Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Özsaçmacı, Bülent

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
bulent@cankaya.edu.tr
Main Affiliation
Uluslararası Ticaret ve Finansman
Status
Current Staff
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

16

Articles

24

Citation Count

3

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Article
    Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi
    (2018) Özsaçmacı, Bülent; Özsaçmacı, Bülent; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
    Bu çalışma, yeşil pazarlama faaliyetlerinde, yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın almaniyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, nicel tabanlı ilişkiseltarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada elde edilen veriler, yapısal eşitlik modelininanalizi için kısmi en küçük kareler (PLS) yaklaşımı kullanılarak, değişkenler arasındaki aracılık etkisiincelenmiştir. Çalışmada anket tekniği kullanılarak Ankara ilinde yaşayan 387 tüketici üzerinde birsaha çalışması yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında yapılan literatür taramaları ve hipotezanalizlerine bağlı sonuçlar, tüketicilerin satın alma davranışlarının, markaların oluşturduğu yeşilfarkındalıktan ve yeşil pazarlama faaliyetlerinden etkilendiğini göstermektedir. PLS yöntemi ileelde edilen sonuçlar ışığında ise, perakende market ürünlerinde yeşil pazarlama faaliyetlerinin yeşilmarka farkındalığı ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye aracılık etkisi gösterdiğianlaşılmıştır. Bunun yanı sıra tüketicinin eğitim düzeyi ve gelir durumunun ise yeşil markafarkındalığı ve tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye kısmi aracılık etkisi göstermektedir. Builişkilerdeki dengelerin değişmesine yol açabilecek birtakım alt unsurların olduğunu belirtmekgerekir. Tüketicinin araştırmaya konu olan markalara ilişkin farkındalığının hangi seviyede olduğu,yeşil marka kavramının fayda ve özelliklerine ilgi duyması önemli göstergelerdir. Tüketicilerin sahipolduğu demografik ve psikografik özellikler de bu ilişkinin anlaşılmasında araştırmaya katkısağlamıştır.
  • Article
    Çevre Dostu Ambalajlı Ürün Özelliklerinin Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkisi
    (2020) Özsaçmacı, Bülent; Özsaçmacı, Bülent; Özdemir, Handan; Özdemir, Handan; 19729; 116684; Uluslararası Ticaret ve Finansman; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
    Amaç – Bu çalışmanın amacı çevre dostu ambalajlı market ürünlerine ait fiyat, tasarım, algılanan kalite, çevresel tutum, beklenen fayda ve bilgi birikimi değişkenlerinin tüketicilerin tutumlarına, farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine etkisini ortaya koymaktır.Yöntem – Bu çalışma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde (betimsel) uygulamalı bir araştırma örneği sunmaktadır. Çalışma kapsamında kolayda örnekleme yöntemi benimsenmiş ve bu işlem için çevrimiçi anket uygulaması yürütülmüştür. 401 kişiden elde edilen anket verileri; SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak tasnif ve analiz edilmiş, ANOVA, çoklu regresyon analizi ve T-testi ile değerlendirilmiştir.Bulgular – Çevre dostu ambalajlı market ürünlerine ait fiyat, tasarım, algılanan kalite, çevresel tutum, beklenen fayda ve bilgi birikimi değişkenlerinin; tüketicilerin çevre dostu ambalajlı ürünlere yönelik tutumlarını, farkındalıklarını ve satın alma niyetlerini olumlu etkilediğini, buna karşın demografik faktörlerin ise bu değişkenlerle anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmıştır.Tartışma – Çevre dostu ürün uygulamaları konusunda yapılacak çalışmaların sayısının artması ile çevre dostu ürünlere ve onların özelliklerine ilişkin bilinç ve tutumu olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Sektörde yer alan yöneticiler, mevcut çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; tasarım anlamında çevre dostu özellikleri ön plana çıkaracak, tüketici tutumunu ve talebini çevre dostu ambalajlı ürünlere yöneltecek ve daha az malzeme ve kaynak kullanılmasıyla çevre dostu üretim süreçlerinin benimseyecek uygulamalara yönelmesi sağlanabilir.
  • Article
    Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma
    (2019) Özsaçmacı, Bülent; Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
    Modern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler veihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti vebunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortayaçıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genelolarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedoniktüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın daanlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketicidavranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcıbir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde elealınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekildeyapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerinpazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesileolacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analizyöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortayakonmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahipolduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir.
  • Article
    Impact of Loyalty Cards On Customers’ Store Loyalty
    (2007) Özsaçmacı, Bülent; Parıltı, Nurettin; Özsaçmacı, Bülent; 120408; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
    In this paper, we try to determine whether loyalty cards issued by stores have an impact on customer loyalty and how loyalty cards compare with other factors companies can use to increase loyalty in general. Based on the results of the study, it is concluded that loyalty cards have no impact on customers’s store loyalty. On the contrary, it is observed that customers that use their loyalty cards frequently tend to shop at different stores with different loyalty cards.
  • Article
    Ethıcal Issues In Marketıng: An Applıcatıon For Understandıng Ethıcal Decısıon Makıng
