Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Tolun, Elif Fatma

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Job Title
Öğr. Gör.
Email Address
eotolun@cankaya.edu.tr
Main Affiliation
Ortak Dersler Bölümü
Status
Current Staff
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

5

Articles

8

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Article
    OSMANLI MİNYATÜRLERİNİN UZMAN SİSTEMLE ÇÖZÜMLENMESİ
    (2021) Tolun, Elif Fatma; Tolun, Mehmet Reşit; 21168; Ortak Dersler Bölümü; Yazılım Mühendisliği
    Bu çalışmada, Osmanlı İmparatorluğu döneminde bazı minyatürleri sınıflandırmakta kullanılan ve "Minyatür" olarak adlandırılan bilgi tabanlı bir uzman sistem geliştirilmiştir. Geliştirilen prototip uzman sistemin bir amacı da sanat tarihi ile ilgilenenlerin minyatürler hakkında bilgi edinmesine yardımcı olmaktır. Uzman sistem, Osmanlı minyatür sanatının en güzel örneklerinin yer aldığı 16-18 yüzyıl minyatürleriyle ilgili bilgiler üzerine kurgulanmıştır. İrdelenen minyatürler genelde Levni, Nakkaş Osman ve Seyyid Lokman gibi en ünlü minyatür sanatçılarının yaşadığı dönemlere denk gelmektedir. Uzman sistem kullanıcı ile gerçekleştirdiği soru-cevap diyaloğu sonunda minyatürün hangi minyatür sanatçısına ait olduğuna karar verir ve sanatçı ile minyatürlerinin önemli özelliklerini listeler. Bu kapsamda sistemin kullanıcı ile yapmış olduğu diyologlara ilişkin çeşitli örnekler makalede yer almaktadır.
  • Conference Object
    Dil ve İktidar ̇ İlişkisine Sanatsal Bir Bakış
    (2021) Tolun, Elif Fatma; İçemer, Pınar Saadet; 21168; Ortak Dersler Bölümü
  • Article
    GÜNCEL SANAT İMGESİ OLARAK AĞACIN ANLAMLANDIRILMASI
    (2021) Tolun, Elif Fatma; 21168; Ortak Dersler Bölümü
    Geçmişten günümüze uzanan zaman dilimindeTürk kültüründe ve farklı kültürlerdeağaç gerek nesne, gerekse imgeolarak karşımıza çıkar. Ağaç insan yaşantısının içinde önemli bir varlık olaraksanatın ve sanat tarihinin de içinde yerinialmıştır.Sıradan bir nesne gibi gözüken ancak diğer taraftan sanat alanında imgesel olarak var olan ağacatarih içinde derin anlamlar yüklenmiştir.Ağaç kimizaman bir nesneye, formaya daefsaneyebürünen bir varlık olmuştur. Kimi zaman; hayat ağacı olarak yaşam ve ölümün simgesi, kişisel tarihin bir göstergesi olarak soy ağacı, geleceğe ait umutları ifade eden bir dilek ağacı, kimi zaman da siyasi bir tepkinin nesnesi olmuştur.Bu çalışmada‘ağaç’imgesininnasıl bir değer taşıdığı,tarihsel olarak nasıl birdeğişim süreciyaşadığı ve günümüz sanatında nasıl anlamlandırıldığı üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, imge aracılığı ile sanatsal olarak farklı anlamlar yaratma ve anlamdaki değişimlerle tekrar kurgulama ve yeni anlam üretimleri üzerinde durulmaktadır.Özetle, bu çalışmadaağaç imgesininfarklı anlamlandırma vedeğişim sürecinebazı günümüz sanatçılarından örneklerle irdelenen bir bakış açısı sunulmuştur
  • Article
    Post Modernizm Aurasına Bakış ve Sanatsal Örneklemeler
    (2021) Tolun, Elif Fatma; 21168; Ortak Dersler Bölümü
    Postmodemizm çok yaygın bir biçimde tartışmaların konusu olmuş ve postmodernist üretim, yaşamımızın her alanını doldurmuştur. François Lyotard, Michel Foucault, Gilles Deleuze, Pierre-Félix Guattari ve Jean Baudrillard gibi Avrupalı düşünürlerin çalışmaları, konuya geleneğin gelişim çizgisi kapsamında bağlanmaktadır. Postmodemizm bu düşünürlerce, aydınlanmanın fenomeniyle büyük meta rivayetlerin meşruluğunu kaybetmesi olarak yorumlanmıştır. “Postmodernizmin Evrimi” isimli bölümde Lyotard, Foucault, Deleuze, Guattari ve Baudrillard gibi Avrupalı düşünürler ile Jameson ve Foster gibi bazı Kuzey Amerikalı düşünürlerin görüşleri tartışılmıştır. “Postmodern Durum ve Plastik Sanatlarda Örneklemler” bölümünde postmodern sanat üretimleri, minimalizm ve kavramsal sanat gibi öncülleri olan akımlarla karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Son olarak bu kuramsal çalışmalar ve sanatsal üretimler çerçevesinde nasıl bir yapıdan söz edilebileceği üzerine bir değerlendirme yapılmıştır.
  • Article
    TÜRKİYE’DE ÖZEL SANAT KOLEKSİYONERİ OLARAK ORHAN KARADOĞAN
    (2021) Tolun, Elif Fatma; 21168; Ortak Dersler Bölümü
    Geçmiş, bugün ve gelecek üçgeninde koleksiyonerlik hep var olmuş ve var olacak bir eylemdir. Düşünürler kendi araştırma alanları doğrultusunda koleksiyonerlik kavramının geçmişini ve bugününü irdelemişlerdir. Bu makalede düşünürlerin görüşlerine paralel olarak, Türkiye'deki çağdaş sanat dünyasına yaptığı önemli katkılarla fark yaratan Orhan Karadoğan'ın koleksiyoner kimliği üzerinden koleksiyonculuğu ve Türkiye'deki koleksiyoner yapısı üzerinde durulmuştur. Orhan Karadoğan’ın kimliği, koleksiyonerliğe nasıl başladığı, koleksiyoncu olarak neden seçildiği, onu diğer koleksiyonerlerden ayıran özelliği ve yöntemleri nedir gibi soruların cevabına bu çalışmada yanıt aranmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı Türk Çağdaş Sanatı bağlamında Karadoğan’ın yaptıkları, yapmak istedikleri üzerinde düşünmek ve sanat dünyasına ait düşüncelerini geniş kitlelere yayarak destekleme gerekliliğini ön plana çıkarmaktır. Orhan Karadoğan sadece resim koleksiyonu yapmakla kalmayıp resim sanatının ülke çapında fiziksel ve dijital olarak yaygınlaştırılması adına bir farkındalık yaratmaya çalışmıştır. Orhan Karadoğan’ın kendisi, röportajları ve Türkiye’de sanat galericiliği anlamında tartışmasız bir öncü olan Yahşi Baraz’ın “Özel Koleksiyonlardan Örneklerle Türkiye’de Sanat Koleksiyonculuğu” ismiyle iki cilt olarak Oğuz Erten tarafından yayıma hazırlanan kapsamlı kitap bu çalışmanın alt yapısını oluşturmuştur.