve yıldız gücü etkisinincinsiyet ve yaş demografik değişkenleri ile ilişkilerini incelemektir. Yöntem – Nicel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada, Braunstein ve Zhang’ın (2005)atletik yıldız gücü üzerine yaptıkları çalışmada geliştirdikleri Athletic Star Power (SASP) ölçeği veritoplama aracı olarak kullanılmıştır. Y kuşağı 450 katılımcıdan anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS25.0 paket programı kullanılarak tasnif edilmiş, araştırmanın hipotezleri, çoklu doğrusal regresyonanalizi, bağımsız örneklemler için T- testi ve ANOVA analizi yöntemleri ile test edilmiştir. Bulgular – Araştırma sonucunda, Y kuşağı tüketicilerin tüketim kararlarında yıldız gücüfaktörlerinden etkilendikleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, yıldız gücü etkisinin kadın veerkek bireyler üzerinde anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüş ve erkek tüketicilerin kadıntüketicilere göre atletik yıldız gücünden daha fazla etkilendikleri belirlenmiştir. Buna ek olarak,atletik yıldız gücü etkisinin katılımcıların yaşlarına göre farklılaşmadığı sonucuna da varılmıştır.Tartışma – Ünlü sporcuların reklamlarda kullanılması üzerine yapılan çalışmalar, ağırlıklı olarakreklam yöneticilerinin görüşlerine odaklanmış, tüketicilerin bakış açılarının önemini göz ardı etmiştir.Buna ek olarak, çeşitli çalışmalarda ise, ünlü sporcuların tüketiciler üzerindeki etkilerine dairbileşenlerin birbirlerinden bağımsız olarak değerlendirildiği görülmektedir. Bu noktadan hareketlebu araştırmada, yıldız gücü etkisinin tüketici açısından ele alınması hedeflenmiş ve yıldız gücüfaktörleri olarak kabul edilen tüm faktörlerin, dünyanın en büyük ikinci tüketici topluluğu olarakkabul edilen Y kuşağı tüketicilerin tüketim kararları üzerindeki olası etkileri ortaya konmayaçalışılmıştır. Bu bağlamda, markaların ve firmaların dünya nüfusunun yaklaşık %27’sini oluşturan veTürkiye’de ise halen 18 milyonun üzerinde tüketiciyi kapsayan Y kuşağının, yıldız sporculardan nederece etkilendiklerini görmeleri ve “yıldız gücü” etkisinden faydalanabilmeleri oldukça önemlidir.Article Türkiye'de Televizyon Dizisi Sektörü(2021) Doğanay, Mete; Aktaş, Mansur Konuralp; 112010Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de önemli bir iletişim ve eğlence aracı olarak kabul edilen televizyon yayınlarının en çok izlenen ikinci program türü olan dizi filmlerini yapımcılık açısından incelemektir. Bu amaçla dizi sektörü temsilcileri ile görüşmeler yapılmış ve konu ile ilgili birçok kaynak incelenmiştir. Türkiye’de dizi sektörü 2010’lu yılların ilk yarısında önemli bir gelişme göstermiş ve ihracat rakamları önemli ölçüde artmıştır. Türk televizyon dizilerini diğer ülkelerin dizilerinden ayıran önemli farklar olarak, dizilerin yapım kalitelerinin yüksek olması, duyguları çok iyi yansıtması, çoğunlukla melodram türü olmakla beraber hikâyelerinin ve sunumlarının diğer ülke melodramlarından farklı olması, seyircinin merakını canlı tutan olaylar zinciri üzerine kurulması, oyunların fiziki özellikleri ile oyunculuk yetenekleri, çekimlerim değişik ve ilgi çeken mekânlarda gerçekleştirilmesi ve özellikle müziklerinin etkileyici olması değerlendirilebilir. Türk dizi film sektörü çok önemli aşamalar kaydetmiş ve günümüzde dünyaca tanınmış bir sektör haline gelmiştir. Sektörün kendini etkileyen tüm gelişmeleri gözeterek bir strateji oluşturması ve bu stratejiye göre hareket etmesi bundan sonraki başarılarını devam ettirmesi için önArticle Türkiye''de Kırsal Alanda Yoksulluğun Azaltılmasında Hayvancılığın Ve Hayvansal Ürün İşleyen Kobilerin Rolü(2004) Gülçubuk, Bülent; Aluftekin, Nilay1980’li yıllardan sonra uygulanan ekonomi politikalarından hayvancılık önemli ölçüde etkilenmiştir. Politikalar özellikle küçükbaş hayvancılık ile uğraşanları etkilemiştir. Çünkü, bunlar Türkiye’nin çoğunlukla az gelişmiş veya geri kalmış yörelerinde yaşamakta olup, alternatif gelir