    (2014) Özsaçmacı, Bülent; Külter Demirgüneş, Banu; Özsaçmacı, Bülent; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
    In recent years business ethics and social responsibility have gained great importance in marketing practices, especially in societal marketing practices. Businesses infinitely struggle to indicate their contributions to society. Consumers consciously evaluate this contribution. Manipulated consumer choices and unethical marketing applications can affect purchasing behavior. Particularly intense competition, globalization and societal consciousness transform businesses into social organizations and lead them into marketing efforts offering social value. Although business ethics and social responsibility of businesses have gained more attention in recent years, defining consumers’ perceptions on ethical issues is still minimal. This study presents an empirical research of consumer perceptions on ethical issues. Reflection of this perception on purchasing behavior is also another important issue to be considered. The aim of this study is to investigate the factors related with ethical issues in marketing practices and to reveal possible influences of these factors on consumers’ ethical decision making. The main objective of the study is to find out consumers’ perceptions on businesses’ ethical issues such as misleading advertising, deceptive packaging and to reveal the impact of these issues on their ethical purchasing behavior or ethical decision making. It also reveals which criteria is more important for ethical decision making. This study reveals that consumers reflect their ethical perceptions on their purchasing behavior. Each ethical issue has been found to be a positive effect on purchasing behavior. Businesses’ practices on packaging has been indicated as the most effective ethical issue on purchasing behavior. The study is considered to be a significant outcome for businesses to direct their advertising, packaging and other activities.
  • Book
    Marka Birleşmeleri
    (Gazi Kitabevi, 2018) Özsaçmacı, Bülent; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
  • Conference Object
    Citation - WoS: 0
    EXPLORING THE EFFECT OF CONSUMERS' FOOD-RELATED DECISION MAKING STYLES ON NATIONAL BRAND VS. STORE BRAND CHOICE
    (intl inst Social & Economic Sci, 2016) Özsaçmacı, Bülent; Demirgunes, Banu Kulter; Ozsacmaci, Bulent; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
    It is important for marketers to understand the individuals' buying decisions in a competitive environment. The concept of decision making style is one of the key determinants of consumers' behavioral patterns. This study aims to explore the effects of consumers' decision making styles on buying national and store branded food products. To examine consumer decision making styles, Sproles and Kendall's (1986) The Consumer Style Inventory (CSI) is adopted in the study. The framework of this study is based on eight consumer decision making style, expected to shape consumers' national and store brand choice on food products. The empirical analysis is based on data obtained from consumers living in Kirsehir, a city in Turkey. Questionnaires was handed over to 500 customer of retail stores both selling national and their own brands. Firstly, exploratory factor analysis is used to confirm the model, then multiple regression analysis is used to test the hypothesis and to compare consumer's national and store brand choice, in the context of their decision making styles. The study is expected to help retailers develop suitable strategies for national and store branded food products. In fact it is important to develop a certain and an accurate understanding of consumers' decision making styles for successful marketing and advertising strategies. Besides, different marketing strategies for both national and store branded food products can be tailored to the characteristics of consumers.
  • Article
    The Effect Of Brand Associations: A Field Study On Turkish Consumers
    (2011) Özsaçmacı, Bülent; Özdemir, Handan; Özdemir, Handan; 120408; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
    Over the last decades, companies have significantly increased their investments in the creation and development of brands. The brand creates value for both the consumers and the company. Consumers brand associations are a key element in brand management. Managers are interested in both the intensity and the strength of brand associations. This paper studies whether different types of brand associations have an impact on the purchasing decisions of consumers. This study was carried out at six of the biggest shopping malls in Ankara, Turkey with the participation of 601 consumers between the ages of 15-35.
  • Book Part
    Citation - Scopus: 3
    A Relationship Marketing Strategy in Brand Communication: Influencer Marketing Strategy
    (IGI Global, 2019) Ôzsaçmaci, B.; Özsaçmacı, Bülent; Dursun, T.; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
    Influencer marketing increases brand awareness by generating appropriate content to attract the attention of consumers in a virtual environment in accordance with the brand texture. This chapter explores research to determine importance of influencer marketing in the brand communication area, which is based on relationship marketing. Authors mainly focus on influencer marketing and its connection with relationship marketing. They describe the constituent parts of the topics and illustrate them with the case studies and statistical facts. The authors strongly claim influencer marketing shares similar variables with relationship marketing and their basic keywords are related. © 2020 by IGI Global.
  • Article
    Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği
    (2022) Özsaçmacı, Bülent; Özsaçmacı, Bülent; Dursun, Tolga; 19729; Uluslararası Ticaret ve Finansman
    Pazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde \"marka kişiliği\" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur.