Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma

Thumbnail Image

Date

2020

Authors

Özmat, Demet

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu araştırmada, bugün Türkiye’de İngilizce öğretme ve öğrenme sürecinde yaşanangüçlükleri öğretmenlerin gözünden tespit etmek, nedenlerini belirlemek ve çözümönerileri sunmak hedeflenmiştir. Bu nitel araştırmanın çalışma grubunu, Ankara iliMilli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu liselerinde görev yapan 52 lise İngilizceöğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeformunun güvenirliğin hesaplanmasında elde edilen uyuşum yüzdesi .84 olarakhesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde MaxQda 12 programındanfaydalanılmıştır. Görüşme sorularından elde edilen verilerin analizinde; belirlenenkodlar ve temalar üzerinden frekans, yüzde değerleri belirlenmiş, doğrudan alıntılarayer verilerek açıklanmış ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları dört başlık altındagruplanarak incelenmiştir. Lise İngilizce öğretmenleri, dersin kaynakları ile ilgiliolarak, ders kitaplarının öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik olmadığını, kitaplardakietkinliklerin yetersiz olduğunu ve ders kitaplarının iletişim becerilerini kapsamadığınıifade etmişlerdir. Öğretimin niteliğine ilişkin, öğretmeni merkeze alan yöntem veteknikleri kullanmak zorunda kaldıklarını, sistemin sınav odaklı olmasından dolayıdil bilgisi ağırlıklı öğretim yaptıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerle ilgili olarak;öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ve İngilizce öğretmenlerine yeteri kadar önemvermediklerini, İngilizce dersine ilgisiz ve isteksiz olduklarını, öğrencilerin sadecedersten geçer not almak amacı ile çalıştıklarını, asıl amaçlarının üniversiteye girişsınavı olmasından dolayı İngilizce öğrenmenin geri planda kaldığını belirtmişlerdir.Öğrenme iklimi ile ilgili olarak ise, İngilizce öğretmenlerinin en sık yaşadığıproblemler; kalabalık sınıflar, disiplin problemleri, okullarda dil laboratuvarlarına veteknolojik donanımlara duyulan ihtiyaç olarak belirlenmiştir.Sonuç olarak, yabancı dil öğretme ve öğrenme sürecinin kalitesini ve başarıyıartırmak için bu çalışmada ortaya çıkan zorlukların en aza indirilmesi önemlidir veçalışmada bu zorluklara yönelik öneriler sunulmuştur.

Description

Keywords

Foreign Language Learning, A Qualitative Research

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Özmat, Demet (2020). "Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.21, No.3, pp.1235-1253.

WoS Q

Scopus Q

Source

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

21

Issue

3

Start Page

1235

End Page

1253