kaynakları da oldukça sınırlıdır. Küçükbaş hayvancılıkla uğraşanlar tarım kesiminin en dağınık ve örgütsüz grubunu oluşturmaktadır. Bu grup, ekonomik ve toplumsal değişim süreçleri sonunda giderek daha da yoksullaşmaktadır. Türkiye’de başta küçükbaş olmak üzere hayvan sayılarındaki sürekli azalışlar da bunu doğrulamaktadır. Nitekim, 1980-2001 yılları arasında koyun sayısında %44.5, kıl keçisi sayısında %56.1, tiftik keçisi sayısında %90.4 ve sığır sayısında %33.6 oranında azalma olmuştur. Sonuçta, önemli bir nüfus grubu giderek yoksullaşmakta veya kentlere göç ederek yeni yaşam maceralarına sürüklenmektedir.Türkiye’de küçükbaş hayvan varlığının en fazla olduğu Doğu Anadolu Bölgesi ile Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde “yoksul birey oranı” sırasıyla %25.0 ve %24.0’dür. Kırsal ekonomik yapının önemli bir parçası durumunda olan hayvancılık sektörü, özellikle bu sektörü meydana getiren işletmelerin ölçekleri, yapıları, üretim süreçleri ve kuruluş yerleri açısından kendi bünyelerinde bir çok farklılıklar göstermektedir. Avrupa Birliği’ne girme çabasında olan Türkiye’de, hayvancılık sektöründe faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) daha aktif, verimli ve üretken hale gelmesi kırsal kalkınma ve özellikle de yoksulluğun azaltılması açısından önem taşımaktadır.Bu makalede, yoksulluğun tanımı, nitelikleri ve bölgesel görünümü kısaca verildikten sonra kırsal alanda yoksulluk konusu ele alınmış ve kırsal alanda yoksulluğun azaltılmasında hayvancılığın ve hayvansal ürün işleyen KOBİ’lerin rolü tartışılmıştır. Ayrıca, kırsal alanda yoksulluğun azaltılması için hayvancılık politikaları konusunda stratejiler geliştirilmiştir.Article Resources For New Product Development In Turkey: A Spatial Approach(2011) Sakarya, Arif Orçun; 19342; İşletmeSmall and medium sized enterprises (SMEs) are important actors in Turkey since they constitute the majority of the industries. The goal of the study is to determine the inputs, which affect new product development among Turkish SMEs in different cities with a “resource-based view” approach. Following the introduction and theoretical foundations of the resource-based view theory; spatial effects are observed by a clustering analysis. Then, a regression analysis is conducted for identifying the input variables. It has been concluded that new product development is affected by SMEs’ marketing efforts as well as SWOT analysis capability in the emerging regions of Turkey.Article The Role of Social Media on Establishing Brand Value: A Content Analysis on Banks in Turkey(2016) Ergör, Zeynep Birce; Akagün Ergin, Elif; 56571; 120408; İşletmeThere is an increasing use of social media on a global scale and it has been forcing organizations to restructure and adjust their marketing activities. In a relationship-driven economy, the goal of achieving a sustainable competitive advantage makes it crucial to adapt to the ever-changing trends in the market. Social media contributes to this goal since it has a considerable impact on creating and shaping brand value for organizations. The social networks help organizations enhance the development of strong brands not only through promoting their products and services but also providing them the platform to build strong and reliable relationships with their customers. This paper aims to investigate the role of social media on brands by examining the active role of banks on social networks. For this purpose, the “tweets” of the five Turkish banks with the highest brand values in the banking sector have been analyzed by content analysis method. The sample banks are drawn from the Banker’s annual Top 500 Banking Brands 2014 report. Brand value is used as the selection criteria of the sample banks and “Twitter” social network is considered as the primary social media outlet. The data is composed of the “tweets” and gathered from the official Twitter accounts of the banks with the highest brand values in Turkey. The “retweets” and the texts sent by other Twitter users are excluded. The findings indicate that the sample banks are active users of social media. These banks do not only use Twitter but also other social networks as well as their official websites. In addition, the paper displays specific purposes the banks have for using social media sites.Article Rus Örgüt Kültürü: Kültür, Yönetim, Liderlik Ve İnsan Kaynakları Yönetiminde Değişim Bağlamında Bir Değerlendirme(2016) Tunç, Tülin; Özen Kutanis, RanaCoğrafi büyüklüğü, nüfusu, doğal kaynaklarının zenginliği, giderek büyüyen bir pazar olması ve özellikle son yüzyılda geçirdiği tarihsel, siyasi, kültürel ve ekonomik değişimin etkileri açısından Rusya, son derece ilgi çekici bir ülke konumundadır. 19. yüzyılın başlarında komünizmin kabulü ile başlayan siyasi ve tarihsel değişim, beraberinde kültürel ve ekonomik değişimi de getirmiş; bu değişim, çeşitli formlardaki iş ve örgütsel yaşamda ve örgütsel davranışta yansımalarını bulmuştur. Rus milli kültürü, bu hızlı değişim ortamında geçmişin geleneksel değerleri ve bugünün kapitalist değerleri uç noktaları bağlamında paradoksaldır. Bu çalışmada; Rusya’nın tarihsel gelişimi içerisinde milli kültürünün genel görünümü, bunun örgüt kültürü ve örgütsel davranışa yansımaları dönemler itibariyle değerlendirilerek, insan kaynakları, yönetim ve liderlik alanları bağlamında çeşitli görünümleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Article Towards Predicting Financial Information Manipulation(2007) Doğanay, Mehmet Mete; Alp, Ali; Doğanay, Mehmet Mete; 112010; İşletmeManipulation is one of the important issues in securities markets because manipulative actions send false signals to the investors and make them buy or sell securities they otherwise would not buy or sell. There are different types of manipulations that can deceive investors. One type of manipulation is financial information manipulation. Manipulators, who use this type of manipulation, distort information in the financial statements in order to give false information about the prospects of the issuing firms. This paper attempts to predict financial information manipulation by using the multivariate statistical techniques and neural networks. A number of financial ratios are used as explanatory variables. The multivariate statistical techniques used are discriminant analysis, logistics regression (logit), and probit. Unlike other studies, the present study takes multicollinearity between financial ratios into account and conclude that the estimated multivariate statistical models rather than the neural networks can be used as early warning systems to detect possible financial information manipulations.Article Yerel Finansal Raporlama Çerçevesi ve Büyük ve Orta Boy İşletmeler için Finansal Raporlama Standardı: Bir Literatür İncelemesi (2016 - 2017)(2018) Öztürk, Can; Ozturk, Can; 41482; Bankacılık ve FinansTürkiye’de finansal raporlama Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim StandartlarıKurumu tarafından bağımsız denetim ve kamuya hesap verme yükümlülüğü kavramlarıçerçevesinde düzenlenir. Finansal raporlama amacıyla, bağımsız denetime tabi olupkamuya hesap verme yükümlülüğü bulunan işletmeler Uluslararası Finansal RaporlamaStandartları ile uyumlu Türkiye Finansal Raporlama Standartlarına (TFRS) tabidirler.Ancak, bağımsız denetime tabi olup kamuya hesap verme yükümlülüğü bulunmayanişletmeler için TFRS’yi veya Büyük ve Orta Boy İşletmeler için Finansal RaporlamaStandardını (BOBİ FRS) kullanmaları yönünde iki seçenek bulunmaktadır. Bu çalışma,yakın zaman önce yayınlanan BOBİ FRS ve ondan önceki taslağı olan Yerel FinansalRaporlama Çerçevesi (YFRÇ) üzerine hakemli dergilerde yayınlanan makalelere ilişkinbir literatür incelemesine odaklanmıştır ve gelecekteki araştırmalar için önerilersunmaktadır.Article Yazılım Sektöründe Nitelikli Personel Seçiminin Nötrosofik AHP ve TOPSİS Yöntemleri İle İncelenmesi(2021) Karataş, Pembegül Çetiner; Tas, Aysegul; 29252Amaç- Çalışmanın temel amacı, insan kaynakları yönetiminde firma performansına etki eden nitelikli personel seçimi için gerekli kriterlerin (niteliklerin) belirlenerek, bu kriterler altında başvuran adaylardan en uygun olanın belirlenmesi ve seçilmesidir. Ayrıca etkili ve kısa sürede sıralamanın yapılması için bir yöntem sunulmaktadır.Yöntem- Araştırmada kullanılan veriler, yazılım sektöründe yer alan 5 firmada çalışan 15 insan kaynakları uzamanı ve yöneticileri ile yapılan yüz yüze görüşmeler ve literatür taraması ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler aralık değerli nötrosofik AHP yöntemi kullanılarak personel seçimine yönelik adaylarda aranacak kriterler sıralanmıştır. Daha sonra bu kriterlerin ağırlıkları nötrosofik TOPSIS yöntemi ile analiz edilerek proje yöneticisi olarak bavurana adaylar sıralanmaya çalışılmıştır. Bulgular- Kriter sıralaması sonucuna göre personel seçiminde yer alması gereken en önemli kriter 0,4900912 değeri ile “Eğitim Düzeyi” olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kriteri, sırasıyla “Yazılım Tecrübesi”, “Yabancı Dil”, “Kişisel Özellikler” ve “Sahip olunan Sertifikalar” izlemektedir. Daha sonra belirlenen bir yazılım firması için, aralıklı nötrosofik TOPSIS yöntemi kullanılarak, proje yöneticisi belirlenmiş ve adaylar; Aday2> Aday1> Aday3> Aday4 şeklinde sıralanmıştır.Tartışma- Yazılım ve bilişim alanında yer alan firmalar için en doğru ve en uygun personelin belirlenmesi firma başarısı ve sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşımaktadır. Karar vericilerin klasik yaklaşımları kullanarak belirsizlik altında güvenilir tespitler yapması pek kolay olmamaktadır. Kullanılan aralık değerli nötrosofik yöntemler, özellikle adayların değerlendirilmesinde ağırlıklandırılan özelliklerin net değerler ile ifade edilemediği durumlarda oldukça başarılı olmaktadır. Ayrıca çalışma sırasında insan kaynakları ile yaptığımız görüşmelerde, insan kaynakları biriminin farklı mülakatlar ile adayı belirlemesi yerine, kullandığımız teknikler ile çok daha kısa sürede ve etkili olarak sıralanabildiği sonucuna varılmıştır.Article Profesyonelleşmenin İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma(2019) Çımen, Hürrıyet; Kılıç, İbrahim; Tunc, Tulin; Sönmez, Neslihan KanBu araştırmanın amacı, beş yıldızlı otel işletmelerinde profesyonelleşmenin iletişim becerileri üzerineetkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini, Antalya İli'nde faaliyet gösteren beş yıldızlı otelişletmelerindeki 561 çalışan oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak profesyonelleşme ve iletişimbecerileri ölçeklerini içeren anket kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistikler(frekans,-yüzde dağılımı, aritmetik ortalama, standart sapma) korelasyon ve regresyon analizikullanılmıştır. Araştırma sonucunda, otel çalışanlarının profesyonelleşme düzeylerinin orta düzeyinaltında (düşük), iletişim becerilerinin ise orta düzeyin üzerinde olduğu saptanmıştır. Bununla birlikteprofesyonelleşme ile iletişim becerileri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki olduğubelirlenmiş olup, regresyon modeline göre profesyonelleşme düzeyindeki bir (1) birimlik artışıniletişim becerileri üzerinde 0,50 birimlik artış yarattığı tespit edilmiştir.Article Predicting the Bond Ratings of S&P 500 Firms(2012) Doğanay, M. Mete; Körs, Murat; Akta, Ramazan; 112010In this paper, we have developed models to find out as to what factors are important in determining the bond ratings of the non-financial firms which are included in S&P 500 index. Our analysis is different from other analyses in the literature because we have used the more recent data, i.e., the ratings belong to the years 2008, 2009 and 2010. We have performed two types of analyses. In the first analysis, all the variables are used as explanatory variables after eliminating some variables to avoid multicollinearity. In the second analysis, factor analysis is performed to group the variables into factors, and variables whose correlations with the factors are the highest are used as explanatory variables. In both the analyses, multiple discriminant analysis, ordered logit, and ordered probit models are estimated. The best model is the ordered logit model that used all the variables. The important factors that determine the bond ratings are long-term liabilities/total assets ratio, return on equity, net profit margin, trade payables, and operating income. The firms that need to improve their bond ratings must pay attention to these factors. Also, by using the models presented in the paper, investors can have an idea about the credibility of the issuers.Article The Impacts Of Ethical Leadership On The Antisocial Behavior Of Employees: The Mediating Role Of Ethical Climate(2013) Şener, İrge; Alpkan, Lütfihak; Elçi, Meral; 21583; İşletmeAntisocial behaviors of employees lead to unfavorable outcomes for the organization. Creating an ethical environment through developing ethical leadership and building an ethical environment in the organizations, the antisocial behaviors of employees could be decreased. With this study, it was intended to investigate the effect of both ethical leadership and ethical climate on the occurrence of antisocial behaviors of employees. Using a sample of 468 employees in 30 firms operating in various industries in İstanbul, Kocaeli, Ankara and Antalya from Turkey, we find support for the hypothesized model. The findings of the research indicate a negative effect of presence of ethical leadership on the antisocial behaviors of employees. Besides, ethical climate both has a negative effect on antisocial behaviors of employees and also it mediates the relationship between ethical leadership and the antisocial behaviors of employees.Article Citation - WoS: 2Citation - Scopus: 9Predicting Financial Failure Of The Turkish Banks(World Scientific Publ Co Pte Ltd, 2006) Doganay, M. Mete; Ceylan, Nildag Basak; Aktas, Ramazan; 112010Banks are the most important financial institutions in Turkey because other financial institutions are not developed efficiently yet. Turkish banks experienced financial difficulties and a substantial amount of banks failed in the past. This event urged the government to initiate measures to prevent banks from getting into financial difficulties. As a result of these measures, Turkish banking system currently seems to be very attractive for the foreign investors willing to invest in this sector. One of the main concerns of the foreign investors is a possibility of a new banking crisis although it is very remote at this time. The purpose of this study is to develop early warning systems predicting the financial failure at least three years ahead of financial date. A number of multivariate statistical models such as multiple regression, discriminant analysis, logit, probit are used. We found that the most appropriate model is logit. The significant variables obtained from the models explain very well the causes of the bank failures. Our models can be used to assist interested parties to predict the probability of financial failure of Turkish banks.Article The Family Purchasing Decision: A Field Study On Monthly Grocery Expenses Of Turkish Families In Ankara, Turkey(2005) Özsaçmacı, Bülent; Özdemir, Handan; Özdemir, Handan; 120408; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman; Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkIt is crucial for companies to find out relevant information about the purchasing agents within families since they play a great role in the shaping of marketing, sales and promotion strategies of a company. This article consists of two parts. In the theoretical part, information about consumer buying behavior and purchasing decisions of families, turkish in particular, is presented. In the applications part of the study, surveys are conducted to married couples living in 10 different districts in Ankara, Turkey to determine the purchasing agents for the monthly grocery expenses of these families. This article will provide turkish and foreign companies the opportunity to understand their target markets better and carry out specific market research and promotional activities aimed at them. In addition, these companies will be in a better position to predict how their consumers will respond to marketing strategies.Article Parametrik Olmayan Regresyon Analizi: Faiz oranı, Enflasyon ve Döviz Kuru Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Örneği(2016) Ergör, Zeynep Birce; Alhan, Aslıhan; Ergör, Zeynep Birce; 56571; İşletmeRegresyon analizi, değişkenler arasındaki ilişkinin modellemesi ve incelemesi için kullanılan istatistiksel yöntemlerden birisidir. Diğer istatistiksel yöntemlerde olduğu gibi regresyon analizi de parametrik ve parametrik olmayan yöntemler olarak incelenebilir. Parametrik yöntemlerin kullanımı güçlü varsayımlar gerektirirken, parametrik olmayan yöntemlerde bu varsayımlar gerekli değildir. Bu çalışmada modelden bağımsız bir yöntem olan parametrik olmayan regresyon analizinden bahsedilmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde faiz oranındaki değişimler, döviz kuru ve tüketici fiyat endeksi (TÜFE) ile açıklanmaya çalışılmıştır. Parametrik ve parametrik olmayan yöntemler uygulanmış, söz konusu veri için parametrik olmayan regresyon yönteminin kullanımının daha uygun olduğu görülmüştür. Ocak 2010-Ekim 2015 dönemini kapsayan aylık veri kullanılmıştır. Analizlerde R programlama dili kullanılmıştır.Article Örgütsel Alanda Meşruiyet Kavramının Açılımı: Kurumsal Ve Stratejik Meşruiyet(2008) Kalemci, Rabia Arzu; Kalemci Tüzün, İpek; 42537; İşletmeBu çalışma, meşruiyet kavramını örgütsel alanda değerlendirmek üzere örgüt yazınındaki meşruiyet yaklaşımlarını tartışmaktadır. Çalışmada ki temel tartışma örgüt yazınında ‘meşruiyet’ kavramına yüklenen anlamlar ve bu anlamların örgütler için taşıdığı önemdir. Çalışmada örgüt yazını içinde sınıflandırılmış ve sınıflandırma sonucunda hangi meşruiyet tipinin örgütler için önceliğe sahip olabileceği tartışılmıştır. Bu çalışma makro bir perspektifle, ampirik olarak çalışılması çok güç olan meşruiyet kavramını örgütler açısından taşıdığı anlamlar itibariyle sorgulamaya çalışmıştırArticle The Effect of Individual Antecedents on Work-Family Conflict: A Research on Employees Working from Home due to Covid-19 Pandemic(2020) Şener, İrge; Şener, İrge; Abunasser, Nihad; 21583; İşletmeİş-aile çatışmasının, çalışanlar, aileleri ve örgütler üzerindeki olumsuz etkileri nedeniyle, mevcut araştırmaların çoğunluğu, iş-aile çatışmasının sonuçlarına odaklanmıştır; bu nedenle, iş-aile çatışmasına neden olan etkenler ile ilgili araştırmalar sınırlı kalmıştır. Bu sınırlılığa istinaden, bu çalışmada iş-aile çatışmasının önemli bireysel öncülleri olarak belirlenen, beş faktör kişilik özellikleri ve duygusal zekanın iş-aile çatışması üzerindeki etkilerine odaklanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, kamu kurumlarında çalışan ve Covid-19 pandemi koşulları nedeniyle iş yaşamlarında ilk defa evden çalışma deneyimi yaşayan 220 çalışanı kapsamaktadır. Araştırmanın bulguları, sorumluluk kişilik özelliği yüksek olan çalışanların daha az iş-aile çatışması yaşadıklarını gösterirken; duygusal dengesizlik kişilik özelliği yüksek olan çalışanların daha fazla iş-aile çatışması yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte, duygusal zekanın iş-aile çatışması üzerindeki etkisinin anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Araştırma ile ilgili sınırlılıklar, katkılar ve öneriler ilaveten tartışılmıştır.